منظور از Favicon چيست

منظور از Favicon چيست | شرکت طراحي سايت بهپردازن

حتما شما هم Icon يا شکلک هايي که در کنار عنوان سايت ها در مرورگر نمايش داده مي شود را ديده ايد. استفاده از اين شکلک ها که به آن Favicon گفته مي شود، علاوه بر زيبايي باعث مشخص شدن يک سايت در بين Tab هاي مختلف مي شود.
 
اگر دوست داريد براي سايت يا وبلاگ خود Favicon ايجاد کنيد، با اين مقاله آموزشي همراه شويد.
 
مرحله اول :
قبل از هر چيز، بايد آيکون يا شکلک مورد نظر خود را طراحي کنيد. برنامه هاي زيادي براي طراحي آيکون وجود دارند که مي توانيد از آنها استفاده کنيد. و يا مي توانيد از بين مجموعه آيکون هاي آماده، يکي را انتخاب کنيد. اما توجه داشته باشيد که آيکون مورد نظر، بايد در اندازه 32.32 پيکسل باشد. اگر آيکون مورد علاقه شما بزرگ تر از اين اندازه بود، بايد آن را ويرايش کرده و کوچک کنيد.
 
از اين سايت ها هم مي توانيد براي ايجاد Favicon استفاده کنيد :
www.favicon.cc
tools.dynamicdrive.com/favicon
 
اسم آيکوني که مي خواهيد به عنوان Favicon استفاده کنيد را favicon.ico قرار دهيد.
 
 
مرحله دوم :
بعد از آماده کردن آيکون مورد نظر خود، بايد آن را در فضايي در اينترنت آپلود کنيد.
 
- اگر هاست مستقل براي سايت خود داريد، به راحتي فايل favicon.ico را در ريشه اصلي سايت خود در پوشه public_html قرار دهيد. و کار تمام است. بعد از Refresh کردن صفحه اول سايت خود، favicon را خواهيد ديد.
 
- اگر وبلاگ داريد، ابتدا بايد فايل favicon.icon را در فضايي در اينترنت آپلود کنيد. (مثلا در آپلود سنتر سرويس دهنده وبلاگتان) . سپس بايد اين کد را در فايل اصلي قالب وبلاگ خود ، و بعد از تگ <head> قرار دهيد :
 
  <link href="http://Address/favicon.ico" rel="shortcut icon">

به جاي عبارت قرمز رنگ ، آدرس لينکي که favicon.ico را آپلود کرده ايد قرار دهيد.
مثلا http://blog.com/myblog/files/favicon.ico
 
بعد از Refresh کردن وبلاگ خود، آيکون را خواهيد ديد.

 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.