LESS چه کاربردي دارد؟

LESS چه کاربردي دارد؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

LESS يکي از فريم‎ ورک‎ هاي CSS است که از قوانين CSS استفاده مي‎کند؛ LESS توسط روش ‎هايي مانند متغيرها، حسابگرها، mixinها و توابع، قابليت‎ هاي CSS را توسعه داده و آن را پويا ساخته است. به گونه اي که  مي‎ توان کدهاي لِس را در يک فايل CSS نوشت. کامپايلر اصلي LESS با استفاده از جاوا اسکريپت نوشته شده است و کد هاي نگارش يافته را به فرمت استاندارد CSS تبديل مي‎کند. نگارش استايل ‎ها با ديد ماژولار از قابليت ‎هاي اين فريم‎ ورک است. Less خاصيت‎ هاي پويايي را به CSS اضافه کرده است. به کمک امکانات متعدد آن مي ‎توان از زبان CSS به عنوان يک زبان برنامه ‎نويسي استفاده نمود. استفاده مجدد از مقادير با استفاده از متغيرها، استفاده مجدد از بلاک‌ها با استفاده از mixins ، استايل‌هاي مختصرتر با قوانين تو در تو ، انجام محاسبات با استفاده از توابع و عملگرها از جمله کارهايي است که مي‌توان با اين فريم ورک انجام داد

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 
مطالب بيشتر : حمله Spoofing يا فريب دادن چيست؟

 

مزاياي استفاده از LESS

استفاده از برنامه نويسي براي ايجاد استايل‌ها

بهبود نگارش CSS و استفاده بهينه از CSS3

افزايش سرعت کد‎نويسي به کمک mixin

خوانايي و پيمايش بهتر دستورات تو در تو

استفاده از MIXIN که همانند توابع در برنامه نويسي عمل مي‌کنند. شما مي‌توانيد استايل‌هايي که در خيلي از مواقع از آن‌ها استفاده مي‌کنيد را به صورت يک تابع بنويسيد و آن را هر کجا که خواستيد، فراخواني کنيد.