کارايي VPS چيست

کارايي VPS چيست | شرکت طراحي سايت بهپردازن

VPS مخفف کلمه Virtual Private Server يعني سرور خصوصي مجازي مي باشد و گاهي از آن به عنوان VDS که مخفف کلمه Virtual Dedicated Server به معني سرور اختصاصي مجازي مي باشد، نام برده مي شود.
سرور مجازي دقيقا همانند يک سرور اختصاصي مستقل و با همان سطح دسترسي عمل مي کند، با اين تفاوت که چند عدد سرور مجازي بر روي يک سرور فيزيکي قرار مي گيرند. به عبارت بهتر با استفاده از تکنولوژي هاي مجازي سازي مانند VMware و با بهره گيري از سخت افزار هاي پرقدرت و پيشرفته، يک سرور فيزيکي به چندين سرور مجازي (VPS) با امکانات مختلف تقسيم مي شود.
هر سرور مجازي بنا بر تنظيمات و يا کانفيگ اوليه، سهم خاصي از منابع سرور از قبيل پردازنده (CPU)، حافظه اصلي (Ram)، فضاي ديسک سخت (HDD)، پهناي باند و … را به صورت اختصاصي و تضمين شده در اختيار مي گيرد.
به عنوان مثال يک سرور مجازي مي تواند يک گيگابايت از 64 گيگابايت حافظه اصلي سرور(RAM) را بصورت اختصاصي به همراه 40 گيگابايت فضاي ذخيره سازي و 400 گيگابايت پهناي باند ماهيانه را در اختيار داشته باشد. اين بدين معناست که صرف نظر از ميزان مصرف ساير سرورهاي مجازي موجود برروي سرور فيزيکي، سرور مجازي مورد مثال ما تحت هر شرايطي به يک گيگابايت از حافظه اصلي سرور و بقيه منابع اختصاص داده شده، دسترسي خواهد داشت.
هر سرور مجازي بصورت کاملا مستقل عمل مي کند، در نتيجه VPS هاي موجود برروي يک سرور مي توانند از سيستم عاملهاي مختلف و نسخه هاي متفاوت و همچنين نرم افزار هاي اختصاصي خود استفاده نمايند.

از مهمترين مزاياي سرور هاي مجازي در مقايسه با ساير سرويس هاي ميزباني مي توان به هزينه بسيار کمتر آنها نسبت به سرور هاي اختصاصي و استقلال عملکرد و سطح دسترسي بالاتر نسبت به سرويس هاي ميزباني اشتراکي (Shared Hosting) نام برد، بطوري که هزينه VPS ها در بسياري از مواقع يک پنجم تا يک دهم سرور هاي اختصاصي بوده و در حال حاضر تمامي امکانات آنها را دارا مي باشند، همچنين يک سرور مجازي مي تواند به تعداد دلخواه IP معتبر اختصاصي داشته باشد. در مجموع از ديد کاربر نهايي، سرور مجازي مانند سرور اختصاصي بوده و کاربر به هيچ عنوان تفاوتي را در نحوه عملکرد و کيفيت خدمات مشاهده نخواهد کرد.
 
مطالب بيشتر : JSON چيست و چه کاربردي دارد؟
 

در تمامي پلانهاي پيشنهادي دريا سرور، دسترسي مدير سيستم (Administrator/root) در اختيار شما خواهد بود و اين امکان وجود دارد تا با Remote Desktop و يا SSH سرور مجازي خود را مديريت نماييد و با خيال راحت و بدون نگراني از دخالت ديگران در برنامه هاي شما، از سرور مجازي اختصاص يافته خود استفاده کنيد.

مزاياي سرور مجازي نسبت به ميزباني وب اشتراکي:

کنترل: با دراختيار داشتن دسترسي root، يا Administrator شما به راحتي مي توانيد پيکره بندي سرور را تغيير دهيد، برنامه هاي مورد نظر خود را نصب کنيد، و يا تغيير دهيد، که به هيچ وجه در ميزباني اشتراکي مقدور نيست.
امنيت : فايل سيستم شما کاملا مجزا از ساير مشتريان خواهد بود و مطمئن خواهيد بود که از دسترس آنها دور است و بدين ترتيب امنيت بيشتري براي شما و فايل هاي شما و يا سايت شما تامين خواهد شد.
مجزا بودن و کارايي: سرور مجازي شما از منابع اختصاص يافته گارانتي شده براي خود به صورت کامل مي تواند استفاده کند و کار مشتريان ديگر سرويس شما را تحت تاثير قرار نخواهد داد.

مزاياي سرور مجازي نسبت به سرور اختصاصي:

هزينه: در واقع شما همه قابليتهاي يک سرور اختصاصي را با کسري از هزينه هاي آن در اختيار خواهيد داشت.
قابليت اطمينان: سازوکار تهيه نسخه پشتيبان به صورت لحظه اي امنيت داده هاي سرور مجازي را تضمين مي کند.
مديريت پذيري: ابزارهاي تعبيه شده در ويرچوزو (Virtuozzo) نصب برنامه ها و تغيير و به روزرساني آنها را سريعا انجام مي دهند.
استفاده از ظرفيتهاي خالي: هر سرور مجازي قادر است تا در صورت خالي بودن ظرفيتهاي سيستم و عدم استفاده از آن بوسيله سرور مجازي ديگر در صورت نياز، از همه آن استفاده کند.

انعطاف پذيري: ارتقاءمنابع اختصاص يافته براي يک سرورمجازي، در صورت نياز به منابع بيشتر به راحتي قابل انجام است.
 
 

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: