چه جايگزيني براي اينترنت اکسپلورر انتخاب کنيم؟

چه جايگزيني براي اينترنت اکسپلورر انتخاب کنيم؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

مايکروسافت نسخه‌ي جديد اينترنت اکسپلورر را با هدف مقابله با کاهش سهم بازار در برابر مرورگرهاي رقيب فايرفاکس، کروم و سافاري منتشر کرد. به گزارش ايسنا، نسخه‌ي آزمايشي بتاي اينترنت اکسپلورر 9 براي دانلود قابل دسترس است اما شمار ديگري از مرورگرها وجود دارند که کاربران اينترنت مي‌توانند از ميان آن‌ها انتخاب کنند.

 

فايرفاکس موزيلا
مرورگر موزيلا نزديک‌ترين رقيب اينترنت اکسپلورر است و يافتن دليل آن نيز دشوار نيست؛ فايرفاکس يک مرورگر قابل سفارشي سازي است که به کاربران امکان مي‌دهد از ميان صدها افزونه‌اي که تجربه‌ي وبگردي شخصي‌تري را فراهم مي‌کنند، انتخاب کنند.
اين افزونه‌ها که براي گردش در اينترنت بيش‌تر شبيه برنامه هستند، ابزارهايي مانند AdBlock plus را مي‌افزايند که مسدود کردن پنجره‌هاي تبليغاتي آزاردهنده را ساده مي‌کند.
هم‌چنين امکان باز شدن تمام صفحات در يک صفحه، بازيابي پنجره‌ها، باز کردن مجدد مرورگر دقيقا در نقطه‌اي که کاربر قبل از پيام خطا بود، به علاوه چک کننده هجي واژه‌ها هنگام نوشتن پست‌هاي وبلاگ و پيام‌هاي اي‌ميل وجود دارد اما بهترين ويژگي فايرفاکس 3 نوار آدرس هوشمند Awesome bar است که به کاربر امکان مي‌دهد با وارد کردن کليد واژه‌ها، وب سايت‌هايي را که قبلا بازديد کرده، جست وجو کند.

کروم گوگل
مرورگر وب پرسرعت گوگل وب سايت‌هاي داراي رسانه‌ي غني را به راحتي نمايش مي‌دهد و با هر صفحه به عنوان يک برنامه جداگانه برخورد مي‌کند يعني حتي اگر يک پنجره خراب شود کاربر همچنان مي‌تواند به مرور وب ادامه دهد.
همچنين ابزار «مرور ناشناس» وجود دارد که کاربران را قادر مي‌سازد سايت‌ها را بدون ثبت شدن اطلاعات بازديد آن‌ها مرور کنند. امکان جست‌وجو نيز همان طور که از يک محصول ساخت گوگل انتظار مي‌رود مستقيما در داخل اين مرورگر وجود دارد و استفاده از آن نيز ساده است.
امکانات امنيتي کاملي نيز وجود دارد به عنوان مثال اگر کاربر از يک وب سايت بازديد کند که مشکوک به آلوده بودن يا داشتن بدافزار است، هشداري از سوي کروم دريافت مي‌کند.

سافاري اپل
سافاري براي کاربران آيفون، آي‌پد و آي‌پاد تاچ آشنا است و نسخه‌ي روميزي آن نيز نرم‌افزار بسيار سريعي است و براي افرادي مطلوب است که از مرور وب به شکل انبوه و سردرگم شدن بيزارند.
کاربران سافاري هم چنين مي‌توانند افزونه‌هايي را براي بهبود و سفارشي سازي تجربه مرور دانلود کنند و اين مرورگر داراي ابزار مشابه Awesome bar در فايرفاکس است.

ساير مرورگرها
اگر چه اين سه مرورگر به همراه اينترنت اکسپلورر بازار را در اختيار دارند، اما ده‌ها برنامه‌ي تخصصي ديگر وجود دارد که تجربه‌هاي مرور متنوعي را فراهم مي‌کنند. کاربراني که اينترنت را در تلفن همراه يا دستگاه بازي Wii نينتندو مرور مي‌کنند، از مرورگر اپرا استفاده مي‌کنند که نسخه‌ي روميزي آن نيز وجود دارد و آن‌هم مرور وب مطمئن و سريعي را فراهم مي‌کند.
اما براي کاربران علاقه‌مند به شبکه‌هاي اجتماعي، مرورگري به نام Flock وجود دارد که پروفايل‌هاي فيس‌بوک، توييتر و فليکر را مستقيما در مرورگر قرار مي‌دهد، بنابراين نيازي به رفتن به وب سايت‌هاي ديگر براي مطلع شدن از جديدترين رويدادها نيست.

علاقه مندان رسانه نيز Wyzo را دوست دارند که دانلود فايل‌هاي بزرگ را از اينترنت امکان‌پذير مي‌کند و براي کاربران رايانه مک اپل امتحان Camino بي‌ضرر است.

 

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: