خطاهای رایج هنگام تست وب‌ سایت

خطاهای رایج هنگام تست وب‌ سایت،یکی از مهم ترین مسائلی که باید در طراحی وبسایت مد نظر داشته باشید ، تست و آزمایش وبسایت می باشد

خطاهاي رايج هنگام تست وب‌ سايت

کنترل کيفيي وب‌سايت براي تأييد ثبات، سرعت و مقياس‌پذيري ويژگي‌هاي وب‌سايت مورد آزمايش، طراحي شده است. اين امر به منظور اطمينان از عمل‌کرد کاملا مطابق انتظار و بررسي زمينه‌هاي احتمالي که نياز به بهبود دارند انجام مي‌شود. اما تست‌هاي کنترل کيفي هميشه به درستي اجرا نمي‌شود. برخي اشتباهات رايج در روش تست وجود دارد که مي‌تواند منجر به نقص‌هاي اساسي شود که براي رفع آن‌ها به زمان، تلاش و هزينه‌ي زيادي نياز است
 

 چه اشتباهات رايجي احتمال موفقيت تست‌ها را کاهش مي‌دهد؟ در اين مقاله، ليستي از ده مورد از رايج‌ترين خطاها گردآوري شده است.

 
 

1. برنامه‌ريزي کافي نداريد

اگر مي‌خواهيد تست‌هاي کيفيت و عمل‌کرد را با موفقيت اجرا کنيد، برنامه‌ريزي پيش‌رفته ضروري است. عدم برنامه‌ريزي قبل از شروع آزمايش، تأثير منفي بر نتايج شما خواهد داشت. امور مختلفي که بايد تکميل شوند و مراحل آزمايش را با جزئيات مشخص کنيد. پيروي از اين دستورالعمل‌هاي برنامه‌ريزي شده، نه تنها به تيم کنترل کيفي کمک مي‌کند تا آزمايش‌ها را موثرتر انجام دهند، بلکه روند را سريع‌تر و دقيق‌تر مي‌کند.

 

2. عدم درک هدف و الزامات وب‌سايت

درک کامل محصول جديد قبل از شروع تست بسيار مهم است. قبل از تست، بايد بدانيم که وب‌سايت چگونه کار مي‌کند و براي انجام چه کاري طراحي شده است. براي شروع يک رويکرد آزمايش ساختار يافته و پيچيده، ايده‌ي خوبي است که با توسعه‌دهندگان آن صحبت کنيد و اسناد محصول را بخوانيد تا بتوانيد تا جايي که مي‌توانيد اطلاعات به دست آوريد. بخش مهمي از تست کاربردپذيري به احساس کاربر نهايي هنگام تعامل با وب‌سايت مربوط مي‌شود. براي انجام اين کار، بايد آناتومي و اهداف وب‌سايت را درک کنيم.

 

3. استفاده از محيط آزمايشي غيرواقعي

انتخاب محيط تست امر مهمي است که مي‌تواند به تلاش سازماني زيادي نياز داشته باشد. اگر محيط آزمايش واقعي نباشد، نتايج دقيق نخواهد بود. اگر بخواهيم شرايط استفاده‌ي واقعي از وب‌سايت را شبيه‌سازي کنيم، بايد بدانيم که دقيقا براي چه کاربراني در نظر گرفته شده است. تنها در اين صورت است که مي‌توانيم آن را همان‌طور که کاربر نهايي مي‌بيند مشاهده کنيم. اين به ما امکان مي‌دهد خطاها را شناسايي کرده و محصول را با بالاترين کيفيت تضمين کنيم.

 

4. عدم برقراري ارتباط موثر

ارتباطات، کليد توسعه و آزمايش وب‌سايت است. معمولاً چندين عضو از تيم‌هاي مختلف (فرانت‌اند، بک‌اند، مديران برنامه و تضمين کيفيت) در فرآيند تست مشارکت دارند. ايجاد فرهنگ ارتباطي خوب بين آن‌ها ضروري است. يک آزمايش‌کننده بايد بتواند برداشت خود را از عمل‌کرد وب‌سايت به وضوح به بسياري از مخاطبان مختلف منتقل کند. آن‌ها هم با هم‌کاران و هم با مشتريان نهايي صحبت خواهند کرد و بايد توجه داشته باشند که هر کدام ديدگاه‌ها و اولويت‌هاي متفاوتي خواهند داشت.

 

5. عدم ثبت نتايج

اگر نتايجي که در طول مسير مشاهده مي‌کنيم به درستي ثبت نکنيم، داشتن يک فرايند کامل براي آزمايش فايده‌اي ندارد. تکرار سناريوها و مقايسه‌ي نتايج يک فعاليت مهم در تست عمل‌کرد است. وقتي نسخه‌ها، رويکردها و مشارکت‌کنندگان مختلف درگير باشند، اين فرآيند مي‌تواند بسيار پيچيده شود. براي جلوگيري از گم‌شدن در اين فرايند، ضروري است که اطلاعاتي مانند اهداف هر مرحله‌ي آزمايش، پارامترهاي دقيق هر سيستم، ويژگي‌هاي محيط آزمايش و نتايج و نتيجه‌گيري هر يک را ثبت کنيد.

 

 

6. تلاش براي رفع اشکالات توسط خودتان

ماموريت يک آزمايش‌کننده بررسي و يافتن اشکالات در کاربرد و/ يا ظاهر يک برنامه است. ما نبايد در دام تلاش براي انجام کارهاي توسعه‌دهندگان بيفتيم. آن‌ها کساني هستند که سعي مي‌کنند دلايل اصلي مشکل را بيابند، اشکال‌زدايي کرده و آن را حل کنند.

 

7. فراموش کردن تست‌هاي سازگاري بين مرورگرها و دستگاه‌ها

تست متقابل مرورگر يکي از مهم‌ترين کارهايي است که يک آزمايش‌کننده بايد انجام دهد. با اين حال، اغلب ناديده گرفته يا فراموش مي‌شود. اين روزها، فراتر از چند نمونه‌ي متداول، صدها مرورگر مختلف با نسخه‌هاي متعدد در سراسر جهان وجود دارد. نسبت استفاده از اين مرورگرها با توجه به مشخصات جمعيتي و دستگاه‌هاي مورد استفاده بسيار متفاوت است. شناخت مخاطبان  به تعيين مرورگرها و دستگاه هايي که بايد آزمايش شوند کمک مي‌کند.

 

8. عدم آزمايش دسترس‌پذيري

يکي ديگر از اشتباهات بسيار رايج، ناديده گرفتن تست دسترسي به وب‌سايت است. معمولا وقتي زمان کم است، اهميت دسترسي اغلب فراموش مي‌شود (و گاهي ناديده گرفته مي‌شود). اين امر به ويژه هنگامي که به تست دسترس‌پذيري مرورگر به مرورگر اشاره مي‌شود صادق است. با اين حال، هرگز نبايد آزمايش دسترس‌پذيري را ناديده گرفت. وب‌سايت‌ها و نرم‌افزارها بايد براي همه در دسترس باشد.

 

9. عدم توجه به سرعت بارگذاري صفحه

بررسي سرعت بارگذاري يک وب‌سايت در همه‌ي مرورگرها و با اتصال به شبکه‌ي معمولي بسيار مهم است. اين امر به ويژه در مورد سايت‌هايي که نياز به بهينه‌سازي SEO دارند صادق است. يک سايت بايد به سرعت در مرورگر بارگذاري شود. اگر بسيار کند باشد، نبايد وارد مرحله‌ي توليد شود. رفع دلايل ممکن است آسان باشد، مانند فايل‌هاي CSS يا JS بزرگ، يا کتابخانه‌هاي غير ضروري که در مراحل اوليه گنجانده شده بودند، اما طولاني‌تر هستند.

 

10. زود تسليم شدن

 

در برخي موارد در حين آزمايش، (معمولاً در اواخر مرحله آزمايش)، وسوسه‌کننده است که بخواهيد براي عرضه‌ي محصول موافقت کنيد، زيرا يک شکست خاص «به راحتي ايجاد نمي‌شود» و به زمان و تلاش بيش‌تري از آن‌چه انتظار يا در اختيار داريد نياز دارد. ضروري است که هرگز به اين وسوسه نيفتيد. به عنوان آزمايش‌کننده‌هاي کيفيت، تمايل ما ارائه‌ي بهترين نسخه‌ي ممکن از محصول است. اگر بدانيم که حتي يک شانس کوچک وجود دارد که چيزي اشتباه باشد، نمي‌توانيم اين‌کار را انجام دهيم.

 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 

021 - 88 74 91 24

021 - 88 74 97 25

021 - 88 74 97 26

منبع: medium.com