بروزرسانی الگوریتم هسته گوگل

چندين بار در سال، گوگل تغييرات اساسي و گسترده‌اي را در الگوريتم‌ها و سيستم‌هاي جستجوي خود ايجاد مي‌کند که آن‌ها را تحت عنوان "به روزرساني اصلي" مي‌شناسيم.

چندين بار در سال، گوگل تغييرات اساسي و گسترده‌اي را در الگوريتم‌ها و سيستم‌هاي جستجوي خود ايجاد مي‌کند که آن‌ها را تحت عنوان "به روزرساني اصلي" مي‌شناسيم. آنها به گونه‌اي برنامه ريزي شده‌اند که به صورت کلي مي‌گويند: ما در حال انجام ماموريت خود براي ارائه محتواي مناسب و معتبر به جستجوگران و کاربران هستيم. اين به روزرساني‌هاي اصلي ممکن است بر Google Discover نيز تأثير بگذارد.
 
 

آيا بروزرساني جديد گوگل در مي 2020 در جهت بهينه سازي محتوا بوده است؟

 
طي بروز رساني جديد گوگل وب سايت‌هايي که به لحاظ محتوايي عملکرد خوبي داشته‌اند دچار افت رتبه‌ي زيادي نشده و برخي ترفيع رتبه نيز داشته‌اند، اين مسئله اين نکته را بيان مي‌کند که گوگل اخيرا بر محتواهاي باکيفيت و مناسب بيشتر تاکيد کرده و الگوريتم‌هاي خود را در جهت ارزيابي محتوا و تشخيص کارايي محتوا در رفع نياز کاربر به روزتر کرده است. به طور کلي به روزرساني‌هاي هسته اصلي گوگل به منظور ايجاد اثرات قابل توجه در نتايج جستجو در همه کشورها به تمام زبان‌ها است. وقتي يک آپديت جديد در الگوريتم‌هاي گوگل صورت مي‌گيرد، سايت‌ها متوجه کاهش و يا افزايش رده بندي خود در موتورهاي جستجو مي‌شوند. 
 
 

تاثر تمرکز بيشتر بر محتوا در کاهش افت رتبه طي آپديت‌هاي گوگل

 
اين نکته را در به روزرساني هايي که انجام مي شود در نظر داشته باشيد که بعد از به روز رساني سعي کنيد محتواي صفحات خود را بدونه تغيير نگذاريد چرا که اين به اين مفهوم است که اين صفحه نيازي به بروز رساني ندارد و هيچ ايده اي براي رشد در طول زمان نداشته است. اما با گذشت زمان نيازها متفاوت مي‌شود و براي اين‌که بتوان نياز کاربرها را رفع کرد بايد خود را به روز کنيم و گوگل و الگوريتم‌هاي آن اين به روز شدن و رفع مشکلات محتوايي را دوست دارد و آن را قدمي مثبت براي يک وب سايت جهت رفع نياز کاربران به شمار مي‌آورد.
پنج بازارياب جستجو نظرات خود را در مورد بروزرساني هسته گوگل در دسامبر 2020 ارائه دادند که مشاهدات و بازخورد جالبي در مورد آنچه ممکن است رخ داده شود ارائه دادند.
از نظر آن‌ها، به روزرساني‌هاي گوگل بيشتر در مورد بهبود درک سوالات و صفحات وب بوده است.
برخي نيز اين عقيده را داشتند که گوگل نتايج جستجو را تصادفي ارائه مي‌دهد و با اين کار مي‌خواهند افرادي که مهندسي معکوس الگوريتم انجام مي‌دهند را فريب دهد.
اين نتايج جستجو به اين اشاره شد که دليل رتبه بندي، الگوريتم BERT يا تطبيق عصبي مي‌باشد.
اما به راحتي ميتوان از بک لينک، EAT ( تخصص، اعتبار، اعتمادپذيري) براي اين‌که يک سايت رتبه بندي مي‌کند يا رتبه بندي نمي‌کند اشاره کرد حتي اگر دليل اصلي رتبه بندي آن BERT باشد. بنابراين صفحات نتايج موتور جستجو ( SERP ) ممکن است براي افرادي که به دنبال عوامل رتبه بندي سنتي هستند براي توضيح دليل رتبه بندي صفحات يا از دست دادن رتبه بندي در يک به روزرساني، SERP ها را گيج کننده و تصادفي نشان دهند.
 
البته به نظر مي رسد Google Updates غيرقابل کنترل است. دلايل رتبه بندي صفحات وب طي چند سال گذشته به دليل فناوري هايي مانند پردازش زبان طبيعي به طور چشمگيري تغيير کرده است.
 
 
 
مطالب بيشتر : الگوريتم‌هاي گوگل چيست؟
 
 

اگر کسي بروز رساني گوگل را نبيند که چه چيزي تغيير کرده چه مي شود؟

 
در گذشته اتفاق افتاده است که Google چيزي را تغيير داده و جامعه SEO متوجه نشده است.
 
به عنوان مثال، هنگامي که Google الگوريتمي مانند BERT را اضافه کرد، بسياري نمي‌توانستند آنچه را تغيير داده است را تشخيص دهند. حال، اگر گوگل چيزي مانند الگوريتم SMITH را اضافه کند، چه مي‌شود؟ چگونه انجمن سئو مي‌تواند اين موضوع را تشخيص دهد؟
 
SMITH در مقاله Google Research در آوريل 2020 منتشر شد و در اکتبر 2020 اصلاح شد. SMITH  درک صفحه طولاني مطالب و همچنين عملکرد بهتر از BERTرا آسان کرده است.
در سال هاي اخير، مدل هاي مبتني بر توجه به خود مانند Transformers و BERT در کار تطبيق متن به عملکرد پيشرفته‌اي رسيده اند.اين مدل ها، به دليل پيچيدگي محاسباتي درجه دوم، با توجه به طول متن ورودي، هنوز محدود به متن کوتاه مانند چند جمله يا يک پاراگراف هستند.
در اين مقاله، ما با پيشنهاد رمزگذار سيامسي مبتني بر ترانسفورماتور سلسله مراتبي (SMITH) براي تطبيق طولاني مدت سند، به اين مسئله مي‌پردازيم.
نتايج تجربي ما در چندين مجموعه داده معيار براي مطابقت طولاني مدت اسناد نشان مي‌دهد که مدل SMITH پيشنهادي ما نسبت به مدل‌هاي پيشرفته قبلي از جمله توجه سلسله مراتبي‌، شبکه عصبي سلسله مراتبي مبتني بر توجه چند منظوره و BERT بهتر عمل مي‌کند.
در مقايسه با خطوط مبنايBERT ، مدل ما قادر است حداکثر طول متن ورودي را از 512 به 2048 افزايش دهد.
نمي‌گويم که Google الگوريتم SMITH ( PDF ) را معرفي کرده است يا اينکه مربوط به الگوريتم Passages است .
 
آنچه من به آن اشاره کردم اين است که Core Update دسامبر 2020 حاوي کيفيت تغييرات ظاهرا غيرقابل مشاهده است.
 
اگر گوگل ويژگي جديدي مبتني بر هوش مصنوعي اضافه کند يا ويژگي موجود مانند BERT را به روز کند، آيا انجمن بازاريابي جستجو قادر به شناسايي آن است؟ احتمالا نه.
 
و اين کيفيت تغييرات غيرقابل مشاهده است که ممکن است نشان دهد که آنچه تغيير کرده است مي تواند ارتباطي با درک Google از نمايش داده هاي وب و صفحات وب داشته باشد.
 
اگر چنين باشد، ممکن است به اين معني باشد که بجاي چرخاندن چرخها بر روي عوامل معمول رتبه بندي که به راحتي مشاهده مي‌شوند، عقب نشيني و در نظر گرفتن احتمال چيزي عميق تر از عوامل رتبه بندي معمول است که تغيير کرده است.
 
 
 
منبع : 
https://www.searchenginejournal.com/december-2020-core-update/391254/#close
 
 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.