اهمیت استفاده از تصاویر در وب‌سایت‌ها

اهمیت استفاده از تصاویر در وب‌سایت‌ها، اهمیت تصاویر در سئو سایت، تصاویر به ارائه‌ی محتوای شما کمک می‌کنند. تصاویر مناسب می‌توانند به کاربر کمک کنند محتوای نوشتاری را بهتر درک کند و با آن درگیر شود و در به شکلی متفاوت، می‌توانند به شکستن بلوک‌های طولانی متن کمک کنند.

وقتي از سئوي تصاوير صحبت مي‌کنيم، اولين چيزي که به ذهن خطور مي‌کند، بهينه‌سازي تگ‌هاي آلت است. امکا موارد بسيار بيش‌تري وجود دارد که در سئوي تصاوير بايد به آن بپردازيد. در حقيقت، به راحتي مي‌توان ادعا کرد که بهينه‌سازي تصاوير، بيش‌ترين چيزي‌ست که در سئو ناديده گرفته مي‌شود. ولي لازم نيست که اين‌گونه باقي بماند. يافتن وب‌سايت‌هايي با تصاويري با حجم سنگين و نام‌هاي بدون شرح که در قابي بسيار کوچک‌تر از سايز اصلي تصوير نمايش داده مي‌شوند غير معمول نيست. بيش‌تر وقت‌ها مشکل اين است که راهنماي سئو براي تازه‌کارها فقط اصول پايه را پوشش مي‌دهند و اين يعني بهينه‌سازي تگ‌هاي آلت، تقريبا همه‌ي آن چيزي است که گفته شده. اما نبايد فراموش کنيم که جست‌وجوي تصوير به خودي خود مساله‌ي بزرگي است و مي‌تواند ميزان قابل توجهي بازديد به وب‌سايت شما هدايت کند.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

چرا تصاوير تا اين اندازه مفيد هستند؟

تصاوير به ارائه‌ي محتواي شما کمک مي‌کنند. تصاوير مناسب مي‌توانند به کاربر کمک کنند محتواي نوشتاري را بهتر درک کند و با آن درگير شود و در به شکلي متفاوت، مي‌توانند به شکستن بلوک‌هاي طولاني متن کمک کنند.
چيزهاي زيادي وجود ندارد که جذابيت‌شان از يک بلوک جامع شامل دو هزار کلمه کم‌تر باشد. اما به غير از کاربران، چشم‌انداز گوگل براي آينده حرکه به سوي جست‌وجوي ديداري است و اين امر با يک نسخه‌ي به تمامي به‌روز شده از سرويس تصاوير گوگل (Google Images) در چند سال پيش آغاز شد. ما به طور فزاينده‌اي شاهد اشغال فضاي برتر ليست نتايج جست‌وجو توسط تصاوير هستيم؛ اغلب، بالاتر از نتايج معمولي ارگانيک.

نکته‌ي مهم: تصاوير بايد به دقت انتخاب شوند.

همه‌ي ما عادت داريم که يک تصوير استوک يک‌سان را در خيلي از وب‌سايت‌هاي متفاوت ببينيم. ارزش واقعي زماني حاصل مي‌شود که از تصاوير سفارشي استفاده کنيد که کمک مي‌کنند داستان مورد نظرتان را روايت کنيد. نمي‌توانيم از اهميت تصاوير و جست‌وجوي تصوير چشم‌پوشي کنيم. بهينه‌سازي تصاوير، بايد بخشي از استارتژي مداوم سئوي شما باشيد و به عنواني يکي از بهترين روش‌هايي که بايد آن را دنبال کنيد ديده شود.
 

سئوي تصاوير چيست؟

سئوي تصاوير که بيش‌تر با عنوان «بهينه‌سازي تصاوير»‌شناخته مي‌شود، بهبود تصاوير وب‌سايت به دو دليل اصلي است:

1.دست‌يابي به رتبه‌ي بالاتر در جست‌وجوي تصاوير در گوگل
2.بهبود مشاهده‌پذيري کلي و بهينه‌سازي يک صفحه‌ي وب

و اين به معناي انجام چندين کار مختلف از جمله نام‌گذاري صحيح فايل‌ها، افزودن و بهينه‌سازي تگ‌هاي alt، کاهش حجم فايل‌ها و ... است که به گوگل کمک کند تضاوير وب‌سايت شما را بهتر درک کند.
 
يکي از سوالاتي که معمولا در رابطه با سئوي تصاوير پرسيده مي‌شود اين است که آيا با توجه به پيش‌رفت گوگل در استفاده از هوش مصنوعي و يادگيري ماشيني براي شناسايي تصوير، اجراي اين امور هنوز هم لازم‌اند يا خير؟
 
پاسخ ساده اين است: بله. گوگل هنوز نمي‌تواند همه‌ي انواع تصاوير را شناسايي کند، حتي اگر توانايي‌اش در انجام اين کار در سال‌هاي اخير به شکل قابل توجهي بهبود يافته باشد. هم‌چنين مهم است که بدانيد سئوي تصاوير فقط براي کمک به موتورهاي جست‌وجو براي درک آن‌چه در يک تصوير نشان داده مي‌شود نيست.

تصاوير بهينه‌سازي نشده، يکي از دلايل اصلي کند شدن صفحات وب است و پيش‌رفت‌هاي انجام شده مي‌تواند تاثير زيادي در سرعت بارگيري وب‌سايت و امتياز صفحه‌ي شما باشد. با اين وجود، سئوي تصوير، اغلب با بهينه‌سازي تگ‌هاي Alt متوقف مي‌شود. نمي‌توان انکار کرد که اين، قسمت مهمي از روند کار است؛ ولي فقط يکي از آن‌هاست. همان‌طور که گفته شد، درک تگ‌هاي Alt و متن Alt و هدف آن‌ها يک نقطه‌ي آغاز عالي است.
 
بهترين شرکت‌هاي طراحي سايت، با به‌کارگيري حرفه‌اي‌ترين کارشناس‌ها، براي بهينه‌سازي هرچه بهتر پروژه‌هاي خود در طراحي سايت زمينه‌ي سايت فروشگاهي، سايت خبري، سايت شرکت توليدي و خدماتي و ...  به تمامي جنبه‌هاي سئو به طور ويژه‌اي توجه دارند. براي اطلاعات بيش‌تر، با ما در ارتباط باشيد:

 

021 – 88 74 97 24

021 – 88 74 97 25

021 – 88 74 97 26