۴ مرحله برای شروع یک تجارت آنلاین کوچک

۴ مرحله برای شروع یک تجارت آنلاین کوچک

4 مرحله براي شروع يک تجارت آنلاين کوچک

 

در عصر امروز، شرايط در حال تغيير است. افراد بيش‌تري به دنبال اين هستند که رئيس خود باشند و سرنوشت آينده‌ي خود را داشته باشند. اينترنت اين هدف را بيش از پيش در دسترس قرار مي‌دهد و تجارت آن‌لاين يکي از راه‌هاي موفقيت است. با اين وجود، دانستن چگونگي راه‌اندازي يک تجارت الکترونيکي که در واقع به اندازه‌ي کافي درآمدزايي کند، بسيار دشوار است. اطلاعات و شرايط زيادي براي تجارت الکترونيک وجود دارد، بنابراين ايجاد يک برنامه‌ي عملياتي براي اولويت‌بندي منابع شما در هنگام توسعه‌ي طرح تجاري تجارت الکترونيک ضروري است. اين مقاله رويکردي ساده و صادقانه به موضوعاتي مانند بازاريابي آن‌لاين مي‌پردازد و نکاتي براي منابع محصولات ارائه مي‌دهد، به همراه نکات ديگري که براي افرادي که به دنبال راه‌اندازي يک فروشگاه آن‌لاين موفق هستند ضروري است.
 

چگونه مي‌توان يک تجارت الکترونيک موفق راه اندازي کرد؟

هنگامي که از نحوه‌ي راه‌اندازي تجارت الکترونيک سوال مي‌شود، عوامل زير احتمالاً به ذهن مي‌رسد:

  • طراحي يک وب‌سايت عالي
  • خدمات مشتريان درجه يک
  • تصوير کيفيت بالا از محصولات
  • پيشنهادات فروش منحصر به فرد

حق با شماست. اين خط فکري کاملاً منطقي است. براي موفقيت، بايد خدمات عالي به مشتري ارائه دهيد. هم‌چنين اگر مي‌خواهيد مردم از شما خريد کنند، به يک وب‌سايت جذاب و قابل اعتماد احتياج داريد. با اين حال، به خاطر داشته باشيد که ترکيبي از اين موارد در کنار هم يک تجارت آن‌لاين را عالي مي‌کند. اين عوامل هستند که باعث مي‌شوند يک فروشگاه تجارت الکترونيکي از سطح 1 به سطح 10 برود، نه از سطح 0 به سطح 1.
ما بارها شاهد اين بوديم که کارآفرينان تازه‌کار، بينش توجه به مهم‌ترين چيزها را ندارند و روزهاي زيادي را صرف ايجاد يک فروشگاه عالي مي‌کنند؛ تنها براي اين‌که پس از يک ماه آن را تعطيل کنند. سوخت واقعي فروشگاه شما، فروش است و اين بايد در قلب برنامه‌ي تجاري شما باشد. تلاش براي جلب بازديدکنندگان از طريق بازاريابي آن‌لاين، فروش به همراه خواهد داشت و فروش، ترافيک بيش‌تري براي شما به ارمغان مي‌آورد. به همين ترتيب، قبل از اين‌که بتوانيد صداي برند منحصر به فرد داشته باشيد يا خدمات مشتريان درجه يک ارائه کنيد، ابتدا بايد فروش داشته باشيد. اگر نتوانيد فروش کنيد، قبل از اين‌که حتي آغاز کنيد، کارتان تمام است.

نحوه‌ي ورود به تجارت آن‌لاين: مراحل راه اندازي فروشگاه آن‌لاين

در حالي که شروع تجارت الکترونيک جديد با ايده‌هاي بزرگ بسيار عالي است، پيشنهاد مي‌کنيم جاه‌طلبي‌هاي خود را کنار بگذاريد و ابتدا روي عملي‌ترين مراحل تمرکز کنيد. براي شروع، شما واقعاً به يک رسانه‌ي آن‌لاين ساده براي فروش محصولات خود نياز داريد. هم‌کاري با شرکت‌هاي معتبر طراحي وبسايت اين هدف را به تضمين مي‌کند. سخنان خردمندانه‌ي ريد هافمن، هم‌بنيان‌گذار LinkedIn را به خاطر بسپاريد که مي‌گويد: «اگر از نسخه‌ي اول محصول خود خجالت نمي‌کشيد، يعني آن را خيلي دير عرضه کرده‌ايد.» اين امر مطمئنا براي مشاغل آن‌لاين هم صدق مي‌کند. نکته‌ي اصلي اين است که سريع راه‌اندازي شود و به فکر راه‌هايي براي فروش از طريق بازاريابي أن‌لاين باشيد. در نهايت، فرصت‌هايي براي بهبود ساير موارد در طول مسير ايجاد مي‌شود. و هنگامي که تجارت الکترونيک خود را شروع کرديد، از اين چک ليست مفيد استفاده کنيد تا مطمئن شويد که تمام مراحل درست را طي کرده‌ايد:
 

1- يافتن محصول تجارت الکترونيک

اگر تازه وارد دنياي تجارت الکترونيک شده‌ايد، ممکن است اين سوال را داشته باشيد که دقيقا چه چيزي را بايد بفروشيد. در واقع، گير افتادن در اين امر دليل مهمي است که باعث مي‌شود مردم هرگز در راه‌اندازي مشاغل خود در زمينه‌ي تجارت آن‌لاين وارد عمل نشوند.
 
در واقع، شما بايد در شناسايي مجموعه‌اي از محصولات يا يک مورد خاص که مد روز است، استراتژيک باشيد، يا به راحتي در فروشگاه‌ها يا وب‌سايت‌هاي تجارت الکترونيک محبوب مانند آمازون پيدا نکنيد. به همين دليل است که رفتن به مسير عمومي و انتخاب فروش کتاب يا جواهرات به احتمال زياد به بن‌بست مي‌انجامد. در حال حاضر تعداد زيادي از بازيکنان اصلي وجود دارند که اين خواسته‌ها را برآورده مي‌کنند. در عوض، شما مي‌خواهيد با موارد خاص‌تري که براي مخاطبان خاص جذاب است، وارد عمل شويد. ما پيشنهاد مي‌کنيم با تهيه‌ي ليستي از محصولات بالقوه‌اي که دوست داريد در فروشگاه خود بفروشيد شروع کنيد. به چيزهايي فکر کنيد که شما، دوستان، همکاران يا خانواده به آن علاقه داريد. همچنين براي اطلاعات بيش‌تر در مورد آن‌چه که بايد بفروشيد، از سايت‌هاي فروش اجتماعي مانند پينترست، Etsy يا حتي اينستاگرام ديدن کنيد. وقتي شروع به جستجو کرديد واقعاً همه چيز الهام بخش است و هميشه مي‌توانيد با جستجوي آنها در Google Trends، ايده‌هاي محصول خود را خوب ارزيابي کنيد.
 

2. تحقيق در مورد ساير مشاغل آن‌لاين

 
تحقيق، امري ضروري در موفقيت فروشگاه تجارت الکترونيک شماست. پس از انتخاب محصولات خود، به رقبا و آن‌چه آن‌ها انجام مي‌دهند نگاه کنيد. در هنگام تجزيه و تحليل رقبا به چند نکته توجه کنيد:

  • مدل کسب و کار آن‌ها چيست؟
  • آيا آن‌ها چندين کالا مي‌فروشند يا فقط يک محصول؟
  • از چه شبکه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌کنند؟
  • بازار هدف آن‌ها کيست؟
  • چگونه فروش را افزايش مي‌دهند؟ (به عنوان مثال تبليغ در شبکه‌هاي اجتماعي،PPC ، SEO، ايميل و ...)

تجزيه و تحليل رقبا مي‌تواند شما را به شناسايي محصولات بهتر براي فروش سوق دهد و درک خوبي از نحوه‌ي راه‌اندازي يک کار و کسب آن‌لاين به شما ارائه دهد. هم‌چنين مي تواند به شما در جلوگيري از اشتباهاتي که کارآفرينان اغلب در انتخاب محصول مرتکب مي‌شوند، کمک کند.

3. ايجاد فروشگاه آن‌لاين خود

هنگامي که محصولات خود را انتخاب کرده‌ايد و تحقيقات رقبا را انجام داده‌ايد، کار بعدي اين است که فروشگاه خود را بسازيد. انتخاب شرکت مناسب براي طراحي وب‌سايت بسيار مهمه و تعيين‌کننده است. به ياد ماندني بودن نام کار و کسب آن‌لاين شما، تضمين مي کند که مردم نام شما را به خاطر بسپارند. اين امر در مورد لوگوي شما نيز صدق مي‌کند، که مي‌تواند به همان اندازه که مي‌خواهيد رنگارنگ يا خلاق باشد. هنگامي که وب‌سايت شما آماده‌ي شروع سفارشات است، به ياد داشته باشيد که خودتان آن را آزمايش کنيد تا مطمئن شويد که اين روند براي مشتري هموار است. مراحل اضافي خريد آن‌لاين را کاهش دهيد و فقط اطلاعاتي ضروري را از مشتري درخواست کنيد.

 

4. ترويج تجارت الکترونيک خود

پس از راه‌اندازي فروشگاه خود، 110? در بازاريابي تجارت الکترونيک تمرکز کنيد. هر چيز ديگري مي‌تواند منتظر بماند تا مطمئن شويد که مي‌توانيد ترافيک ايجاد کنيد و به مشتريان بالقوه برسيد. راز بازاريابي تجارت الکترونيک اين است که کانال مناسب براي محصولات خود را بيابيد و سپس تا زماني که هزينه‌ي جذب يک مشتري جديد از سود هر فروش کم‌تر شود، استراتژي بازاريابي خود را تکامل بخشيد. شما مي‌خواهيد آن حلقه‌ي بي‌نهايت را هدف قرار دهيد که در آن درآمدتان از هزينه‌هاي روزمره بيش‌تر شود. با تبليغ کار و کسب خود در کانال‌هاي بازاريابي رايگان شروع کنيد، پس از ايجاد آگاهي به کانال‌هاي پولي برويد. همچنين مطمئن شويد که تمام سود خود را در تبليغات خود سرمايه‌گذاري کرده‌ايد. اين زمان مناسبي براي برداشت تمام درآمد نيست. با بررسي نرخ بازگشت سرمايه‌ي (RoI) تبليغات خود حداقل دو بار در هفته، رابطه‌ي بين سود به دست آمده و پول صرف شده براي بازاريابي تجارت الکترونيک را زير نظر داشته باشيد. در حالت ايده‌آل، اين کار را روزانه انجام دهيد.

نکته‌ي ديگر اين است که محصولاتي را بفروشيد که به طور مداوم داراي حاشيه‌ي سود کافي براي تامين هزينه‌هاي بازاريابي شما باشند. از آن‌جا که بازاريابي تجارت الکترونيکي مي‌تواند هزينه‌هاي زيادي در بر داشته باشد، مطمئن شويد که محصولات خود را به خوبي قيمت‌گذاري مي‌کنيد. يک سرمايه گذاري 100 دلاري بايد حداقل 120 دلار فروش براي شما به همراه داشته باشد تا بتوانيد دوباره از آن براي تبليغات استفاده کنيد. يک طرح تجاري عالي به سرمايه‌گذاري نياز دارد. سرمايه‌گذاري در تاکتيک‌هاي تبليغاتي در نهايت بايد به فروشي که نياز داريد تبديل شود. علاوه بر اين، مي‌توانيد ساير تاکتيک‌هاي بازاريابي مانند SEO و بازاريابي ايميلي را امتحان کنيد تا افراد را به فروشگاه خود جذب کنيد. با بازاريابي مستقيم، مي‌توانيد بلافاصله فروش بيش‌تري به دست آوريد. هم‌چنين نحوه‌ي برخورد ديگران با بازاريابي اينستاگرام يا آخرين روندهاي تبليغات در اسنپ‌چت را بخوانيد. با استفاده از اين نکات و الهام، مي‌توانيد استراتژي‌هاي جديدي در تجارت آن‌لاين خود اعمال کنيد.

 
 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 

021 - 88 74 91 24

021 - 88 74 97 25

021 - 88 74 97 26


منبع: oberlo.co.uk