چطور بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را تعیین کنیم؟

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام ، چه زمانی فالوورهای شما د اینستاگرام فعال

بهترين زمان ارسال پست در اينستاگرام

«بهترين زمان ارسال پست در اينستاگرام چه زماني است؟» اين سوال به معناي واقعي کلمه خواب شب را از ادمين‌ها اينستاگرام ربوده است. يافتن بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام يک کار دشوار است که باعث افزايش Reach و نرخ تعامل پست‌هاي شما مي‌شود که با توجه به الگوريتم‌هاي نمايش پست اينستاگرام، نکته‌ي مهمي است. مقالات آن‌لاين زيادي در اين باره وجود دارد که هر يک پيشنهاد‌هاي متفاوتي براي بهترين زمان پست گذاشتن مطرح مي‌کنند و مي‌تواند گيج‌کننده باشد. نکته اين‌جاست که هيچ راه‌حل واحدي براي همه‌ي افراد وجود ندارد. بهترين زمان انتشار پست در اينستاگرام در هر حساب کاربري متفاوت است. اين موضوع به شما، به تجارت شما و مخاطب شما بستگي دارد. يافتن بهترين زمان پست گذاشتن در اينستاگرام نيازمند تحقيق و صرف زمان است. خوش‌بختانه در اين مقاله نحوه‌ي دقيق انجام اين‌کار توضيح داده شده است.
 

پيش از هرچيز، به اين بپردازيم که اصلا چرا زمان پست‌گذاري اهميت دارد؟


  • انتشار پست در بهترين زمان مربوط به حساب شما، کمک مي‌کند پست‌تان به تعداد بيش‌تري از دنبال‌کنندگان نمايش داده شود و در نتيجه نرخ تعامل بيش‌تر مي‌شود.  بسيار مهم است که در 15-20 دقيقه‌ي اول، بيش‌ترين ميزان توجهات را به پست خود جلب کنيد. زيرا پست‌هايي که در دقايق اول انتشار با توجه زيادي مواجه مي‌شوند، براي الگوريتم‌ها محبوب‌تر هستند.
  • اگر پست شما اندکي پس از ارسال مورد توجه قرار گيرد، اينستاگرام نتيجه‌گيري مي‌کند که محتواي شما از کيفيت بسيار خوبي برخوردار است و الگوريتم بايد آن را به افراد بيش‌تري نشان دهد.
  • تکنيک‌هاي زيادي وجود دارد که مي‌توانيد براي افزايش نرخ تعامل استفاده کنيد. براي نمونه، کامنت گذاشتن براي پست ديگر حساب‌ها بلافاصله پس از انتشار (براي جلب توجه ديگران به حساب خود و افزايش شانس دريافت لايک در آخرين پست) استفاده‌ي هدف‌مند از هشتگ‌ها، انجام تبليغات و ...
  • با اين وجود، اگر پست خود را در ساعاتي منتشر کنيد که دنبال‌کنندگان‌تان آن‌لاين نباشند، ممکن است همه‌ي اين تلاش‌ها بي‌فايده باشد. اگر در زماني که دنبال‌کنندگان‌تان امکان بازديد را نداشته باشند پست خود را منتشر کنيد، آن لايک‌هاي ابتدايي که براي ايجاد تعامل بسيار مهم هستند را از دست مي‌دهيد. پس بايد از زمان آن‌لاين بودن مخاطبين خود مطلع باشيد.

چه زماني فالوورهاي شما د اينستاگرام فعال هستند؟

سرعت کسب تعامل، طول عمر مفيد پست شما را مشخص مي‌کند. به عبارت ديگر، با انتشار پست در زماني که مخاطبان‌تان آن‌لاين هستند، به محتواي خود براي ديده و لايک شدن فرصت مي‌دهيد. پست‌گذاري در زمان «اوج فعاليت» دنبال‌کنندگان، تقريبا هک کردن الگوريتم اينستاگرام است ولي چه‌طور از زمان آن‌لاين بودن دنبال‌کنندگان مطلع شويد؟ از اينستاگرام بپرسيد!
به بخش Audience گزارشات Insight رجوع کنيد و در پايين صفخه خواهيد ديد که در کدام روزهاي هفته و زمان تقريبي، دنبال‌کنندگان شما بيش‌ترين فعاليت را داشته‌اند. اين داده‌ها که بر اساس فعاليت فالوورهاي شما تهيه شده، درک مناسبي از بهترين زمان‌هاي ارسال براي شما فراهم مي‌کند.
براي افزايش نرخ مشارکت و دريافت لايک در اولين ساعات انتشار، در زمان‌هايي که بيش‌ترين دنبال‌کنندگان آن‌لاين هستند پست بگذاريد.
 

زمان‌هاي مختلف را براي پست‌گذاري امتحان کنيد

أزمايش و امتحان بايد سرلوحه‌ي کار هر بازارياب باشد و بازاريابي در شبکه‌هاي مجازي هم از اين قائده مستثني نيست. وقتي ساعات احتمالي فعال بودن دنبال‌کنندگان خود را پيدا کرديد، قدم بعدي اين است که زمان‌هاي مختلف نشر را امتحان کنيد تا بهترين ساعت مشخص شود.
 
براي رصد تفاوت‌هاي نرخ تعامل، در ساعات مختلف بازه‌ي زماني اوج فعايت دنبال‌کنندگان‌تان پست گذاري کنيد. براي نمونه، اگر مشاهده کرديد که بيش‌تر دنبال‌کنندگان‌تان بين ساعت 17:00 تا 21:00 فعال هستند، برنامه‌ريزي کنيد که پست‌ها را در ساعت‌هاي 16، 17، 18، 19 و 21 بارگذاري کنيد. سپس، نرخ تعامل هر پست را به همراه روز و زمان انتشار يادداشت کنيد.
 
زمان‌بندي پست‌گذاري را هر هفته تغيير دهيد. اگر چهارشنبه در ساعت 01:00 پست گذاشتيد، هفته‌ي آينده مي‌توانيد به جاي آن ساعت 13:00 را امتحان کنيد. زماني که داده‌هاي کافي براي بررسي کلي را در اختيار داشتيد، بازه‌هاي زماني که بيش‌ترين نرخ تعامل در آن‌ها داشتيد را مشخص کنيد.
 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 
021 - 88 74 91 24
021 - 88 74 97 25
021 - 88 74 97 26
 
 

منبع: iconosquare.com