با انواع تبلیغات در فضای مجازی آشنا شوید

با انواع تبلیغات در فضای مجازی آشنا شوید

با انواع تبليغات در فضاي مجازي آشنا شويد

با پيش‌رفت اينترنت، گزينه‌هاي تبليغات آن‌لاين نيز تغيير مي‌کند. در حقيقت، امروزه انواع مختلفي از تبليغات وجود دارد که مي‌توانيد آن‌ها را در يک استراتژي بازاريابي ديجيتال ادغام کنيد. با تغيير چشم‌انداز تبليغات ديجيتال، مهم است که از آخرين روندها، تکنيک‌ها و استراتژي‌ها مطلع باشيد. اين گزينه‌هاي مختلف تبليغات آن‌لاين را مي‌توان براي تشکيل يک کارزار 360 درجه ترکيب کرد يا مي‌تواند به صورت جداگانه استفاده شود. اگر مي‌خواهيد هم درباره‌ي انواع مختلف تبليغات آن‌لاين و هم قالب‌هاي مختلف کارزارهاي تبليغاتي که مي‌توانيد استفاده کنيد، بياموزيد، به خواندن ادامه دهيد!
 
 

انواع تبليغات آن‌لاين

1. تبليغات بومي

اين اصطلاح با نوع معمولي تبليغات آن‌لاين مرتبط است. اين برنامه از استراتژي‌اي استفاده مي‌کند که از تبليغات بنري يا محتواي حمايت شده خودداري مي‌کند تا با ارائه‌ي راه‌حل مشکلات کاربران، اعتماد آن‌ها را جلب کند. ابزارهاي زيادي وجود دارد که مي‌توانيد از آنها استفاده کنيد، اما ساده‌ترين آن‌ها ايجاد بلاگ است. در بلاگ خود در مورد موضوعات مربوط به بخش خود صحبت کنيد، اما فقط تبليغ نکنيد. موارد مفيد و جالب را براي کاربران خود قرار دهيد. از آن‌جا، با استفاده از SEO، بازاريابي ايميلي و تکنيک‌هاي هدايت مخاطب، مي‌توانيد با موفقيت محتواي مناسب را با توجه به مرحله قيف فروش مشتريان بالقوه ارائه دهيد. بهترين ويژگي تبليغات بومي، عدم ايجاد مزاحمت است و بنابراين هم توسط عموم مردم و هم افرادي که از ابزارهاي مسدودکننده‌ي تبليغات استفاده مي‌کنند، بيش‌تر مورد استقبال قرار مي‌گيرند.

2. SEM (بازاريابي موتورهاي جستجو)

با اين نوع کارزار تبليغاتي، هدف دستيابي به افزايش آگاهي از برند در زمان بسيار کوتاه است. تنها چيزي که لازم است، يک آگهي با عنوان، توضيحات و دعوت به عمل (Call to Action) است. بسته به کيفيت وب سايت و CPC تعيين شده، تبليغ زماني نمايش داده مي شود که کاربران کلمات کليدي از پيش‌تعيين‌شده‌ي شما را در موتور جست‌وجو تايپ مي‌کنند. در اين مورد، يک نرخ پيشنهادي (معمولاً) بر اساس CPC تعيين مي‌شود.

3. تبليغات نمايشي

از جمله فرمت‌هاي تبليغاتي آن‌لاين بصري‌تر، تبليغات نمايشي است. آن‌ها به اين دليل «تبليغات نمايشي» ناميده مي‌شوند چون عموما حاوي تصاوير يا فيلم هستند و در مکان‌هاي مشخص شده در هر وب سايت، مانند يک بلاگ، منتشر مي‌شوند. آن‌ها را مي‌توان مستقيم يا از طريق سيستم‌هايي مانند Google Adwords خريداري کرد. هزينه بر اساس CPC يا CPM برآورد مي‌شود.

4. تبليغات موبايلي

اگرچه انواع مختلفي از تبليغات تلفن همراه وجود دارد، اما همه‌ي کمپين‌هاي تبليغاتي بايد با تلفن همراه سازگار شوند يا حداقل از يک نوع واکنش‌گرا (responsive) پيروي کنند که اجازه مي‌دهد صفحات به اندازه‌ي هر صفحه نمايش قالب‌بندي شوند. امروزه، هر کس تلفن و/يا تبلت دارد که دائماً از آن استفاده مي‌کند. در واقع، گوگل گفته است که از سال 2016 ترافيک تلفن همراه از رايانه‌هاي روميزي پيشي گرفته است. بنابراين اگر هنوز روي پلتفرم‌هاي تلفن همراه سرمايه گذاري نمي‌کنيد ، وقت آن است که وارد عمل شويد. نه تنها تعامل کاربر با شما بهبود مي‌يابد و دسترس‌پذيرتر خواهيد، بلکه SEO خود را از طريق الگوريتم Google First Mobile در تبليغاتي که در وب‌سايت خود نشان مي‌دهيد، بهبود مي‌بخشيد.

 

5. تبليغات اجتماعي

شبکه‌هاي اجتماعي بخش مهمي از زندگي روزمره‌ي ما هستند. بنابراين، ايجاد کمپين‌هاي تبليغاتي در اين بسترها به منظور ايجاد آگاهي از برند و جذب مشتريان احتمالي جديد ضروري است. به لطف امکان تقسيم‌بندي گسترده‌ي شبکه‌هاي اجتماعي، آن‌ها هم‌چنين مي‌توانند مکان مناسبي براي عرضه‌ي محصولات/خدمات جديد براي مخاطبان خاص باشند. صرف نظر از اين که هدف شما افزايش نرخ تبديل يا پياده سازي استراتژي برند است، تبليغات اجتماعي يک انتخاب عالي است!

6. هدف‌گيري و بازاريابي مجدد

يادآوري مجدد به مشتريان بازگشتي يا کاربراني که به شرکت شما علاقه نشان داده‌اند، يک استراتژي محکم براي افزايش نرخ تبديل است. بازاريابي مجدد، بنر شما را در هر وب‌سايتي که بازديدکنندگان پس از وب‌سايت شما به آن سر مي‌زنند نمايش مي‌دهد (به شرطي که اين سايت‌ها فضايي براي بازاريابي مجدد ارائه دهند). اين نوع تبليغات که بر حضور يک شرکت در فرايند خريد مصرف کننده تأکيد مي‌کند، براي فروش و افزايش آگاهي از برند مفيد است. اين تبليغات را مي‌توان از طريق ابزارهاي مديريت تبليغات موتورهاي جست‌وجو مانند Google Adwords خريداري کرد. قيمت‌ها معمولاً با معيارهاي CPC تعيين مي‌شوند.

 

7. بازاريابي ايميلي

بازاريابي ايميلي چيز جديدي نيست اما با افزايش بازده‌ي به‌روزرساني شده است. اين نوع کمپين نرخ تبديل بالايي به همراه دارد. به لطف ابزارهاي اتوماسيون متعدد موجود، مي‌توانيد تبديل بسيار سودآوري داشته باشيد. اگر تصور کنيد که دريافت مشتري جديد 7 برابر گران‌تر از نگهداري مشتري فعلي است، مي توانيد مطمئن باشيد که بازاريابي ايميلي ايده‌ي خوبي است.

8. تابلوهاي ديجيتال

اگرچه ممکن است جالب به نظر نرسد، اما اين قالب در حال رشد است. اين تکامل تکنولوژيکي تبليغات سنتي محيطي است. در بيلبوردها، MUPIها ، ويترين‌ها، ايستگاه‌هاي اتوبوس يا هر پايه ديگري که داراي صفحه نمايش است استفاده مي‌شود. کارآيي اين نوع تبليغات در توانايي آن براي جلب توجه مشتريان بالقوه در پيش پا افتاده‌ترين اوقات روز است.

9. بازاريابي ويدئويي

محتواي ويدئويي براي کاربران فوق‌العاده سرگرم کننده است؛ که استفاده از فيلم به عنوان يک استراتژي تبليغاتي را به يک ايده‌ي فوق‌العاده تبديل مي‌کند. ايده‌ي ديگر اين است که با يوتيوبرهايي که محصول يا خدمات شما را معرفي کرده و در مورد آن بحث مي‌کنند مشارکت کنيد (مشابه تبليغات بومي). هم‌چنين مي‌توانيد محتواي ويدئويي بسازيد تا به شما در کسب موقعيت بهتر و ارگانيک‌تر در SEO کمک کند. با اشتراک‌گذاري اين ويدئوها، مي‌توانيد ترافيک وب مستقيم بيش‌تري کسب کرده و شانس وايرال شدن خود را افزايش دهيد. با توجه به فيلم‌ها ، امکانات بي‌شماري وجود دارد اگر به خاطر داشته باشيد که به زودي حدود 80 درصد از اينترنت محتواي مبتني بر ويدئو خواهد بود.
 

تبليغات آن‌لاين چه مزايايي دارد؟

اينترنت بخش مهمي از راه‌اندازي يک کمپين تبليغاتي است زيرا بيش‌تر و بيش‌تر افراد زمان زيادي را به صورت آن‌لاين صرف مي‌کنند. همه‌ي برندها مي‌خواهند در دنياي ديجيتال حضور داشته باشند، اما مزاياي تبليغات آن‌لاين چيست؟

اثرگذاري

امکان تقسيم‌بندي دقيق‌تر تبليغات آن‌لاين، گزينه‌ها و کانال‌هاي بيش‌تري ايجاد کرده که از طريق آن‌ها مي‌توانيد به مخاطبان مورد نظر خود دسترسي پيدا کنيد. اين امر باعث مي شود تا تأثير مثبت‌تري بر آن‌ها داشته باشيم.

اندازه گيري و رديابي

به لطاف ابزارهايي که امروزه در اختيار داريم، کمپين‌هاي تبليغاتي آن‌لاين را مي‌توان به راحتي اندازه‌گيري کرد. برخلاف تبليغات سنتي، جايي که معيارها تقريبي يا محدود به تعداد کمي از مردم هستند، آمار تبليغات آن‌لاين واقعا دقيق است.

بهره‌وري

اگرچه مانند کمپين‌هاي آف‌لاين، ممکن است وظيفه مهم برنامه‌ريزي استراتژي و توليد محتوا مدتي طول بکشد، اما تبليغات آن‌لاين را مي‌توان به سرعت اجرا کرد. فقط در چند دقيقه، تبليغات قابل تنظيم و انتشار در رسانه‌هاي مختلف آن‌لاين است.

انعطاف‌پذيري

يکي از ويژگي‌هاي تبليغات ديجيتال انعطاف‌پذيري آن است. از تصاوير، فيلم‌ها و متن مي‌توانيد براي دسترسي به مخاطبان مورد نظر در هر زمان از روز استفاده کنيد. اگر يک آگهي در زمان مناسب از طريق کانال مناسب منتشر شود، امکانات آن بسيار زياد است. وقتي صحبت از تبليغات بومي مي‌شود، گزينه‌ها عملاً بي‌نهايت هستند. همه‌ي اين‌ها را مي‌توان در هر نقطه از جهان اجرا کرد. تنها چيزي که نياز داريد يک کامپيوتر و اينترنت است.

هزينه‌ي کم

در مقايسه با بودجه‌ي مورد نياز براي تبليغات آف‌لاين تأثيرگذار، هزينه‌ي تبليغات اينترنتي بسيار پايين است.

تعامل با کاربران

اينترنت رسانه‌اي است که سطح بالايي از تعامل با کاربران را امکان‌پذير مي‌کند. برندها نه تنها پيام‌شان را منتقل مي‌کنند، بلکه مي‌توانند نظرات، پسندها، سوالات و ... کاربران را دريافت کنند. اين باعث مي‌شود ارتباط روان و سريع‌تري برقرار شود. اگرچه نياز به توجه بيش‌تر شرکت دارد، اما مزاياي زيادي مانند درک علايق، نگراني‌ها، نظرات کاربران و ... وجود دارد.
 
 

نحوه تبليغات آنلاين

وقتي زمان طراحي استراتژي تبليغاتي شرکت شما فرا مي‌رسد ، به خاطر داشته باشيد که برنامه ريزي دقيق الزامي است. علاوه بر اين، بايد تصميم بگيريد که از کدام قالب‌هاي تبليغاتي استفاده مي‌کنيد و از کدام‌ها استفاده نمي‌کنيد. بخشي از اين فرآيند همچنين شامل اختصاص درصدي از بودجه به هر قالب است. سناريوي ايده‌آل انجام تجزيه و تحليل، ادغام راه‌هاي مختلف تبليغاتي به منظور افزايش دسترسي و بهبود نتايج است.  نکته‌ي مهم ديگر که بايد مورد توجه قرار گيرد، اندازه‌گيري اقدامات هر استراتژي است. به عنوان مثال، ممکن است در يک پلتفرم تبليغاتي به نتايج مورد نظر خود نرسيد، اما در مورد ديگر از انتظارات فراتر برويد. با انجام تجزيه و تحليل داده‌ها، مي‌توانيد تعديلات بودجه‌ي لازم را به منظور جهت‌دهي مجدد سرمايه‌گذاري‌ها به سوي تبديل بهتر انجام دهيد. در آخر، شما هميشه اين گزينه را داريد که  کار خود را در اختيار يک آژانس تبليغاتي با تجربه و حرفه‌اي قرار دهيد که مي‌تواند بودجه و کمپين‌هاي شما را بهينه سازد.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 
 

021 – 88 74 97 24

021 – 88 74 97 25

021 – 88 74 97 26

منبع: cyberclick.net