مقایسه‌ هزینه طراحی اپلیکیشن در ایران و خارج

مقایسه‌ هزینه طراحی اپلیکیشن در ایران و خارج

مقايسه‌ي هزينه طراحي اپليکيشن در ايران و کشورهاي خارجي

مطالعات اخير نشان مي‌دهد 86 درصد از وقت کاربران تلفن همراه صرف برنامه‌هاي اپ‌هاي آن مي‌شود. براي ادامه‌ي اين روند رو به رشد، 90 درصد از شرکت‌هاي آمريکايي سرمايه‌گذاري خود را در توسعه‌ي اپليکيشن‌هاي تلفن همراه افزايش مي‌دهند.
اما چيزي که مردم را از اجراي يک فرآيند کارآمد توسعه‌ي اپليکيشن باز مي‌دارد، ندانستن نحوه‌ي برنامه‌ريزي و بودجه براي آن است. بسياري از مشتريان با چشم‌انداز و هزينهي پروژه‌هاي توسعه‌ي اپليکيشن مشکل دارند زيرا هر برنامه منحصر به فرد و به چندين تصميم تجاري مهم وابسته است. بنا به تجربه‌ي طراحي اپ براي مشتريان کوچک، متوسط و سازماني به ما آموخته است که صرف نظر از اندازهي پروژه يا مقدار بودجه، 6 عامل بر هزينهي توسعه اپليکيشن موبايل تأثير مي‌گذارد:
 

1. عمل‌کرد و هدف برنامه

از آن‌جا که اپ‌هاي موبايل مي‌توانند بسيار گسترده باشند، هدف اصلي برنامه اغلب بودجه و هزينه‌ي توسعه را تعيين مي‌کند. براي نمونه، يک برنامه‌ي ماشين حساب کوچک که براي يک عمل‌کرد تجاري تخصصي استفاده مي‌شود، به سرمايه‌گذاري بسيار کم‌تري نسبت به يک برنامه‌ي پشتيباني کل نيروي فروش جهاني يک سازمان نياز دارد.

براي به اجماع رسيدن در مورد سوالات زير با تيم‌هاي خود کار کنيد:

  • آيا اين برنامه براي استفاده‌ي عمومي در نظر گرفته شده است؟ اگر نه، چه زير مجموعه‌اي از مردم از برنامه استفاده مي‌کنند؟ آيا برنامه فقط براي استفاده داخلي مورد نياز است؟ اگر چنين است، کاربران داخلي که از اين برنامه استفاده مي‌کنند، کدامند؟
  • کاربران با تعامل با برنامه به دنبال چه هستند؟ براي نمونه: سرعت بخشيدن به پردازش سفارش، يافتن نزديک‌ترين مراکز توزيع، رسيدگي به اسناد جاري و ...

2. سيستم‌عامل‌هاي موبايل و دستگاه‌هاي پشتيباني شده

تعيين اينکه آيا از iOS ، Android ، Windows Mobile يا همه‌ي اين موارد دراپليکيشن موبايل سازماني خود پشتيباني مي‌کنيد يا خير، به پيش‌بيني زمان توسعه و در نتيجه هزينه کمک مي‌کند. هر پلتفرم با ديگري متفاوت است. براي نمونه، گوناگوني اندرويد (اندرويد در بيش از 18.000 دستگاه با اندازه‌ي نمايشگر متفاوت اجرا مي‌شود.) مي‌تواند حصول اطمينان از عمل‌کرد خوب اپ در هر سخت افزار منحصر به فرد را دشوار کند. در حالي که پلت فرم iOS فقط نياز به پشتيباني از چند دستگاه مختلف اپل دارد.

نوع دستگاه نيز عاملي است که بايد در نظر گرفته شود. آيا فقط مي‌خواهيد از تلفن پشتيباني کنيد؟ تبلت‌ها چه‌چطور؟ يا بايد برنامه يونيورسال باشد؟

و در نهايت، بايد تصميم بگيريد که آيا مي‌خواهيد در يک برنامه‌ي بومي (برنامه‌هاي کاملاً واکنش‌گرا که روي دستگاه‌ها نصب شده‌اند) يا يک برنامه ترکيبي (بخشي از برنامه بومي و بخشي وب اپليکيشن، با يک پايگاه کد، روي سيستم‌عامل‌هاي مختلف مستقر مي‌شود) سرمايه گذاري کنيد. توسعه‌ي برنامه‌هاي بومي معمولا گران‌تر است، اما محصول بهتري‌ست که عمل کرد بهتر و ويژگي‌هاي سفارشي‌تري ارائه مي‌دهد.

3. نقاط ادغام

نقاط ادغام بدون شک هزينهي بيشتري در طول ساخت براي شما ايجاد خواهند کرد اما در دراز مدت، در زمان و پول شما صرفه‌جويي مي‌کنند. موارد زير را در نظر بگيريد:

  • اپليکيشن با چه سيستم‌هاي شخص ثالثي نياز به ادغام دارد؟ بسياري از برنامه‌ها، با سيستم‌هاي پيچيده‌ي CRM، فروش، مالي و رسانه‌هاي اجتماعي ادغام شده و فرآيندهاي دستي را خودکار مي‌کنند.
  • محتواي برنامه از کجا مي‌آيد؟ آيا محتوا از قبل در ساير ساختارهاي داده (DB، API) وجود دارد يا محتواي جديدي به طور خاص براي برنامه در حال توسعه است؟
  • چه کسي محتوا را کنترل خواهد کرد؟ آيا ذي‌نفعان متعددي درگير هستند؟ آيا جريان کار تحريريه‌اي براي بازبيني / تييد محتوا وجود دارد؟

4. استفاده از عناصر بصري

در بيش‌تر مواقع تمايل مشتريان براي درج عناصر UI پيچيده، منجر به تجربه‌ي کاربري بسيار بهتري مي‌شود. آيا اپليکيشن شما از گرافيک سه بعدي Real-Time، انتقال‌هاي بصري پيچيده، انيميشن‌ها و چند شي متحرک هم‌زمان استفاده مي‌کند؟ پس احتمالا هزينهي توسعه‌ي بيش‌تري خواهد داشت. اين امر هم‌چنين بر تصميم توسعه‌ي بومي و ترکيبي که در بالا ذکر شد تأثير مي‌گذارد زيرا بسياري از چارچوب‌هاي برنامه‌ي ترکيبي نمي‌توانند از رابط کاربري با شتاب‌دهنده‌هاي سخت‌افزاري استفاده کنند.

5. استفاده از ويژگي‌هاي سخت‌افزاري موبايل

توانايي استفاده از بخش‌هاي «هوشمند» موبايل، بخشي از ويژگي‌هايي است که اپليکيشن‌هاي موبايل را منحصر به فرد مي‌کند. اگر مي‌خواهيد از ويژگي‌هاي مانند GPS، عمل‌کردهاي مبتني بر موقعيت جغرافيايي، شتاب‌سنج، ژيروسکوپ (حس‌گر حرکت) و دوربين (اگرچه به طور معمول بسيار آسان است) را به کار بگيريد، ممکن است پيامدهاي مالي داشته باشد.

6. برنامه‌ي تعمير و نگه‌داري

وقتي اپ‌هاي موبايل سازماني شما مستقر مي‌شوند، نمي‌توانيد فقط به حال خود رهايشان کنيد. شما بايد از ابتدا به يک برنامه‌ي تعمير و نگه‌داري فکر کنيد و آن را به صورت درصد معيني در هزينه‌ها لحاظ کنيد. اين طرح بايد شامل ويژگي‌ها و قابليت‌هاي جديد و زمان معرفي باشد. مسابقه‌اي تسليحاتي بين سيستم‌عامل‌ها در جريان است و مهم است که برنامه‌ها را با هر نسخه‌ي جديد (حداقل سالي يک بار)، به‌روز نگه داريد. برنامه‌ريزي کنيد تا برنامه را فعالانه آپديت کنيد يا با اين واقعيت روبه‌رو شويد که توسط کاربران حذف شود. اين طرح بايد با استراتژي ديجيتال کلي شما همراه باشد و به شما کمک کند از منحني ديجيتال جلوتر باشيد.

 

هزينه توسعه اپليکيشن موبايل در سال 1400


سوال هنوز پابرجاست. هزينهي توسعه‌ي يک اپ در سال 1400 چه‌قدر است؟

يافته‌هاي کليدي نشان مي‌دهد که هزينه توسعه‌ي يک برنامه در خارج از کشور از5.000 دلار تا 500.000 دلار بر اساس بررسي‌هاي به‌روز صنعت متغير است. هزينهي يک اپليکيشن با ويژگي‌هاي پايه‌اي بيش از 60.000 دلار است؛ در حالي که هزينهي توسعه يک اپليکيشن پيچيده از 300.000 دلار شروع مي‌شود.

اپليکيشن ساده با ويژگي‌هاي پايه و تک پلتفرم: از حدود 60.000 تا 150.000 دلار و مدت توسعه‌ي 3 تا 5 ماهه
اپليکيشن کامل با امکانات و طراحي پيچيده و تک پلتفرم: از حدود 150.000 تا 300.000 دلار و مدت توسعه‌ي 4 تا 9 ماهه
اپليکيشن بزرگ با امکانات و طراحي اختصاصي و پيچيده و پشتيباني و در فعال در بيش از دو پلتفرم از حدود 300.000 دلار و مدت توسعه‌ي بيش از 9 ماه

اپليکيشن‌هاي موبايل را مي‌توان به دو دسته‌ي سفارشي و قالب‌هاي آماده دسته‌بندي کرد. هزينه‌ي راه‌اندازي اپ‌هايي با قالب آماده در ايران سال 1400، حدودا مبلغ 40.000.000 تا 60.000.000 تومان هزينه دارد و در مدت 3 تا 4 ماه انجام مي‌پذيرد. از طرفي توسعه‌ي اپليکيشن‌هاي سفارشي مي‌تواند از 200.000.000 تا بيش از 300.000.000 تومان هزينه داشته باشد و در مدت زمان 6 تا 9 ماه اجرا مي‌شود
 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 
 

021 - 88 74 91 24

021 - 88 74 97 25

021 - 88 74 97 26


منبع: