سایت مپ چیست و چگونه کار می‌کند؟

سایت مپ چیست و چگونه کار می‌کند؟

سايت مپ چيست و چگونه کار مي‌کند؟

سايت مپ يا نقشه‌ي سايت، فايلي است که در آن اطلاعات مربوط به صفحات، فيلم‌ها و ساير فايل‌هاي سايت خود و روابط بين آن‌ها را مشخص مي‌کنيد. موتورهاي جست‌وجو مانند گوگل، اين فايل را مي‌خوانند تا سايت شما را با کارآيي بيشتري بررسي کنند. نقشه‌ي سايت به گوگل مي‌گويد که به نظر شما، کدام صفحات و فايلها مهم هستند و هم‌چنين اطلاعات ارزشمندي در مورد اين فايلها ارائه مي‌دهد. به عنوان مثال، آخرين زمان به‌روزرساني صفحه کي بوده است و هر نسخه‌هايي از صفحه با زباني ديگر.مي‌توانيد از نقشه‌ي سايت براي ارائه‌ي اطلاعات مربوط به انواع خاصي از محتواي صفحات خود، از جمله محتواي ويديويي، تصويري و خبري استفاده کنيد. مثلا:
  • نقشه سايت يک ويدئو مي‌تواند زمان اجرا، دسته‌بندي و رتبه‌بندي سني را مشخص کند.
  • نقشه سايت يک تصوير مي‌تواند شامل موضوع، نوع و جواز تصوير باشد.
  • نقشه سايت يک خبر مي‌تواند عنوان مقاله و تاريخ انتشار را شامل شود.

آيا به نقشه سايت نياز دارم؟اگر صفحات سايت شما به درستي پيوند خورده باشند، معمولا گوگل مي‌تواند بيشتر سايت شما را کشف کند. پيوند مناسب بدين معنا است که مي‌توان از طريق گشت‌وگذار معمولي به همه‌ي صفحاتي که از نظر شما مهم هستند دسترسي داشت، خواه منوي سايت يا پيوندهايي که در صفحات قرار داده‌ايد. با اين وجود، نقشه‌ي سايت مي‌تواند خزيدن درسايت‌هاي بزرگ‌تر يا پيچيده‌تر، يا فايل‌هاي تخصصي‌تر را بهبود بخشد.در موارد زير ممکن است به نقشه سايت نياز داشته باشيد:
  • سايت شما واقعا بزرگ است. در نتيجه، به احتمال زياد خزنده‌هاي گوگل از بررسي برخي از صفحات جديد يا تازه به روز شده‌ي شما چشم‌پوشي مي‌کنند.
  • سايت شما داراي آرشيو بزرگي از محتوا است که جدا شده يا به خوبي به يکديگر مرتبط نشده است. اگر صفحات سايت شما به طور طبيعي به يکديگر لينک نمي‌دهند، مي‌توانيد آن‌ها را در نقشه‌ي سايت فهرست کنيد تا مطمئن شويد گوگل برخي از صفحات شما را ناديده نمي‌گيرد.
  • سايت شما جديد است و لينک‌هاي خارجي کمي دارد. Googlebot و ساير خزنده‌هاي وب با دنبال کردن پيوندها از صفحه‌اي به صفحه‌ي ديگر، در فضاي وب مي‌خزند. در نتيجه، اگر هيچ سايت ديگري به شما پيوند نداشته باشد، ممکن است گوگل صفحات شما را کشف نکند.
  • سايت شما داراي محتواي رسانه‌اي غني (ويديو، تصاوير) زيادي است يا در Google News نشان داده مي‌شود. در صورت ارائه، گوگل مي‌تواند اطلاعات اضافي را از نقشه‌هاي سايت براي ارائه‌ي نتايج جست‌وجوي بهتر در نظر بگيرد.
ممکن است به نقشه سايت مپ احتياج نداشته باشيد اگر:
  • سايت شما «کوچک» است. منظور ما از کوچک بودن، وجود حدود 500 صفحه يا کم‌تر در سايت شما است. (فقط صفحاتي که فکر مي‌کنيد بايد در نتايج جستجو باشند در مجموع محاسبه مي‌شود.)
  • سايت شما به‌صورت جامع، لينک‌سازي داخلي شده باشد. اين يعني گوگل مي تواند با دنبال کردن پيوندهايي از صفحه‌ي اصلي، همه‌ي صفحات مهم سايت شما را بيابد.
  • فايل‌هاي رسانه‌اي (ويدئو، تصوير) زياد يا صفحات خبري نداريد که مي‌خواهيد در نتايج جست‌وجو نشان داده شود. نقشه‌هاي سايت مي‌تواند به گوگل کمک کند فايلهاي ويدئويي و تصويري يا مقاله‌هاي خبري را در سايت شما پيدا کرده و درک کند. اگر نيازي نداريد تا در نتايج جست‌وجوي تصوير، ويديو يا اخبار نشان داده شوند، ممکن است به نقشه سايت احتياج نداشته باشيد.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: