اهمیت فوتر در سایت

اهمیت فوتر در سایت

اهميت فوتر در سايت

فوتر وب‌سايت، مجموعه‌اي از عناصر موجود در پايين صفحات وب است که اغلب کم‌ترين توجه را در طراحي وب‌سايت جلب مي‌کند. اما اين يک فرصت از دست رفته است. فوتر به شکل شگفت‌انگيزي براي عمل‌کرد وب‌سايت ضروري است. افراد بيش‌تري از آنچه تصور مي‌شود فوتر را مي‌بينند. در واقع مردم اسکرول مي‌کنند، به ويژه در دستگاه‌هاي تلفن همراه. محتواي فوتر مناسب نشان مي‌دهد که آن‌ها به انتهاي يک صفحه رسيده‌اند، بدون پايان نامطلوب.

 

مهم‌تر از همه، پيوندهاي موجود در فوتر، سه هدف ديگر از تجربه کاربري را محقق مي‌کنند:

 

  • آن‌ها يک فرصت ديگر به بازديدکنندگان سايت مي‌دهند تا اقدام دلخواه خود را انجام دهند. اگر مي‌خواهيد افراد در ليست پستي شما ثبت نام کنند، نسخه‌ي نمايشي محصول را مشاهده کنند يا با شما تماس بگيرند، دعوت از آن‌ها در پايان پيمايش يک فراخوان موثر براي اقدام است، درست مانند CTAها در انتهاي تبليغات.
  • آن‌ها راهي براي ادامه‌ي تعامل ارائه مي‌کنند. با درج پيوندهاي ناوبري در فوتر، بازديدکنندگان سايت را به راحتي در حال کاوش قرار مي دهيد بدون اينکه مجبور شويد به عقب برگردند.
  • آن‌ها دسترسي به اطلاعات مهمي را که ضروري است اما نبايد صورت‌حساب بالايي دريافت کنند (يعني اطلاعات حق نسخه برداري شما ، بيانيه حريم خصوصي و سلب مسئوليت قانوني) را ارائه مي دهند.

طراحي فوتر را ساده نگه داريد

فوتر وب‌سايت شما مهم است، اما زياده‌روي نکنيد. فوتر مملو از محتواي اضافي، فقط يک تجربه‌ي کاربر بد است. شما نمي‌خواهيد کسي مجبور باشد در انبوهي از لينک‌ها، به سختي پيوند مورد نظر خود را پيدا کند. از بارگذاري بيش از حد فوتر با دعوت به عمل (CTA) اجتناب کنيد و براي متمرکز نگه داشتن فوتر روي يک CTA، آن‌ها را در صورت امکان به صفحه اختصاص دهيد. به عنوان مثال، فوتر براي صفحه محصول مکاني مناسب براي پيوند نسخه نمايشي است، اما شامل همان پيوند نمايشي دقيق در يک مکان در هر صفحه و پيوند نمايشي به هم ريخته مي شود که احتمالاً کاربر از آن چشم پوشي مي کند.

 

 براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 

ساماندهي فوتر

موثرترين فوترهاي وب‌سايت داراي سه بخش مجزا هستند که عناصر از بالا به پايين اولويت‌بندي مي‌شوند:

 

  1. دعوتي براي اقدام (CTA)؛ در بالاي فوتر، پيوندي ساده به صفحه‌ي بعدي که مي‌خواهيد مردم از آن ديدن کنند، متناسب با صفحه‌ي مورد نظر ارائه دهيد. مشاهده‌ي نسخه‌ي نمايشي، مشترک شدن در ليست ايميل‌ها، تماس با ما و ...
  2. لينک‌ها: در زير CTA، مجموعه‌اي از لينک‌هاي منظم براي ساير بخش‌هاي سايت خود قرار دهيد. اطمينان حاصل کنيد که لينک‌هاي مرتبط را در ستون‌هاي مجزا با سرفصل‌هاي مناسب براي اسکن سريع و ناوبري آسان گروه بندي کنيد.
  3. اطلاعات حق چاپ و پيوندهاي حقوقي. در حالي که برخي بازديدکنندگان سايت به اين اطلاعات علاقه مند هستند، اکثر آن‌ها علاقه اي ندارند. آن را در انتهاي پاورقي قرار دهيد تا از راه دور شود.
 
 

021 - 88 74 91 24

021 - 88 74 97 25

021 - 88 74 97 26

 

 

منبع: northstreetcreative.com