ML در دنياي نرم افزار چيست؟

ML در دنياي نرم افزار چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

ML يک زبان برنامه نويسي تابعي است که به وسيله ي رابين ميلنر و ديگران در اواخر دهه ي ???? در دانشگاه ادين برگ گسترش يافت، قواعد نحوي آن الهام شده از ISWIM است. از لحاظ تاريخي، ML سمبل يک فوق زبان است چون تصور شده که تاکتيک هاي آزموده در ثابت کننده نظريه LCF را توسعه داده است (زباني که ML فوق زبان آن بود pplambda است، يک ترکيبي از حساب نسبي مرتبه اول و حساب lambda چند ريختي نوع دار.

ML گاهي زبان تابعي غير کامل ناميده مي شود، چون امکان برنامه نويسي آمرانه را مي دهد و بنابراين اثرات جانبي بر خلاف زبان هاي برنامه نويسي تابعي مانند Haskell در آن وجود دارد.

 

مطالب بيشتر : مفهوم SSH چيست
 

 

برخي از صفات ML

ام‌ال معمولاً به عنوان يک زبان تابعي ناخالص ياد مي‌شود. چرا که به اثرات جنبي و بنابراين برنامه نويسي امري، بر خلاف زبان برنامه نويسي تابعي خالص مانند هاسکل، اجازه مي‌دهد. به همين دليل ام‌ال يک زبان برنامه‌نويسي چند نمونه‌اي (multi-paradigm) نيز عنوان مي‌شود.خصوصيات ام‌ال شامل استراتژي سنجش فراخواني با مقدار (call – by – value)، توابع درجه يک، مديريت حافظه خودکار در مواجه با مجموعه داده‌هاي ناخواسته، چندريختي پارامتريک و انواع پويا، انواع استنتاج، انواع داده‌هاي جبري، آزمون الگو و جابه جايي استثناء است. برخلاف هاسکل، ام‌ال از ارزيابي مشتاق استفاده مي‌کند به اين معنا که تمام عبارات همگي ارزيابي مي‌شوند. در نتيجه شما نمي‌توانيد مستقيماً از ليست‌هاي نامحدود استفاده کنيد. هرچند ارزيابي کند و بنابراين ساختمان داده‌هاي نامحدود مانند ليست‌ها مي‌توانند به واسطه? توابع بي نام شبيه سازي شوند.وضوح مکانيزم نوع در سطح زبان منبع ويژگي‌اي است که در ساير زبانها وجود ندارد.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: