ويژگي هاي موتور بازي سازي unrealengine چيست؟

ويژگي هاي موتور بازي سازي unrealengine چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

نسخه ي سوم آنريل انجين انقلاب گسترده اي در بازي هاي ايجاد کرد به خصوص اين که اين موتور از نظر گرافيکي بازي هاي کنسولي(نسل هفتم) به رايانه هاي شخصي نزديکتر کرد.
با عرضه نسخه ي چهارم موتور بازي سازي آنريل انجين، باز هم شاهد نوآوري هاي از سوي شرکت Epic بوديم.از جمله اين نوآوري ها ايجاد بخش Blueprints در هسته موتور مي باشد.با استفاده از اين قابليت بازي ساز مي تواند ويژگي ها و صفات خاصي را به محيط و يا کارکتر اعمال کند، همانند flowgraph با اين تفاوت که در Blueprints حجم وسيعي از اطلاعات و همچنين ترکيبي از محيط برنامه نويسي و Blueprints را مي توان داشت. امکان استفاده از پارتيکلها که توسط GPU مديريت ميشوند؛ GPU ها بعلت داشتن هسته هايي با تعداد بالا بسيار بهتر و سريعتر پارتيکلها را مديريت ميکنند و اين امکان ميدهند که شما پارتيکلهايي با تعداد فوق العاده زياد در صحنه ايجاد کنيد !
 
 

مطالب بيشتر : وب 2 چيست؟

يکي ديگر از امکانات عالي آنريل مالتي پلتفرم بودن هست که شما بسادگي ميتوانيد پروژه را براي پلتفرم هاي مختلف پکيج کنيد و بسازيد. البته در خيلي از موتورهاي ديگر هم اين امکان هست ولي در آنريل بسيار و بسيار ساده و عالي اين امکان فراهم شده.
اگر شما با توسعه بازي آشنا باشيد يکي از سخت ترين قسمتها بحث کدنويسي هاي سنگين و پيچيده ميباشد؛ بنظر شخصي يکي از عوامل عدم جذب شدن اکثر اهالي سي جي به توسعه گيم همين قسمت سنگين و سخت است اما آنريل انجين براي اين قسمت هم نسخه اي کارا نوشته؛ بلوپرينت ! شما در بلوپرينت حتي يک خط کد نمي نويسيد؛ فقط بصورت گراف ارتباط ها را برقرار ميکنيد و از API هاي آنريل به سهولت استفاده ميکنيد و به خود ميباليد! توصيه اکيد من به کساني که قصد بازيساز شدن را دارند آنريل هست و دليلش هم دقيقا همين قسمت ! اما اگر شما نياز به توسعه بيشتر هم داشتيد بسادگي ميتونيد از توسعه به زبان C++ در آنريل استفاده کنيد و حتي بين اين 2 قسمت ارتباط ايجاد کنيد. يکي از تفييرات قابل توجه درون زبان اسکريپ نويسي براي UE4 مي باشد. همانطور که احتمالا شما اطلاع داريد، Unreal engine هميشه با فعال شدن UnrealScript اجرا مي شده است. ولي هم اکنون UnrealScript بطور کامل با زبان برنامه نويسي ++C جايگزين شده است و قسمت سرنوشت ساز Kismet هم اکنون با سيستم طرح بصري intuitive Blueprint system بيشتري جايگزين شده است.

اين هم نمونه اي از کد ساده Hello world! در موتور آنريل انجين :

// Single-line comment
    class Foo extends Object;
    /* Multi-line
       comment */
    var Object Foo;
    ....................
    class HelloWorld extends GameInfo;
    event InitGame( string Options, out string Error ) {
        `log( "Hello, world!" );
    }


زبان پايه موتور اپيک مبتني بر رابط C++ و C# است و از زبان هاي سايه زني بسيار قدرتمندي همچون UnrealScript, GLSL و HLSL هم پشتيباني ميکند. به علاوه اينکه تمامي دستورات کودا CUDA به صورت کامل در اين موتور پشتيباني ميشوند. کودا CUDA پردازش موازي دستورات به صورت همزمان بر روي چند پردازنده به منظور دستيابي به سرعت بيشتر است که در کنسول هاي بازي بسيار رايج است و استفاده گسترده اي دارد.کودا CUDA مخفف عبارت انگليسي Compute Unified Device Architecture و يک مدل برنامه نويسي بسيار پيشرفته اي است که توسط انويديا به وجود آمده و فقط در کارت هاي همين کمپاني پشتيباني ميشود. کودا به توسعه‌دهندگان امکان دسترسي مستقيم به حافظه و مجموعه دستورالعمل در واحد پردازش گرافيکي را مي‌دهد.
آنريل انجين به يک موتور بازي سازي بهينه مي باشد.کار با آنريل انجين هم آسان است و هم دشوار بستگي به خودتان دارد که چه راهي را انتخاب مي کنيد. خلق محيط و کار با آن به سادگي کراي انجين نيست اما با امکانات بي نظيري که در اخيار شما قرار مي دهد مي توانيد تصورات خود را با کمي صبر به صورت دقيق پياده سازي کنيد. گردش روز و شب و همچنين نحوه ي نورپردازي به صورت خودکار در اين موتور وجود دارد. البته بازي ساز مي تواند خود کنترل نور پردازي را در دست بگيرد.
موتور بازي سازي آنريل انجين به طور کامل رايگان بوده و همچنين مانند موتور بازي سازي يونيتي اين موتور هم داراي پک هاي کمک کننده مي باشد.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: