دلایل دیر ایندکس شدن سایت در گوگل

دلایل دیر ایندکس شدن سایت در گوگل

دلايل دير ايندکس شدن سايت در گوگل

اگرچه متفاوت است، اما به نظر مي‌رسد که 4 روز و حداکثر 6 ماه طول بکشد تا سايتي توسط گوگل خزيده شود و آتوريتي را به دامنه نسبت دهد. وقاي يک پست بلاگ جديد، صفحه يا وب‌سايتي کامل را به طور کلي منتشر مي‌کنيد، عوامل زيادي وجود دارد که تعيين مي‌کند چقدر سريع توسط گوگل فهرست مي‌شود. براي نمونه، محبوبيت سايت، خيزش‌پذيري و ساختار کلي سايت شما.

 

به نقل از اين غول فناوري:

«خزيدن و فهرست‌بندي فرآيندهايي هستند که ممکن است کمي طول بکشد و به عوامل زيادي بستگي دارد. به طور کلي، نمي‌توانيم پيش‌بيني يا زمان يا خزيده و فهرست شدن URL شما را تضمين کنيم. هنگام مشاهده فهرست سايت در سرچ‌کنسول، مطمئن شويد که هر دو نسخه‌ي «www» و بدون «www» (مانند «www.example.com» و «example.com») تأييد شده و دامنه‌ي ترجيحي خود را مشخص کرده باشيد. به خاطر داشته باشيد که در حالي که يک فايل نقشه سايت مي‌تواند به ما در يادگيري سايت شما کمک کند، فهرست‌بندي يا افزايش رتبه‌ي سايت شما را تضمين نمي‌کند.

 

به طور کلي‌، رايج‌ترين دليل ايندکس نشدن يک سايت اين است که بسيار جديد است. صبور باشيد و از گوگل بخواهيد آن را خزيده و فهرست‌بندي کند. در اينجا دلايل متداول ديگر وجود دارد که چرا وب سايت يا بخشهايي از يک وب سايت هنوز فهرست‌بندي نشده است:

 

  • ممکن است يک وب سايت از طريق چندين پيوند از سايت‌هاي ديگر به خوبي متصل نشود.
  • طراحي وب سايت ممکن است خيزش و فهرست‌بندي را دشوار کند. شايد خود سايت حتي مستقيما خزيدن يا فهرست‌بندي را مسدود کند.
  • شايد هنگام تلاش براي خزيدن به طور موقت در دسترس نبود؟ در اين حالت ممکن است در سرچ کنسول خطاهاي خيزش را پيدا کنيد.
  • تأييد کنيد که وب سايت با شيوه‌نامه‌هاي وب‌مستر ما مطابقت دارد و توسط شخص ثالث هک يا به نحوي ديگر اصلاح نشده است.
  • در موارد بسيار نادر، ممکن است محتوايي که قبلا روي نام دامنه ميزباني مي‌شده، مشکلاتي ايجاد کند. در اين مورد، ممکن است بخواهيد يک درخواست تجديد نظر را با جزئيات تغيير محتوا و مالکيت ارائه دهيد.
  • اگر وب سايت به تازگي به آدرس ديگري منتقل شده است، مطمئن شويد که از شيوه‌نامه‌هاي ما براي انتقال سايت پيروي مي‌کند.
  • ممکن است مالک قبلي يا شخص ديگري با دسترسي به وب سايت از طريق سرچ کنسول درخواست حذف کرده باشد. از طريق Site configuration / Crawler access / Remove URLs مي‌توانيد اين درخواست‌ها را لغو کنيد.

 

اين براي شما به چه معناست:

به زبان ساده، نمايه‌سازي و رتبه‌بندي بالاتر در گوگل يک علم دقيق نيست. در واقع هيچ زمان‌بندي مشخصي براي ايندکس شدن صفحه جديد شما توسط گوگل يا ميزان بالا رفتن آن وجود ندارد. با رونق کار و کسب گوگل از طريق تبليغات AdWords، نمي‌توان انتظار داشت که آن‌ها راز مخفي را بازگو کنند. بر اساس تجربيات ما، چندين روز يا حتي ماه ها طول مي‌کشد تا گوگل محتواي جديد را فهرست‌بندي کند و حتي در آن صورت، به عوامل زيادي از جمله سن دامنه‌ي سايت شما (فهرست‌بندي وب‌سايت‌هاي جديدتر ممکن است زمان بيشتري طول بکشد) و هم‌چنين آتوريتي وب‌سايت و/يا محتواي فعلي بستگي دارد.

 

آتوريتي سايت شما به شدت تحت تأثير موارد زير است:

ميزان پيوندهاي ورودي به وب سايت شما

  • اعتبار چنين پيوندهاي ورودي (به عبارت ديگر، نفوذ و تأثير آن‌لاين سايتي که به شما پيوند داده است. به عنوان مثال، اگر Forbes به شما لينک دهد، بسيار اثرگذارتر از زماني است که يک آژانس محلي همين کار را انجام داده باشد).
  • ميزان ترافيک وب‌سايتي که در حال حاضر ايجاد مي‌کنيد

 

حالا، اگر توجه نکرده‌ايد يک موضوع مشترک در اينجا وجود دارد: اشتراک گذاري. الگوريتم گوگل به محتواي با کيفيت اهميت مي‌دهد و در بيشتر موارد متوجه مي‌شود که هيچ چيز به اندازه‌ي تعداد افرادي که از صفحات استفاده مي‌کنند يا ديگران را به آن سوق مي‌دهند، گواه کيفيت آن نيست. هرچه محتواي شما از کيفيت بالاتري برخوردار باشد، فرصت بيشتري براي ايجاد پيوندهاي ورودي، اشتراک‌گذاري و در نتيجه افزايش اعتبار سايت وجود خواهد داشت.

 
 

چگونه مي‌توان سرعت ايندکس گوگل را بيش‌تر کرد

مي‌دانم که شنيدن اينکه هيچ‌کاري نمي‌توانيد انجام دهيد تا مطمئن شويد صفحه‌ي جديد شما توسط گوگل ايندکس مي‌شود، آزاردهنده است و صادقانه بگويم، واقعا هيچ‌چيز براي انجام آن تضمين نشده است. خوشبختانه، در سال‌هاي اخير، بازاريابان اينباند، چندين تاکتيک را کشف کرده‌اند که به نظر مي‌رسد به روند کار کمک مي‌کند و در بسياري موارد حتي رتبه‌ي جست‌وجوي شما را بهبود مي‌بخشد. در اينجا ليستي از تاکتيک هاي سريع براي نمايه سازي سريع صفحه شما توسط Google آورده شده است:

 

  1. ارسال نقشه‌ي سايت به سرچ کنسول گوگل (وب مستر تولز سابق)
  2. لينک خود را مستقيما به موتورهاي جست‌وجو ارسال کنيد.
  3. از صفحات قديمي و رتبه‌بندي شده‌ي خود به صفحه‌هاي جديد پيوند دهيد. پيوند دادن به صفحه از همه‌ي مقالات مرتبط و مورد پسند به گوگل نشان مي‌دهد که اين صفحه ارزش‌مند است.
  4. از سايت‌ها و اينفلوئنسرهاي ديگر براي پيوند به صفحه‌ي خود استفاده کنيد.
  5. يک بلاگ ايجاد کنيد و مرتباً مطلب جديد منتشر کنيد: وب‌سايت‌هايي که داراي وبلاگ هستند به طور متوسط 434 درصد صفحات فهرست‌بندي شده بيشتري دارند. اين يک راه آسان براي ايجاد سايت آتوريتي و به نوبه‌ي خود، فهرست‌بندي سريعتر صفحات است.
  6. ايجاد RSS Feed: پس از ايجاد، به شکل خودکار به روز مي‌شود و تنها راهي بي‌دردسر است که به موتورهاي جست‌وجو مي‌گويد چيز جديدي در سايت شماست که به توجه آن‌ها نياز دارد.
  7. وبلاگ مهمان در سايت‌هاي تأثيرگذار و لينک به صفحه‌ي خودتان.
  8. محتواي خود را در انجمن‌ها يا انجمن‌هاي صنعتي منتشر کنيد.
  9. يک بيانيهي مطبوعاتي با پيوندهاي مربوط به وب‌سايت/صفحه خود بنويسيد.
  10. گوگل آناليتيکس نصب کنيد: اگر در فهرست‌بندي سايت خود مشکل داريد، اين امر کمي به گوگل نشان مي‌دهد که شما فعال هستيد. ناگفته نماند گوگل آناليتيکس يک راه عالي براي رديابي چندين معيار مهم بازاريابي است.
  11. مطالب خود را در شبکه‌هاي اجتماعي اشتراک‌گذاري کنيد.

نحوهي ايجاد محتوا با رتبه‌ي بالاتر

براي کمک به رتبه‌بندي محتواي خود پس از فهرست شدن، در اينجا چند راهنما قرار داده شده است:

 

  1. URL را کوتاه کنيد: URLهاي رتبه‌ي 1 به طور متوسط 50 نويسه يا کم‌تر دارند.
  2. انواع محتوايي که رقبايتان ندارند اضافه کنيد: شامل گرافيک، انيميشن، عناصر تعاملي، ويدئو و... نرخ تبديل محتواي تعاملي 2 برابر بيش‌تر از حالت ثابت است.
  3. ايجاد عنوان‌هاي بهتر.
  4. خوانش را راحت‌تر کنيد: ميانگين نمره‌ي خوانايي Flesch در رتبه‌هاي 1 جست‌وجو 76.6 است. يعني به سادگي براي نوجوانان 13 تا 15 ساله قابل درک است.
  5. ساختار بهتر کنيد: مردم محتوايي مي‌خواهند که هضم و درک آن آسان باشد. در 78 درصد مواقع، محتواي رتبه‌ي 1 داراي ليست‌هاي گلوله‌اي هستند.
  6. فونت را بزرگ‌تر کنيد: به طور متوسط، صفحات رتبه‌ي 1 داراي فونت 15.8 پيکسل هستند.
  7. سريعتر باشيد: به طور متوسط، صفحات رتبه‌بندي شده در شماره‌هاي 1 و 2، از 30 نتيجه برتر، داراي کوچک‌ترين اندازه‌ي فايل تصوير هستند.
  8. محتواي ديداري را بيش‌تر کنيد: به طور متوسط مقاله‌ي شماره‌ي 1 داراي 9 تصوير است.
  9. از منابع حرفه‌اي عکس استفاده کنيد: تصاوير با کيفيت بالا، بيش‌تر هم‌رساني مي‌شوند.
  10. هر 75 تا 100 کلمه، يک تصوير وارد کنيد: اين نوع مقاله‌ها بيشترين اشتراک را دارند.
  11. از يک تصوير بلند استفاده کنيد: صفحه‌ي شماره‌ي 1 به طور متوسط 12,000 پين دارد و تصاوير با طول 800 پيکسل، 575 پين بيشتر از حد متوسط دريافت مي‌کنند. تصاوير بلند (مانند اينفوگرافيک) هم‌چنين پيوند دادن به محتواي شما را براي سايتهاي خارجي آسان مي‌کند.
  12. پيوند خارجي: سايت‌هايي که رتبه‌ي 1 دارند، 50? بيشتر از رتبه‌ي 10 لينک خارجي دارند. دسترسي به 3-5 نفر که در پست شما به آن‌ها اشاره شده، مي تواند هم‌رساني را 3 تا 5 برابر افزايش دهد.
  13. مطالب طولاني‌تر وارد کنيد: ميانگين صفحه‌هاي رتبه‌ي 1، داراي 2،416 کلمه هستند.
 

 شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 

 

021 - 88 74 91 24

021 - 88 74 97 25

021 - 88 74 97 26

 
 
 
 

منبع: impactplus.com