یک راهنمای کامل برای نوشتن کپشن اینستاگرام

یک راهنمای کامل برای نوشتن کپشن اینستاگرام

يک راهنماي کامل براي نوشتن کپشن اينستاگرام

اينستاگرام يک پلتفرم  ديداري است. عکس‌ها و فيلم‌هاي با کيفيت چيزي هستند که اين شبکه‌ي اجتماعي را به جلو مي‌رانند. اما قهرمان ناشناخته‌اي که باعث افزايش مشارکت پس‌هاي شما مي‌شود، توانايي شما در نوشتن کپشن‌هايي است که مخاطبان را جذب کند. اگرچه کار ساده‌اي نيست، اما متمرکز کردن تلاش‌ها در نوشتن کپشن براي رشد برند يا کار و کسب شما بسيار مهم است. مطمئنا عکس‌هاي شما بيش‌ترين قدرت را در اينستاگرام دارند. با اين حال، يک استراتژي عالي براي نوشتن کپشن‌هاي اينستاگرام، دسترسي شما را تقويت مي‌کند و به شما کمک مي‌کند تا طرفداران خود را افزايش دهيد.

 

امروز، به اين موضوع خواهيم پرداخت که چگونه نوشتن صحيح کپشن باعث رشد برند شما مي‌شود. پس دفترچه يادداشت خود را بياوريد و به خواندن ادامه دهيد:

 

1- با يک جمله براي جلب مشارکت شروع کنيد

در حالي که خلاقيت يا نوشتن در بهترين حالت هميشه آسان نيست، اولين چيزي که هنگام نوشتن کپشن‌هاي اينستاگرام بايد به آن توجه کنيد، ايجاد خط آغازين است که توجه خوانندگان را به خود جلب کند. مي‌خواهيد وقتي اسکرول مي‌کنند، جلوي آن‌ها را بگيريد. با مهم‌ترين بخش محتوا شروع کنيد. به خواننده اطلاع دهيد که به تازگي يک محصول جديد عرضه کرده‌ايد، يک محصول منحصر به فرد را از طريق اينستاگرام ارائه يا آمارهاي جذابي تهيه کرده‌ايد. مطمئن شويد که خواندن آن براي مخاطبان آسان است. بايد واضح، مختصر و هميشه طوري طراحي شود که توجه مخاطبان را جلب کند. اطمينان حاصل کنيد که جملات آغازين باعث مي‌شود بيننده بخواهد ادامه مطلب را بخواند و درباره شما و برند شما بيش‌تر بداند. به شکل هوش‌مندانه از ابزارهاي سرگرم‌کننده مانند حروف درشت، هشتگ‌ها و ايموجي‌ها استفاده کنيد. از اين ابزارها براي بهبود کپشن خود استفاده، اما زياده روي نکنيد!

 

يک واقعيت: ميانگين طول توجه انسان هشت ثانيه است، در رسانه‌هاي اجتماعي، اين زمان حتي کوتاه‌تر است. يک دليل بيش‌تر براي جذابيت خط آغازين محتوا!

 

2- طول ايده‌آل کپشن، 60 تا 70 واژه است.

به نظر مي‌رسد طول کپشن ايده‌آل اينستاگرام هميشه در حال تغيير است. زيرا الگوريتم‌هاي اينستاگرام هميشه در حال تغيير هستند. در گذشته، به نظر مي‌رسيد کپشن‌هاي کوتاه بيش‌ترين جلب توجه را مي‌کنند. سپس، در حوالي سال‌هاي 2018 و 2019، کپشن‌هاي طولاني‌تر و دقيق‌تر چيزي هستند که به خوبي عمل مي‌کردند. پس براي امروز چه چيزي بهتر است؟ صادقانه، ترکيبي از هر دو. دو روش براي بهينه‌سازي طول کپشن وجود دارد. ابتدا بر بازي کوتاه مسلط شويد. کپشن‌هايي با 125 تا 150 کاراکتر با محتواي بسيار دقيق تهيه کنيد. محدود کردن خود به 125 کاراکتر تضمين مي‌کند که کل کپشن شما در فيد اينستاگرام نشان داده شود. اگر داستان طولاني‌تري براي گفتن داريد هم مشکلي نيست. فقط بايد آن را به حدود 400 کاراکتر يا 60 تا 70 کلمه محدود کنيد. اين زماني است که خواننده‌ي شما ممکن است علاقه‌ي خود را از دست بدهد.

 

يک واقعيت: نوشتن حداکثر 2200 کاراکتر در کپشن اينستاگرام مجاز است و مي‌توانيد در هر پست 30 هشتگ استفاده کنيد.

 

3- استفاده از دعوت به عمل (CTA)

هر کپشن اينستاگرامي که مي‌نويسيد بايد شامل يک دعوت به عمل (CTA) باشد. اين راهي است که مي‌توانيد مخاطبان خود را درگير کنيد و از آن‌ها بخواهيد تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند، پست را هم‌رساني کنند يا روي پيوند موجود در قسمت بايو کليک کنند. CTA فرصت بيشتري را براي بينندگان ايجاد مي‌کند تا محتواي شما را هم‌رساني کنند. از واژه‌هاي «عملي» استفاده کنيد که افراد را وادار به انجام‌کاري مي‌کنند. CTA بايد دعوت کننده باشد و جنبش ايجاد کند. اين‌جاست که بينندگان را مجبور مي‌کنيد تا صفحه‌ي شما را دنبال کنند، نظر بدهند، در خبرنامه ثبت‌نام کنند و محصولات و خدمات شما را خريداري کنند. هم‌چنين، اگر 10 هزار دنبال‌کننده يا بيش‌تر داريد، مي‌توانيد از ابزار لينک‌گذاري استفاده کنيد. اين ابزار فرصتي عالي براي ايجاد ترافيک در وب‌سايت يا فروشگاه اينترنتي شما فراهم مي‌کند. مي‌توانيد بينندگان را به صورت متفاوتي به صفحات محصول هدايت کنيد، نسخه‌هاي جديد را به نمايش بگذاريد، آن‌ها را براي يک وبينار، آموزش آن‌لاين يا حتي يک تماس زوم به صفحه‌ي ثبت‌نام هدايت کنيد. نکته‌ي حرفه‌اي: الگوريتم اينستاگرام هميشه بر محتواي مثبت و جذاب تأکيد زيادي داشته است. از خوانندگان خود بخواهيد به سوالي پاسخ دهند، نظري بگذارند، دوستان خود را در قسمت نظرات تگ کنند، يا حتي اگر پست شما را لايک کنند. الگوريتم نحوه‌ي رتبه‌بندي صفحات به اين نوع مشارکت مخاطب وابسته است.

 

4- براي افزايش بازديد از #هشتگ و @منشن استفاده کنيد.

هشتگ‌ها

هشتگ‌ها يکي از بزرگ‌ترين ابزارهاي کشف پيج‌هاي جديد در اينستاگرام هستند. تا زماني که حساب شما عمومي است، در صورت استفاده از هشتگ‌هاي محبوب يا بسيار جذاب، کاربران مي‌توانند محتواي شما را بيابند. باور کنيد يا نه، هشتگ‌ها در جهات مختلف به شما کمک مي‌کنند. کاربرد آن‌ها بسيار بيش‌تر از افزايش دنبال‌کننده‌ها است. هشتگ‌ها به شما در ايجاد يک جامعه کمک مي‌کنند. نکته‌ي ديگري که هنگام استفاده از هشتگ‌هاي مناسب مي‌توانيد انتظار داشته باشيد اين است که خارج از فالوورهاي خود، نگاه جديدي به فيد خود داشته باشيد. شما مي‌خواهيد يک يا دو هشتگ برند ايجاد کنيد و از آن‌ها در همه پست‌هاي خود استفاده کنيد. در کپشن خود خيلي زود از هشتگ‌ها استفاده نکنيد. ثابت شده است که اين باعث مي‌شود افراد از پست‌هاي شما دور شوند. هشتگ‌هاي خود را در انتهاي کپشن اضافه کنيد. آن‌ها را با چند خط فاصله جدا کنيد تا بسيار پايين‌تر از صفحه باشند.

 

منشن

منشن کردن توجه بيش‌تري به حساب کاربري شما جلب مي‌کند. فراخواندن مشتريان، دوستان يا برندهاي هم‌کار راهي موثر براي ايجاد انجمن آن‌لاين شما است. ايجاد اين نوع ارتباط در فيد شما، افراد را تشويق مي‌کند تا با محتواي اينستاگرام برند شما درگير شوند. پاسخ به نظرات پيروان باعث ايجاد اعتماد مي‌شود و ديگران را ترغيب مي‌کند که صحبت کنند، سوال بپرسند و حتي شما را دنبال کنند. منشن کردن افراد در کپش يک تاکتيک کوچک اما تأثيرگذار است و تا آنجا که ممکن است از آن استفاده کنيد.

 

5- صداي برند خود را مشخص کنيد

صدا و لحن برند شما هميشه بايد در خط مقدم هرگونه ارتباط با مشتريان، به ويژه در اينستاگرام باشد. اطمينان حاصل کنيد که هرگونه محتواي نوشته شده با ارزش‌هاي برند شما سازگار است تا پيروان و بينندگان بتوانند به راحتي تشخيص دهند که شما کي هستيد. برند شما داراي شخصيتي است که بايد در اينستاگرام جلوه کند. اين ممکن است به اين معني باشد که کپشن‌هاي شما آموزنده يا طنز است. هر چه که هست، به آن صدا تکيه کنيد و شخصيت‌سازي کنيد. اينستاگرام عمدتا غيررسمي و راحت است و براي بيش‌تر کاربران، جايي نيست که بيش از حد جدي باشد.

 

6- تبليغات متقابل ديگر کانال‌هاي اجتماعي

اگرچه به طور مستقيم با رشد اينستاگرام ارتباط ندارد، اما مي‌توانيد از کپشن‌هاي خود براي تبليغ ساير کانال‌هاي اجتماعي استفاده کنيد. اگر مطالب شما در اينستاگرام زياد يا تأثيرگذار است، از کپشن‌ها استفاده کنيد تا به دنبال‌کنندگان خود در مورد برقراري ارتباط از طريق کانال‌هاي ديگر مانند توييتر، پينترست يا فيس‌بوک اطلاع‌رساني کنيد. اين يک راه عالي براي ايجاد يک انجمن همه‌جانبه است، به اين معني که مطمئن شويد فالوورها با اعلانات يا به‌روزرساني‌هاي بزرگ در همه‌ي شبکه‌هاي اجتماعي هماهنگ هستند. با اتصال اين نقاط، به کاربران فرصت بيش‌تري مي‌دهيد تا با شما يا برندتان آشنا شوند.

 

7- از ايموجي استفاده کنيد

چند لحظه قبل را که در مورد صداي برند شما صحبت مي‌کرديم به خاطر داريد؟ با ايموجي کمي شخصيت به آن لحن اضافه کنيد! وقتي صحبت از برقراري ارتباط آن‌لاين مي‌شود، ايموجي‌ها تقريبا سرگرم کننده، با نشاط و در حال حاضر يک زبان جهاني هستند. از آن‌ها استفاده اما زياده روي نکنيد. از آن‌ها براي افزودن زمينه به تصاوير يا کپشن خود استفاده کنيد.

 

يک واقعيت: 50 درصد از حساب‌هاي اينستاگرام در پست‌هاي خود از ايموجي استفاده مي‌کنند.

 

8- در اينسايت و آناليز صفحه‌ي خود غوطه‌ور شويد

تست A/B به آزمايش دو رويکرد متفاوت براي دست‌يابي به يک هدف واحد گفته مي‌شود. تست A/B انواع مختلف کپشن براي محتواي مشابه يک راه ارزش‌مند براي تشخيص سليقه‌ي مخاطبان است. آزمايش روش‌هاي مختلف و فهم نکات قابل اصلاح، کار پشت پرده‌ي تمام برندها و کار و کسب‌هاي موفق در رسانه‌هاي اجتماعي است. در اينستاگرام ، مي توانيد با لمس کليد «View Insight» در يکي از پست‌هاي خود، نحوه‌ي عمل‌کرد آن را تجزيه و تحليل کنيد. نتايج را بر اساس مشارکت، ذخيره، هم‌رساني و ايمپرشن مقايسه کنيد.

 

9- ايجاد پيش‌نويس

شما هميشه در اولين تلاش، آن کپشن جادويي که دنبال‌کنندگان جديد را به همراه مي‌آورد، نمي‌نويسيد. به همين دليل است که ايجاد پيش نويس براي الهام گرفتن بسيار عالي است. وقتي صحبت از کپشن‌هاي اينستاگرام مي‌شود، تمرين واقعا عالي است. در روند خلاقيت در اينستاگرام، نيازي به عجله نيست. شما تمام وقت جهان را براي برنامه ريزي در اختيار داريد، پست کاملي تهيه کنيد، سپس آن را در زمان مطلوب برنامه‌ريزي کنيد. نگران از دست دادن پنجره‌ي خود از ترتيب زماني پست‌ها نباشيد. اين به اندازه‌ي گذشته در الگوريتم مهم نيست. پست‌هاي شما با توجه به تعداد لايک‌ها و نظرات و ارتباط شما با آن کاربر خاص در فيدهاي دنبال‌کنندگان ظاهر مي‌شود. و عاملي که نمي‌توانيد کنترل کنيد، اين است که چه‌قدر اينستاگرام احساس مي‌کند پست شما براي آن کاربر خاص اهميت دارد. با اين اوصاف، هيچ ايرادي در وقت گذاشتن براي ارائه‌ي بهترين عنوان ممکن براي مخاطبان وجود ندارد.

 

10- ساختار و فاصله‌ها را به کپشن خود اضافه کنيد

وقتي نوبت به نوشتن کپشن‌هاي طولاني‌تر مي‌رسد، مهم است که مطمئن شويد خوانا هستند. البته، املا و دستور زبان هميشه مهم است، اما شما هم چنين بايد کپشن خود را بريده بريده کنيد تا براي بيننده قابل هضم باشد. درصورتي که کپشن 60 تا 70 کلمه باشد، آن را در چند پاراگراف بنويسيد. هم‌چنين مي‌توايند براي جلوگيري از شلوغي ديداري، هشتگ‌هاي خود را با فاصله، در انتهاي کپشن قرار دهيد. اگر مواردي مانند معرفي محصولات جديد، راهنماي استفاده يا دستور غذا را يادداشت مي‌کنيد، جداسازي پاراگراف‌ها مي‌تواند مفيد باشد.

 

يک واقعيت: آمارها نشان مي‌دهد که بيش از 65 درصد از همه‌ي انسان‌ها يادگيرنده‌هاي ديداري هستند. اين يعني ساختار محتواي شما تقريبا به اندازه‌ي خود محتوا مهم است. در نحوه‌ي نمايش محتواي خود کمي فکر و تلاش کنيد!

 

اينستاگرام هميشه يک رسانه‌ي ديداري خواهد بود. اما وقتي بر تصاوير و کلمات خود تسلط داريد، از بازي جلوتر هستيد. تسلط بر کپشن‌ها شما و برندتان را در معرض کشف، هيجان، هم‌دلي و اجتماع قرار مي‌دهد.

 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 

 

 

021 - 88 74 91 24

021 - 88 74 97 25

021 - 88 74 97 26

منبع: planoly.com