زبان‌های برنامه‌نویسی استفاده شده در وب‌سایت‌های محبوب دنیا

زبان‌های برنامه‌نویسی استفاده شده در وب‌سایت‌های محبوب دنیا

زبان‌هاي برنامه‌نويسي استفاده شده در وب‌سايت‌هاي محبوب دنيا

پويايي يکي از ويژگي‌هاي مشترک پر بازديدترين وب‌سايت‌ها است. توسعه‌ي اين وب‌سايت‌ها به طور معمول شامل کدنويسي سمت سرور، کدنويسي سمت کاربر و فناوري پايگاه داده است. زبان‌هاي برنامه‌نويسي که براي ارائه محتواي پوياي يک‌ساني استفاده مي‌شوند در بين سايت‌هاي مختلف بسيار متفاوت‌اند. در ادامه، زبان‌هاي برنامه‌نويسي مورد استفاده در بخشي از محبوب‌ترين وب‌سايت‌ها دنيا را بررسي مي‌کنيم:

 

گوگل (google.com)

گوگل يک شرکت فناوري چند مليتي آمريکايي است که در خدمات و محصولات مرتبط با اينترنت شامل شامل فناوري‌هاي تبليغات آنلاين، موتورهاي جست‌وجو، محاسبات ابري، نرم‌افزار و سخت‌افزار تخصص دارد. گوگل اکنون پربازديدترين موتور جست‌وجوي جهان است.

 

 

يوتيوب (youtube.com)

يوتيوب يک پلت‌فرم هم‌رساني ويديوي آنلاين و رسانه‌هاي اجتماعي آمريکايي متعلق به Google است که در فوريه‌ي 2005 توسط استيو چن، چاد هرلي و جاويد کريم راه‌اندازي شد. با بيش از يک ميليارد کاربر ماهانه که به طور جمعي بيش از يک ميليارد ساعت ويدئو در هر روز تماشا مي‌کنند، يوتيوب دومين وب‌سايت پربازديد جهان است.

 

 

ياهو (yahoo.com)

 

ياهو يک ارائه‌دهنده‌ي خدمات وب آمريکايي است. دفتر مرکزي آن در ساني‌ويل کاليفرنيا و متعلق به شرکت وريازن و در انتظار فروش به صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري تحت مديريت Apollo Global Management است.

 

 

آمازون (amazon.com)

أمازون يک شرکت فن‌آوري چند مليتي آمريکايي است که بر تجارت الکترونيک، رايانش ابري، پخش ديجيتال و هوش مصنوعي تمرکز دارد. اين شرکت به همراه گوگل، اپل، مايکروسافت و فيس‌بوک يکي از پنج شرکت بزرگ در صنعت فناوري اطلاعات ايالات متحده است. آمازون يکي از محبوب‌ترين فروشگاه‌هاي آنلاين است.

 

 

ويکي‌پديا (Wikipedia.org)

ويکي‌پديا يک دايرةالمعارف آن‌لاين با محتواي رايگان چند زبانه است که توسط جامعه‌اي از مشارکت‌کنندگان داوطلب از طريق مدل هم‌کاري باز و با استفاده از يک سيستم ويرايش مبتني بر ويکي‌نوشته و نگهداري مي شود. ويکي‌پديا بزرگ‌ترين و خواندني‌ترين اثر مرجع در تاريخ است و پيوسته يکي از 15 وب‌سايت محبوب رتبه‌بندي شده توسط Alexa است. از  سال 2021، ويکي‌پديا در رتبه سيزدهم محبوب‌ترين سايت‌ها قرار گرفت.

 

توييتر (twitter.com)

توييتر يک سرويس ميکروبلاگ و شبکه‌ي اجتماعي آمريکايي است که کاربران درآن پيام‌هايي ارسال مي‌کنند و با پيام‌هاي معروف به «توييت» ارتباط برقرار مي‌کنند. کاربران ثبت شده مي‌توانند توييت‌ها را پست کنند، پسنديده و بازتوييت کنند، اما کاربران ثبت نشده فقط مي‌توانند آن‌هايي را که در دسترس عموم هستند بخوانند. توييتر يکي از محبوب‌ترين شبکه‌هاي اجتماعي است.

 

تعداد بازديدکنندگان منحصر به فرد ماهانه: 290.000.000

زبان کدنويسي سمت کاربر: JavaScript

زبان کدنويسي سمت سرور: C++, Java, Scala, Ruby

پايگاه داده: MySQL

 

بينگ (bing.com)

مايکروسافت بينگ يک موتور جستجوي وب در مالکيت مايکروسافت است و توسط اين شرکت اداره مي‌شود. اين سرويس ريشه در موتورهاي جست‌وجوي قبلي مايکروسافت دارد: MSN Search، Windows Live Search و بعدا Live Search. بينگ خدمات جست‌وجوي متنوعي از جمله جست‌وجوي وب، ويديو، تصوير و نقشه ارائه مي‌دهد.

 

 

اي‌بي (eBay.com)

اي‌بي يک شرکت تجارت الکترونيکي چند مليتي آمريکايي مستقر در سن حوزه، کاليفرنيا است که از طريق وب سايت خود فروش مصرف‌کننده به مصرف‌کننده و مشاغل به مصرف‌کننده را تسهيل مي‌کند. eBay توسط پير اميديار در سال 1995 تأسيس و به يک داستان موفق حباب dot-com تبديل شد.

 

 

ام‌اس‌ان (MSN.com)

MSN يک پورتال وب و مجموعه‌اي از خدمات و برنامه‌هاي اينترنتي مربوط به ويندوز و دستگاه‌هاي تلفن همراه است که توسط مايکروسافت ارائه شده و در 24 آگوست 1995، همان تاريخ انتشار ويندوز 95، راه‌اندازي شد.

 

لينکدين (LinledIn.com)

لينکدين يک سرويس آن‌لاين مبتني بر کار و کسب و استخدام آمريکايي است که از طريق وب‌سايت‌ها و برنامه‌هاي تلفن همراه کار مي‌کند. اين پلتفرم که در 5 مه 2003 راه‌اندازي شد و بيش‌تر براي شبکه‌سازي حرفه‌اي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و به افراد جوياي کار اجازه مي‌دهد که رزومه‌ي خود را ارسال کنند و کارفرمايان مي‌توانند ليست مشاغل مورد نيازشان را ارسال نمايند. لينکدين در حال حاضر بزرگ‌ترين شبکه‌ي اجتماعي حرفه‌اي در جهان است.

 

 

پينترست (pintrest.com)

پينترست يک سرويس هم‌رساني تصاوير و رسانه‌ي اجتماعي آمريکايي است که براي ذخيره و کشف اطلاعات در اينترنت با استفاده از تصاوير و در مقياس کوچک‌تر GIFها و فيلم‌هاي متحرک در قالب پين بورد طراحي شده است. از پينترست به عنوان موتور جست‌وجوي ايدده‌ها ياد مي‌شود.

 

 

 براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 

021 – 88 74 97 24

021 – 88 74 97 25

021 – 88 74 97 26