چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است و باید از آن استفاده کنیم

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است و باید از آن استفاده کنیم

وقتي مشاغل کوچک شروع به کار مي‌کنند ، تمرکز آن‌ها بيش‌تر بر اين است که چگونه اولين گروه از مشتريان خود را از درب وارد کنند. آن‌ها ممکن است به اشکال سنتي تبليغات مانند تبليغات چاپي و تراکت يا حتي علائم بزرگ در کنار جاده‌ها اتکا کنند. ممکن است اطمينان داشته باشند که از آن‌جا که مي‌دانند محصول يا خدمات خوبي ارائه مي‌دهند، تنها موضوع زمان است تا مشتريان پيدايشان کنند. در حالي که اين استراتژي ممکن است مشکلي را به همراه داشته باشد، راه بهتر و آسان‌تري وجود دارد. مشاغل کوچک بايد بازار بزرگ چشم‌اندازهاي آن‌لاين را در نظر بگيرند. هيچ کار و کسب کوچکي، هرچه‌قدر هم که جديد باشد، نبايد از اين بازار وسيع چشم‌پوشي کند.

 

مزاياي ديجيتال مارکتينگ

گروهي از مشتريان بالقوه که به صورت آن‌لاين يافت مي‌شوند، بسيار بيشتر از افرادي هستند که احتمالاً قادر به جذب محلي هستيد. با استفاده از بازاريابي ديجيتال، مي‌توانيد مخاطبان زيادي را به نحوي که مقرون به صرفه و قابل اندازه‌گيري باشد، جلب کنيد.

ساير مزاياي بازاريابي آنلاين عبارتند از:

 

آيا ديجيتال مارکتينگ را به تعويق مي‌اندازيد؟

چرا ترجيح مي‌دهيد زمان و تلاش براي بازاريابي ديجيتال را به تعويق بيندازيد؟ صاحبان مشاغل کوچک مختلف ممکن است دلايل متفاوتي براي اجتناب از اين نوع بازاريابي ارائه دهند، اما در نهايت، به تعويق انداختن کار هم‌چنان تعلل است. مشاغل کوچک گاهي اعتقاد دارند که زمان و پول لازم براي رقابت آن‌لاين را ندارند. آن‌ها فکر مي‌کنند فقط مي‌توانند به طور هم‌زمان با بسياري از چالش‌ها روبه‌رو شوند و به‌طور کلي هنوز در حال يادگيري نکات و مزاياي تجارت هستند. بسياري از آن‌ها ممکن است ترجيح دهند امور را به آرامي پيش ببرند و به يک يا دو شکل اصلي تبليغات پايبند باشند، با اين فرض که کار و کسب آن‌ها با گذشت زمان پيشرفت خواهد کرد.

 

حتي ممکن است فکر کنند بهترين استراتژي اين است که منتظر بمانند تا مشتريان ظاهر شوند. از آن‌جا که يک تجارت کوچک هستند، ممکن است فکر کنند که فقط به تعداد کمي مشتري نياز دارند. اين روشي موثر نيست. هرگز تضميني وجود ندارد که کار و کسب شما فقط در حال حاضر مشتري جذب کند و حتي اگر اينطور باشد، ممکن است به اندازه‌ي نياز، براي سودآوري خود مشتري جذب نکنيد.

 

اگر از بازاريابي ديجيتال اجتناب کرده‌ايد، آيا به اين دليل است که فکر مي‌کنيد آماده نيستيد؟ آيا فکر مي‌کنيد فقط به مقداري زمان نياز داريد تا بتوانيد تثبيت شده و سپس عرصه‌ي بازاريابي ديجيتال را دريابيد؟

مشکل اين رويکرد اين است که مشتريان و مشتريان احتمالي شما از قبل آنلاين هستند؛ همين حالا و امروز. به احتمال زياد آن‌ها در حال حاضر به دنبال تجارتي مانند شما هستند، اما اگر به راحتي نتوانند شما را پيدا کنند، احتمالا شخص ديگري را انتخاب خواهند کرد.

امروزه مردم به اين شکل تجارت مي‌کنند. وقتي شخصي به کار و کسب شما علاقه‌مند است، خواه به طور کلي در حوزه‌ي کاري شما باشد يا در مورد برند شما کنجکاو باشد، اولين کاري که انجام مي‌دهد اين است که به صورت آن‌لاين تحقيق مي‌کند تا ببيند چه چيزي مي‌تواند در مورد شما بداند.

مشتريان انتظار دارند شما را با يک وب‌سايت و حضور در رسانه‌هاي اجتماعي پيدا کنند. ممکن است به دنبال نظرات باشند تا بتوانند بفهمند که ديگران در مورد شرکت شما چه مي‌گويند و اينکه آيا محل مناسبي براي کار هستيد يا نه.

اگر مشتري بالقوه نتواند شما را آن‌لاين پيدا کند، ممکن است به اين نتيجه برسد که تجارت شما قانوني نيست. اين احتمال بسيار زياد است که بسياري از اين افراد تصميم بگيرند که شما را جدي نگيرند و به سرعت به جاي ديگري بروند.

وقتي اين تصميم را گرفت‌اند، احتمالا ديگر بر نمي‌گردند.

 

براي موفقيت کار و کسب، بايد به آن‌چه رقبايتان انجام مي‌دهند توجه کنيد و از آن درس بگيريد. به رقباي خود نه تنها به عنوان فردي که قصد شکست دادن‌اش را داريد، بلکه به عنوان افرادي که چيزي براي آموزش به شما دارند، نگاه کنيد. وقتي به آن‌چه رقباي شما انجام مي‌دهند بنگريد، به کارهايي که مي‌کنند يا نمي‌کنند، پي خواهيد برد. به احتمال زياد، در هر نوع شغلي که باشيد، رقباي شما حضور اينترنتي ايجاد کرده‌اند. از چه نوع محتوايي استفاده مي‌کنند؟ آيا آن‌ها بلاگ مي‌نويسند يا از گرافيک و فيلم‌هاي زيادي استفاده مي‌کنند؟

 

چگونه با برندشان ارتباط برقرار مي‌کنند و چه چيزي آن‌ها را منحصر به فرد مي‌کند؟ چه‌قدر با تماشاگران ارتباط برقرار مي‌کنند؟ آيا فکر مي‌کنيد مي‌توانيد بهتر عمل کنيد؟ اگر در رقابت در دنياي ديجيتال شرکت نکنيد، نخواهيد توانست. اگر مشتريان احتمالي شما شروع به جستجوي تجارتي مشابه شما کرده و بتوانند وب‌سايت رقباي‌تان را بيابند، اما وب‌سايت شما را خير، کار و کسب شما حتي در رقابت شرکت نخواهد داشت. اگر مشتريان شما را نشناسند، نمي‌توانند شما را انتخاب کنند. در اين سناريو، رقباي شما صرف نظر از اينکه موثر بودن وب‌سايت يا وضوح پيام، از شما جلوتر خواهند بود.

 

واضح است که در دنياي ديجيتال امروز، اولين جايي که مصرف‌کننده‌ي عادي به دنبال آن‌چه مي‌خواهد مي‌گردد فضاي آن‌لاين است. هر محصول يا خدماتي را که به دنبال آن هستند، به احتمال زياد جست‌وجوي خود را با گوگل آغاز خواهند کرد. اگر اصلاً حضور آنلاين نداريد، پيدا نخواهيد شد و نمي‌توانيد رقابت کنيد. 

اگر حضور آن‌لاين داريد اما رقيبان شما راحت‌تر و در ابتدا پيدا مي‌شوند، ممکن است شما اصلا ديده نشويد. علاوه بر ايجاد يک وب‌سايت، يادگيري بهينه‌سازي موتور جست‌وجو يک استراتژي است که مي‌تواند به شما کمک کند از رقباي خود جلو بيفتيد و تنها نامي باشيد که يک مشتري در جست‌وجوي گوگل با کلمات کليدي پيدا مي‌کند که مي‌تواند آن‌ها را به سمت کار و کسب شما سوق دهد.

سوالات ساده‌اي که مشتريان احتمالي شما خواهان پاسخ سريع آن هستند، بايد به راحتي به‌صورت آن‌لاين قابل کشف باشند. مانند محل کار و کسب، ساعات کاري و تخصص شما. با مشاهده‌ي وب‌سايت خود و وب‌سايت‌هاي رقبا، مشتريان احتمالي شما بايد قادر به مقايسهي ساعت، قيمت، پيشنهادات ويژه و موارد ديگر باشيد.

به همين دليل است که بايد بدانيد رقباي شما در حال انجام چه کاري هستند. مشتريان در حال بررسي شما و رقبا هستند. همين حالا شما را در برابر يکديگر مقايسه مي‌کنند. آن‌ها به چه چيزي پي خواهند برد؟

بازاريابي ديجيتال را راهي بدانيد که بتوانيد خود را دسترس افرادي که در تلاشيد تا محصولات و خدمات خود را ارائه دهيد، قرار دهيد. دامنه‌ي کار و کسب‌تان مي‌تواند بسيار فراتر از ديوارهاي دفتر شما باشد. قادر خواهيد بون نسبت به تبليغات محيطي، مخاطبان بسيار بيش‌تري جذب کنيد.

با ايجاد حضور آن‌لاين، کار و کسب شما حتي در تعطيلات نيز فعال است. مي‌توانيد فضايي ايجاد کنيد که مشتريان هر زمان از روز و شب به شما مراجعه کنند. مشتريان و مشتريان بالقوه مي‌توانند به راحتي پرسش‌هاي خود را مطرح کنند، خريد کنند  و فهرست محصولات را مرور کنند. مشتريان احتمالي که هيچ راهي براي مراجعه‌ي فيزيکي به شما ندارند، هم مي‌توانند با شما تجارت کنند، خواه به دليل معلوليت، مشکلات حمل‌ونقل يا به سادگي به دليل زندگي در جايي دور، محدوديت داشته باشند.

 

بازاريابي ديجيتال به شما امکان مي‌دهد با مشتريان احتمالي خود ارتباط برقرار کنيد. به تدريج مي‌توانيد آن‌ها و و آن‌چه را که اميدوار هستند پيدا کنند را بشناسيد. در رسانه‌هاي اجتماعي يا در يک بلاگ مي‌توانيد مکالمه‌اي را آغاز کنيد. نظرسنجي انجام دهيد يا سعي کنيد آن‌ها را بشناسيد. به نظرات يا پاسخ آن‌ها به نظرسنجي‌ها توجه کنيد.

با تعامل ديجيتالي با افراد، مي‌توانيد با آن‌ها آشنا شويد. درد آن‌ها چيست؟ چه چيز آن‌ها را در شب بيدار نگه مي‌دارد؟ چه راه‌حل‌هايي مي‌توانيد به آن‌ها ارائه دهيد؟ به جاي تلاش براي حدس زدن، بازاريابي ديجيتال به شما اجازه مي‌دهد تا ابزارها و روش‌هايي پيدا کنيد که بدانيد مشتريان شما واقعاً چه کساني هستند. به اين ترتيب، شروع به ايجاد رابطه با مشتريان خود مي‌کنيد. به چيزي خيلي بيشتر از يک تجارت تبديل مي‌شويد. شما تبديل به يک شريک قابل اعتماد خواهيد شد. مردم به احتمال زياد از مشاغلي که قبلا از آن‌ها خريد کرده‌اند، دوباره خريد خواهند کرد. 

انواع کمي از تبليغات به اندازه‌ي بازاريابي ديجيتال مقرون به صرفه‌اند. مشاغل کوچک اغلب سعي مي‌کنند تا آن‌جا که ممکن است، با بودجه‌ي کمي فعاليت کنند. بسياري از انواع بازاريابي ديجيتال به شما امکان مي‌دهد با نام تجاري خود ارتباط برقرار کنيد و حتي در زماني که بودجه بسيار محدود است، به مخاطبان گسترده‌اي دست پيدا کنيد. در مقايسه با تبليغات تلويزيوني، راديويي يا تراکت، هزينهي بازاريابي ديجيتال بسيار کم‌تر است و در عين حال مخاطبان بسيار بيشتري دارد. استفاده از بازاريابي ديجيتال براي ارتقاء مشاغل کوچک به شما کمک مي‌کند تا شانس بسيار بيشتري براي موفقيت در تجارت داشته باشيد.براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

021 - 88 74 91 24

021 - 88 74 97 25

021 - 88 74 97 26

منبع: digitalmarketinginstitute.com