بازدید ارگانیک چیست

بازدید ارگانیک چیست

بازديد ارگانيک چيست

اصطلاح «بازديد ارگانيک» براي اشاره به بازديدکنندگاني که در از نتايج جست‌وجوي طبيعي (نه تبليغاتي) به وب‌سايت شما مي‌آيند، استفاده مي‌شود. «ترافيک ارگانيک»، برعکس «ترافيک خريداري شده» است که بازديدهاي آن توسط تبليغات پولي ايجاد مي‌شود. بازديدکنندگاني که به عنوان ارگانيک شناخته مي‌شوند، وب‌سايت شما را پس از استفاده از موتورهاي جستجو مانند بينگ يا گوگل مي‌يابند، بنابراين از هيچ وب‌سايت ديگري «ارجاع» داده نمي‌شوند. ساده‌ترين راه افزايش بازديد ارگانيک وب‌سايت، انتشار مداوم محتواي با کيفيت است. با اين حال، اين تنها يکي از استراتژي‌هاي جذب بازديدکنندگان جديد است. شاخه‌اي از بازاريابي آن‌لاين که به طور مستقيم بر بهبود ترافيک ارگانيک تمرکز دارد SEO (بهينه‌سازي موتورهاي جستجو) ناميده مي‌شود. بازديد ارگانيک از حظور وب‌سايت در نتايج جستجوي که کاربران در موتورهاي جست‌وجو مانند گوگل، ياهو و بينگ به دست مي‌آيد. بازديد ارگانيک، رايگان است؛ به همين دليل مالکين وب‌سايت به آن علاقه دارند.

 

 

ترافيک ارگانيک را در کجاي گوگل آناليتيکس مي‌بينيد؟

اولين قدم براي تجزيه و تحليل ترافيک ارگانيک در گوگل آناليتيکس گزارش Channel Grouping است که با کليک روي Acquisition / All Traffic / Channels آن را پيدا مي‌کنيد. بنابراين، مي‌توانيد بازديدهاي مختلف وب‌سايت را بر اساس منابع مشاهده کنيد. در فرم Organic Search، مي‌توانيد شاخص‌هاي مربوط به ترافيک ارگانيک را با جزئيات تجزيه و تحليل کنيد. اين يکي از مهم‌ترين گزارش‌ها در ارزيابي نتايج استراتژي SEO است. مي‌توانيد معيارهاي پيچيده‌تري مانند صفحات فرود و کلمات کليدي را که بيشترين ترافيک را به خود جلب کرده‌اند و بسياري از شاخص‌هاي مرتبط ديگر را تجزيه و تحليل کنيد. آناليتيکس يک ابزار کاربردي است که به رايگان توسط گوگل ارائه مي‌شود و بر کليه‌ي فعاليت‌هاي يک صفحه‌ي وب نظارت مي‌کند. معمولا بيش‌تر مديران وب‌سايت از اين ابزار براي مشاهده‌ي کل ترافيک وب‌سايت، متوسط زمان بازديد، تعداد صفحات بازديد شده، منابع ترافيک (مستقيم، ارگانيک، ارجاع، تبليغات)، به علاوه‌ي کلمات کليدي ايجاد کننده‌ي بازديد ارگانيک استفاده مي‌کنند.

 

تفسير اين اطلاعات، کيفيت ترافيک و منابع ايجاد کننده‌ي آن را نشان مي‌دهد. گوگل آناليتيکس براي نظارت بر هر کمپين وب‌سايت ضروري است. چه در مورد بازديد ارگانيک صحبت کنيم يا بازديدهاي پولي (ترافيک تبليغاتي)، مي‌توانيم عمل‌کرد کلمات مورد نظر را تجزيه و تحليل کنيم. مهم‌ترين عامل ارزيالي کلمات کليدي، نرخ تبديل است. پس از آن مي‌توانيد مدت زمان بازديد، تعداد صفحات بازديد شده و نرخ پرش را بررسي کنيد. افزايش زمان صرف شده در وب‌سايت، افزايش تعداد صفحات بازديد شده و کاهش نرخ پرش مي‌تواند نشانه‌ي واضحي از تجربه‌ي کاربري خوش‌آيند باشد. پس از اين، بايد نرخ تبديل را افزايش دهيد. اساسا کل فرآيند فروش از اين‌جا آغاز مي‌شود.

 

 

ترافيک مستقيم چيست؟

ترافيک مستقيم به معناي همه‌ي کاربراني است که آدرس وب‌سايت را مستقيما در نوار آدرس مرورگر خود وارد کرده‌اند. ترافيک مستقيم هم‌چنين شامل کاربراني مي‌شود که از طريق بخش «Favorite» مرورگر روي پيوند يک سايت کليک کرده‌اند. هم‌چنين، وقتي از ترافيک مستقيم صحبت مي‌کنيم، کاربراني که روي لينک‌هاي اسناد ايندکس نشده کليک مي‌کنند هم شمارش مي‌کنيم. داده‌هاي اين بازديدها بايد با دقت بررسي شود؛ زيرا در بسياري از موارد، از طرف کارمندان داخلي، شرکا يا مشتريان فعلي که از سايت شما براي اتصال به حساب خود استفاده مي‌کنند، ايجاد مي‌شوند. اما اگر کاربران خودجوش با ترافيک مستقيم به سايت شما بيايند، نشان‌دهنده‌ي انگشت‌نما شدن است. جذب بازديدکنندگان جديد ضروري است، اما حفظ آن‌ها از اهميت بيشتري برخوردار است. بازديد مستقيم، نشانه‌اي ضروري از سلامت وب‌سايت است. تعداد بازديدهاي مستقيم، نسبت آن‌ها به کل بازديدها و هم‌چنين رفتار افرادي که مستقيما وب‌سايت را باز کرده اند، شاخص‌هاي مهمي در تجزيه و تحليل کيفيت ترافيک وب‌سايت است. ابزارهاي تجزيه و تحليل وب، ترافيک را بر اساس منبع آن دسته‌بندي مي‌کنند و ترافيک مستقيم را به طور واضح مشخص مي‌کنند.

 

تفاوت بين منابع ترافيکي ارگانيک و مستقيم

از يک سو، ما «ترافيک جستجو» داريم و از سوي ديگر «ترافيک مستقيم». دو منبع کاملاً متفاوت. اما وقتي کسي آدرس دقيق سايت را در جست‌وجو مي‌کند، به آن «ترافيک جست‌وجوي مارک‌دار» گفته مي‌شود. ترافيک واحد اندازه‌گيري وب‌سايت است. هدف هر وب‌سايتي جذب بازديدکننده است؛ زيرا تعداد زياد بازديدکنندگان، نشان‌دهنده‌ي تعداد زياد مشتريان شرکت است و مشتريان درآمد ايجاد مي‌کنند. در عين حال، مهم است که بدانيم انواع ترافيک چيست، چگونه و چه زمان مي‌توانيم بازديدکنندگان را جذب کنيم. بازديد مستقيم، با دسترسي مستقيم به سايت نشان داده مي‌شود. اين نوع ترافيک، شامل کاربراني است که بدون استفاده از موتورهاي جست‌وجو، به طور مستقيم و منظم به همان وب‌سايت دسترسي دارند. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، زمان صرف شده در سايت يک شاخص مهم است که به گوگل نشان مي‌دهد سايت شما محتواي با کيفيت ارائه مي‌دهد و بنابراين به شما اعتبار بيشتري مي‌دهد.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 

 

021 - 88 74 91 24

021 - 88 74 97 25

021 - 88 74 97 26

 

منبع: omniconvert.com