XSLT در XML چيست؟

XSLT در XML چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

XSLT، از کلمات eXtensible Stylesheet Language :Transformation اقتباس و زباني براي تبديل يک سند XML به نوع ديگر است . تکنولوژي فوق توسط کنسرسيوم وب با هدف اوليه تبديل يک سند XML به نوع ديگر، طراحي شده است . XSLT ، داراي قابليت هاي بمراتب بيشتري بمنظور تبديل يک سند XML به HTML و ساير فرمت هاي مبتني بر متن است . تعريف XSLTXSLT ، زباني بمنظور تبديل ساختار يک سند XML است .
 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

چرا سندهاي XML نيازمند تبديل مي باشند ؟

XML ، روشي ساده و استاندارد بمنظور مبادله داده هاي ساخت يافته بين برنامه هاي متفاوت کامپيوتر است . بخشي از موفقيت XML جهت نيل به خواسته فوق ، به نحوه نوشتن و خواندن اين نوع فايل ها بر مي گردد . با استفاده از يک اديتور متني مي توان بسادگي و بسرعت اقدام به نوشتن يک سند XML ،خواندن و اعمال تغييرات در آنان نمود. فراموش نکنيم که مهمترين هدف XML ، ارتباط بين سيستم هاي متفاوت نرم افزاري مي‌باشد
 
 
مطالب بيشتر : Base Band چيست؟
 

تفاوت XML و HTML

هدف xml انتقال و جابه‌جايي داده با تمرکز بر مفهوم آن است. درحالي که html براي نمايش داده‌ها با تاکيد بر ظاهر آن به‌وجود آمده است.

همچنين تگ‌هاي xml از قبل تعريف نشده‌اند و همين موضوع باعث شده اين زبان بسيار منعطف و قابل توسعه باشد. براي مثال در HTML تگ‌هاي h1،p و… از قبل تعريف شده‌اند اما در xml شما مي‌توانيد تگ موردنياز خود را ايجاد کنيد.