کارايي نرم افزار WinRar چيست؟

توسط اين نرم افزار مي توان درحين ساختن زيپ از فايل ها، پسورد نيز تعريف کرد تا استفاده ازمحتويّات زيپ شده مستلزم وارد کردن پسورد باشد.

وين رار يکي از محبوب ترين و کاربردترين نرم افزارهاي فشرده و بايگاني انواع فايل ميباشد. فشرده سازي براي فايل ها حجيمي که اطلاعات زيادي در آنها وجود دارد.اين نرم افزار ها يکي از اختصاصي ترين نرم افزارها در حوزه فرمت RAR ميباشد که از فايل هايي با فرمت زيپ پشتيباني ميکند.

فرمت RAR يک فايل آرشيو است که با برنامه winRAR ايجاد ميشود اين برنامه رايگان نيست ولي نسخه چند روزه براي آن وجود دارد.

فرمت Zip نيز يک فايل آرشيو است که با نرم افزار winRAR ايجاد ميشود.فايل Zip را با هر برنامه اي که ميشود با آن اين فايل را ساخت ميشود باز کرد

اين نرم افزار نخستين بار در سال 1995 توسط يوجين ارشال و الکساندر راشل عرضه شد.

 

نصب winrar

 

ابتدا بايد اين نرم افزار را از سايت هاي دانلود نرم افزار دانلود و نصب کنيد.

زماني که فايل دانلود شد در آن يک پوشه و يک فايل نصبي وجود دارد که بر فايل نصبي دوبار کليک کرده تا نصب آغاز شود.

سپس بر روي Install کليک کرده تا برنامه نصب شود.

 

نحوه فرشده سازي فايل ها

 

قبل از هرچيزي ابتدا بايد فايل مورد نياز براي نصب برنامه winrar را تهيه و نصب نماييد.

براي فشرده سازي هرفايلي ابتدا روي فايل موردنظر کليک راست نموده و همانند عکس زير روي گزينه add to archive کليک نماييد. سپس در پنجره باز شده روي گزينه ok کليک نموده تا فايل با فرمت rar فشرده شود. همچنين ميتوانيد براي فايل خود رمز مشخص نماييد با کليک بر روي گزينه set password رمز عبوري را براي خصوصي سازي دسترسي به آن تنظيم نماييد.

 

نحوه خارج کردن از فايل فشرده

 

بعد از باز کردن فايل به فرمت rar فايل هاي مورد نياز برا انتخاب نموده و سپس گزينه extract file کليک نموده و محل ذخيره سازي آن را مشخص کنيد و سپس روي دکلمه ok کليدکنيد تا فايل مورد نظر از حالت فشرده خارج شود.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: