ساخت يک سند ( html) چگونه است؟

ساخت يک سند HTML براي ايجاد فايل‌هاي اچ تي ام ال نه به برنامه خاصي نياز داريد و نه به سيستم عامل بخصوصي

ساخت يک سند HTMLبراي ايجاد فايل‌هاي اچ تي ام ال نه به برنامه خاصي نياز داريد و نه به سيستم عامل بخصوصي. در واقع شما فايل‌هاي اچ‌تي‌ام‌ال را مي‌توانيد حتي به کمک نرم‌افزار نوت پد NotePad ويندوز نيز ايجاد کنيد. با اين وجود توصيه مي‌کنيم براي راحت‌تر نوشتن کدها و همچنين فهم بهتر مطالب از نرم افزارهاي ويرايش متن رايگان همچون ++Notepad يا Sublime Text استفاده کنيد. ما در اين آموزش، به شما نحوه ايجاد يک فايل اچ تي ام ال را در برنامه ويرايش متن پيش فرض ويندوز، يعني نوت پد Notepad آموزش مي‌دهيم.مرحله اول: در نسخه‌هاي قبل از ويندوز 8، بر روي دکمه Start ويندوز کليک کنيد. سپس از بخش All Programs وارد بخش Accessories شويد و از آنجا برنامه Notepad را اجرا کنيد. در ويندوز 8 يا نسخه‌هاي جديدتر نيز منوي استارت (گوشه سمت چپ صفحه) را کليک کرده و کلمه Notepad را تايپ کنيد تا برنامه در ليست روبرويتان قرار گيرد. حالا متن کدها را در فايل متني که باز کرده‌ايم وارد مي‌کنيم. در حال حاضر چون متني را نمي‌دانيم هر چه دوست داريد در آن بنويسيد و به مرحله بعدي برويد.مرحله دوم: حالا وقت ذخيره فايل در قالب صفحه اچ تي ام ال است. براي اين کار از منوي file در نرم افزار NotePad گزينه save As را انتخاب کنيد. فايلتان را به نام دلخواه مثلا zoomit.Html تغيير دهيد. توجه داشته باشيد که حتما پسوند html. را بعد از نام دلخواهتان قرار دهيد تا فرمت متن به يک سند اچ تي ام ال تبديل شود.مرحله سوم:‌ در اين قسمت يک گزينه کشويي به نام encoding ديده مي‌شود که بهتر است آن را روي UTF-8 قرار دهيد. مرحله پاياني: حالا فايلتان را در جايي که دوست داريد ذخيره کنيد. با کليک بر روي آن خواهيد ديد که فايل در مرورگر وب پيش فرض شما باز خواهد شد و همه چيز آماده شروع کد نويسي به زبان HTML است.

شما براي نوشتن يک صفحه HTML، مجبور به پيروي از يک ساختار استاندارد و تعريف شده اي هستيد تا صفحه وب شما همانطوري که مد نظر شما است به نمايش درآيد. به همين دليل است که اگر خطايي در کارتان بوجود آيد، نحوه نمايش محتواي صفحه شما را تحت تاثير قرار مي دهد. به طور کي ساختار اسناد HTML همگي تا حدودي شبيه هم هستند. همه ي سند ها از يک قسمت به نام head يا سر صفحه، و يک قسمت ديگر به نام body يا بدنه تشکيل شده است. در اين نوشته با ساختار بندي سند HTML که به نوعي مي توان آن را استخوان بندي کليه صفحات وب ناميد، آشنا مي شويد.

 

در نوشته “چگونه يک برچسب html بنويسيم“، شما ياد گرفتيد که چطور يک برچسب بنويسيد. سرصفحه(Head) و بدنه(Body) هم خودشان يک برچسب هستند، که از يک قسمت ابتدايي و انتهايي و محتواي دروني تشکيل شده است.

اجزايي که در قسمت سرصفحه سند نوشته مي شوند، حکم اطلاعات آن صفحه را دارند که در مرورگر براي کاربر نشان داده نمي شوند. ولي در عوض برچسب هايي که در بدنه يا body سند مي آيند، آن چيزي است که ما مي خواهيم به طور مستقيم براي بازديد کننده به نمايش درآيد. اين دو قسمت هم خودشان داخل يک برچسب کلي به نام برچسب HTML قرار مي گيرند، که نوع سند ما و محتويات درون آن را نشان مي دهد. با اين توضيحات فکر کنم که ساختار کلي يک سند HTML را درک کرديد، پس با يک مثال در ادامه اين موضوع براي شما بيشتر ملموس خواهد شد.

ويرايشگر متن تان را باز کنيد و با يک سند خالي ايجاد کنيد. اين کار در بيشتر برنامه ها از طريق file > new انجام مي شود. در بالاي سند، <html> را تايپ کنيد. اين برچسب، اولين محتوي سند را شروع مي کند. در اصل اين برچسب نوع سندي که شما در حال ساختن آن هستيد را مشخص مي کند، که HTML است.
اين برچسب باز <html>، نيازمند برچسب بسته مربوط به خود است. بنابراين براي اينکه چند خط خالي بين اين دو برچسب بوجود بيايد چند بار کليد Enter را بفشاريد و پس از آن برچسب بسته يا <html/> را قرار دهيد.


 
 

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: