چند روش برای بهبود سرعت لود وب سایت در موبایل

چند روش برای بهبود سرعت لود وب سایت در موبایل

چند روش براي بهبود سرعت لود وب سايت در موبايل

به نظر مي‌رسد همه‌ي کاربران وب هميشه عجله دارند، پس بارگذاري سريع وب‌سايت بايد براي مديران در اوليت باشد. سرعت بارگذاري نسخه‌ي موبايل وب‌سايت شما بسيار مهم‌تر است. کاربران موبايل به طور معمول هميشه در حال حرکت هستند و صبر چنداني براي سايت‌هايي که بارگيري‌شان براي هميشه طول مي‌کشد ندارند. بنابراين اگر مي‌خواهيد توجه کاربران تلفن همراه را به اندازه کافي براي ايجاد سرنخ يا تبديل مشتري حفظ کنيد، سرعت بارگذاري وب‌سايت شما در تلفن همراه بايد بالا برود.
 

ريدايرکت‌ها را کم نگه داريد

ريدايرکت سايت شما را کند مي‌کند زيرا مدتي طول مي‌کشد تا سرور سند اصلي درخواست شده را با کليک روي پيوند اصلي پيدا و بازيابي کند، جايي که ديگر در آن قرار ندارد. ثانيه‌هاي اضافي براي اجراي اين فرآيند مي‌تواند نرخ پرش (Bounce Rate) شما را افزايش دهد، بنابراين اگر مي‌خواهيد توجه و کسب و کار بازديدکنندگان خود را حفظ کنيد، ريدايرکت‌ها را به حداقل برسانيد.
 
 

از تصاوير فشرده استفاده کنيد

وجود تصاوير بزرگ در وب‌سايت به اين معني است که بارگذاري آن‌ها زمان زيادي طول مي‌کشد. براي سرعت بخشيدن به کارها، از تصاوير فشرده استفاده کنيد و آن‌ها را براي موبايل مقياس‌گذاري کنيد. در صورت امکان، کاهش تعداد تصاوير موجود در وب‌سايت، بيش‌تر کمک خواهد کرد. حتي مهم‌تر اين است که به جز گرافيک‌هاي ضروري مانند لوگوي وب سايت يا موارد ديگر، اصلاً تصوير نداشته باشيد.

 

طراحي وب سايت خود را ساده کنيد.

وب‌سايت‌هايي با ويژگي‌هاي اضافي جذاب، بسيار چشم‌گير به نظر مي‌رسد. اما مقدار کدي که به همراه دارد نيز بسيار چشم‌گير است و باعث سنگين‌تر شدن سايت شما و در نتيجه کندتر شدن آن مي‌شود. طراحي وب را ساده و در عين حال خوش‌سليقه نگه داريد و بارگيري‌اش در تلفن همراه را سبک‌تر و سريع‌تر کنيد.
 

استفاده از فونت‌هاي سفارشي را به حداقل برسانيد.

فونت‌هاي سفارشي شگفت‌انگيز به نظر مي‌رسند اما از جاوا اسکريپت يا CSSهاي زيادي استفاده مي‌کنند که مي‌تواند همه چيز را خراب کند. در صورت امکان، از استفاده از فونت‌هاي سفارشي خودداري کنيد، اما اگر ظاهر کلي وب سايت شما به شدت به آن‌ها وابسته است، حداقل بايد استفاده از آن‌ها را به عنوان‌ها يا قسمت‌هاي مهم ديگر سايت خود محدود کنيد.

 

Google AMP را فعال کنيد

فعال‌سازي پروژه‌ي Google Apps Accelerated Pages (AMP) در صفحات وب‌سايت باعث مي‌شود که سايت عالي به نظر برسد و هم‌زمان بدون در نظر گرفتن دستگاه يا پلتفرم توزيع به سرعت بارگذاري شود. AMP براي سرعت بخشيدن به بارگيري محتوا در تلفن‌هاي همراه از HTML فوق‌العاده مينيماليستي استفاده مي‌کند.
 

مراحل ثبت‌نام را کوتاه کنيد.

يک فرايند ثبت‌نام معمولي براي يک وب‌سايت شامل شش تا هفت مرحله است. براي افزايش سرعت، آن‌ها را به سه يا چهار مرحله کاهش دهيد. تمام کدهايي که از اين طريق خلاص مي‌شويد ، صفحه‌ي شما را سبک‌تر و سريع‌تر مي‌کند.

 

تنظيمات کش مرورگر را روشن کنيد.

مرورگرهاي تلفن همراه اکنون مي‌توانند صفحات شما را «به خاطر بسپارند» و داده‌ها را براي استفاده‌ي بعدي در تلفن هوشمند يا تبلت ذخيره کنند. با فعال کردن کش مرورگر، ارائه‌ي صفحات در تلفن همراه سريع‌تر خواهد بود.

 

کد خود را کوچک کنيد

وب‌سايت شما داراي تعداد زيادي کد است و هميشه، برخي از کاراکترهاي آن احتمالا اضافي يا کاملا غيرضروري هستند. حجم کد وب‌سايت خود را با حذف آن‌ها کاهش دهيد و به طور موثر سايت خود را سبک‌تر و سريع‌تر کنيد.
 
 

سئوي موبايل را تقويت کنيد.

الگوريتم Mobile First Index گوگل به گونه‌اي طراحي شده که از نسخه‌ي موبايل وب‌سايت‌ها به عنوان پايه اي براي رتبه‌بندي ليست‌هاي جست‌وجو استفاده مي‌کند. اين مورد بايد مورد توجه مديران وب‌سايت‌هايي با عمل‌کرد ضعيف در تلفن همراه و تبلت باشد.

از آن‌جايي که سرعت بارگيري يکي از عوال سئوي موبايل است، فهرست Mobile-First به مديران وب‌سايت انگيزه مي‌دهد تا وب‌سايت خود را سرعت بخشند. براي عمل‌کرد هرچه بهتر در اين الگوريتم، با انجام هر کاري که مي‌توانيد، وب‌سايت خود را براي سرعت بارگيري بيش‌تر بهينه کنيد.

 

 براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 

 

021 – 88 74 97 24

021 – 88 74 97 25

021 – 88 74 97 26

 

منبع: digitalagencynetwork.com