5 نکته طراحی لوگو موثر برای سایت

5 نکته طراحی لوگو موثر برای سایت

5 نکته طراحي لوگو موثر براي سايت

اغلب من اين سوال مطرح مي‌شود که چه چيزي باعث طراحي يک لوگوي خوب مي‌شود؟ شگفت‌آور است که پاسخ به اين سوال دشوار است، زيرا بسياري چيزها مي‌توانند يک طرح را خوب يا خراب کنند. در ادامه، 5 نکته و ترفند طراحي لوگو را ذکر شده است که معتقدم براي 50 برند برتر جهان استفاده شده است.
 
 

1- لوگو بايد به ياد ماندني باشد

يکي از مهم‌ترين جنبه‌هاي طراحي هر لوگو اين است که بايد به ياد ماندني باشد. بدترين اتفاق ممکن براي يک کار و کسب اين است که مشتريان بالقوه را جذب کند ولي در آينده، نام يا لوگوي آن‌ها در خاطر مشتريان باقي نماند. براي نمونه، امروز از نمايشگاهي ديدن کردم و با تعدادي مشاغل صحبت کردم که يکي از آن‌ها به شکل به ويژه‌ايمرا تحت تأثير قرار داد. اما مشکل اين است که نه مي‌توانم نام شرکت و نه خود لوگو را به ياد بياورم. با اين وجود، رنگ زرد و مشکي را که در غرفه استفاده شده بود و در مقايسه با رقبايش بسيار متمايز بود به خاطر دارم. به دليل انتخاب خوب پالت رنگ، توانستم آن‌ها را پيدا کنم و دوباره تماس بگيرم.

 

2- طراحي لوگو را ساده نگه داريد

لوگوي شما براي به ياد ماندني بودن بايد ساده باشد. اگر نگاهي به برخي از موفق‌ترين طرح‌هاي لوگو در تمام دوران بيندازيد، متوجه تمرکز بيش‌تر آن‌ها مي‌شويد. آن‌ها در حالي که متمايز هستند، يک معني واحد دارند که به راحتي قابل تشخيص است. لوگوهاي ساده نيز همه‌کاره هستند؛ به اين معني که مي‌توانيد از آن‌ها در هر رسانه‌اي بدون ايجاد مصالحه‌هاي احتمالي شديد استفاده کنيد.

 

 

3- طرح‌هاي لوگو بايد آزمون زمان را تحمل کنند

اگر بخواهيم صادق باشيم، شما واقعاً نمي‌خواهيد لوگوي خود را بعدا بازطراحي کنيد. اين امر ممکن است بسيار هزينه‌بر باشد و به شکل بالقوه براي کسب و کار شما ضرر داشته باشد؛ بنابراين ضروري است که طراحي لوگو پايدار باشد و در برابر زمان آزمايش شود. اين يعني شما بايد به سادگي از پيروي و استفاده از روندهاي طراحي لوگو خودداري کنيد زيرا ممکن است لوگوي ايجاد شده‌ي شما در حال حاضر عالي به نظر برسد، اما مانند صنعت مد، به سرعت قديمي شود. بهترين گزينه اين است که يک نماد منحصر به فرد داشته باشيد که نشان‌دهنده‌ي تجارت شما باشد. البته اين مي‌تواند در طول زمان طراحي شده و اصلاح شود تا روندها را منعکس کند، با اين حال، طراحي اصلي بايد يک عمر دوام داشته باشد.

 

4- لوگو بايد همه‌کاره باشد

شما لوگوي خوبي داريد و در وب‌سايت هم شگفت‌انگيز به نظر مي‌رسد. اما آيا براي رسانه‌هاي ديگر هم مناسب است؟ هنگام طراحي لوگو مهم است که در نظر بگيريد که لوگوي شما چه زمان، کجا و چگونه استفاده مي‌شود. براي نمونه، اگر يک شرکت پوشاک هستيد، لوگو بايد روي برچسب‌ها و زيپ‌ها و هم‌چنين وب‌سايت‌ها و غرفه‌هاي نمايشگاهي ظاهر خوبي داشته باشد. اين يعني بايد در ابعاد 2 تا 200 سانتي‌متر ظاهر خوبي داشته باشد. ممکن است در هر نمونه کل لوگو نشان داده نشود، اما حداقل يک نماد بايد باشد.
 

5- لوگو بايد مناسب باشد

اين يک امر بديهي است، با اين حال، طراحي لوگوي شما بايد براي هدف مورد نظرتان مناسب باشد. براي نمونه اگر کسب و کار شما کيک مي‌پزد، نکته‌ي ظريفي در داشتن لوگويي کاربردي وجود دارد. مخاطبان خود را بشناسيد و با طرح و رنگ لوگوي خود آن‌ها را هدف قرار دهيد. اشتباه بزرگ «طراحي لوگو براي خودتان» را انجام ندهيد. لوگوي خود را «براي بازار هدف» طراحي کنيد و اين تفاوت بزرگي ايجاد مي‌کند.

 

 

 براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 
 

021 – 88 74 97 24

021 – 88 74 97 25

021 – 88 74 97 26

منبع: logogeek.uk