روش های افزایش فروش از طریق فروشگاه اینترنتی

روش های افزایش فروش از طریق فروشگاه اینترنتی

روش هاي افزايش فروش از طريق فروشگاه اينترنتي

شما به تازگي يک فروشگاه اينترنتي عالي راه‌اندازي، موارد پرطرفدار را انتخاب و يک وب‌سايت بي‌نقص طراحي کرده‌ و آماده‌ي فروش هستيد. اما راه‌اندازي يک فروشگاه اينترنتي، تنها اولين قدم براي راه‌اندازي يک کسب و کار آن‌لاين موفق است. اکنون بايد استراتژي‌هاي پايداري براي افزايش فروش تجارت الکترونيک ايجاد کنيد. افزايش فروش تجارت الکترونيکي آن‌طور که فکر مي‌کنيد دشوار نيست! مطمئنا مستلزم اين نيست که خود را در اين راه بسوزانيد. بيشتر اوقات، ترکيبي از تکنيک‌هاي کوچک است که با يک‌ديگر هماهنگ مي‌شوند و به شما در رسيدن به اهداف درآمد کمک مي‌کنند. در اين مقاله، 5 تاکتيک ساده براي افزايش فروش تجارت الکترونيکي گنجانده شده است.
 
 

1. ساخت ليست ايميل

اولين مورد ليست کمي از بقيه دشوارتر است! مطمئنا ممکن است در ابتدا دلهره‌آور به نظر برسد، اما راه‌هاي بي‌شماري براي ايجاد يک ليست ايميل براي فروشگاه اينترنتي بدون اختراع دوباره‌ي چرخ وجود دارد.
وقتي خانواده‌اي از مشتريان وفادار ايجاد مي‌کنيد، به چندين هدف مهم دست مي‌يابيد:

  • مي‌توانيد دوباره افرادي را که قبلا به محصولات‌تان علاقه‌مند بودند، هدف قرار دهيد.
  • مجوز ارسال تبليغات را بدون نياز به پرداخت هزينهي تبليغات در رسانه‌هاي اجتماعي دريافت مي‌کنيد.
  • فرصتي براي ايجاد يک جامعه ايجاد مي‌کنيد.

ايميل بسيار خوب کار مي‌کند زيرا مشتريان شما به جاي هدف قرار گرفتن توسط تبليغات پولي، بيشتر ترجيح مي‌دهند با خود شما در ارتباط باشند. به‌علاوه، شما کنترل کامل ايميل خود را در اختيار داريد، در حالي که مالک رسانه‌هاي اجتماعي مختلف نيستيد. يادتان هست که اينستاگرام و فيس بوک تقريبا يک کامل روز از کار افتادند؟

پاپ‌آپ

اکنون اگر در مورد بهترين استراتژي‌هاي ايجاد ليست ايميل فکر مي‌کنيد، پنجره‌هاي پاپ‌آپ براي فروشگاه‌هاي آن‌لاين فوق‌العاده هستند. براي اطمينان از اين‌که آن‌ها به طرز آزاردهنده‌اي ظاهر نمي‌شوند، مي‌توانيد هنگامي که مشتري مدت زمان مشخصي را در صفحه شما صرف مي‌کند يا زماني که به نقطه خاصي حرکت مي‌کند پاپ‌آپ‌ها را فعال کنيد. زيرا آخرين چيزي که مي‌خواهيد اين است که مشترياني را که در حال مشاهده‌ي همه‌ي چيزهاي جالب فروشگاه شما هستند دفع کنيد! به عنوان مثال، اين فرم اسلايد را که پس از پيمايش يک بازديدکننده در بيش از 50 درصد صفحه نمايش داده مي‌شود، بررسي کنيد:

يا اين فرم که فقط قسمت بالاي صفحه را اشغال مي‌کند:

کادر تاييد مشارکت (Opt-In Checkbox)

يکي ديگر از تاکتيک‌هاي موثر براي ايجاد ليست ايميل، اضافه کردن يک کادر انتخابي در هنگام پرداخت است. اين بسيار کم‌تر از يک پنجره‌ي پاپ‌آپ باعث مزاحمت است. علاوه بر اين، يک مشتري که در حال بررسي است، با وب‌سايت شما تعامل پيدا کرده و در آستانه خريد قرار گرفته است. آن‌ها قبلاً آدرس ايميل خود را براي سفارش وارد کرده‌اند، بنابراين ممکن است آن کادر تأييد را اضافه کنيد تا آن‌ها را به ليست خود اضافه کنيد! ايجاد انگيزه‌اي مانند تخفيف 10 درصدي براي تاييد اين کادر، در حالي که مشترک جديدي براي شما ايجاد مي‌کند، اشتياق بيش‌تري براي تکميل خريد به آن‌ها مي دهد.


2. پياده‌سازي يک استراتژي جامع بازاريابي ايميلي

قدم آشکار بعدي براي ايجاد يک ليست ايميل اين است که آن را به بخشي جدايي‌ناپذير از استراتژي بازاريابي خود تبديل کنيد. شما مي‌توانيد خبرنامه‌ي هفتگي يک‌ساني را براي هر مشترک ارسال کنيد، اما اين بهترين راه براي حداکثر استفاده از ليست شما نيست زيرا اين اطلاعات براي همه‌ي مخاطبان شما مناسب نخواهد بود. در عوض، مخاطبان خود را با توجه به اقدامات شخصي آن‌ها تقسيم‌بندي کنيد. چه نوع محصولاتي از شما خريداري کرده‌اند؟ هنگام دريافت تبليغات ايميل از طرف شما، ترجيحات آن‌ها چيست؟
مي توانيد اين شخصي‌سازي‌ها و موارد ديگر را با استفاده از ارائه دهنده‌ي ليست ايميل خود پياده سازي کنيد. به عنوان مثال، هنگام درخواست از بازديدکنندگان براي تأييد اشتراک خود، مي‌توانيد گزينه‌هاي کادر تأييد را اضافه کنيد تا ايده اي در مورد موارد زير بدست آوريد:

  • دسته محصولات مورد علاقه‌ي آن‌ها از فروشگاه شما
  • آن‌ها علاقه‌مند به شنيدن چه نوع تبليغاتي هستند
  • آن‌ها چگونه درباره فروشگاه شما شنيد‌ه‌اند

3. فروشگاه خود را براي موبايل بهينه کنيد

مردم عاشق خريد با تلفن‌هاي خود هستند و اين روند رو به افزايش است. Statista تخمين مي‌زند که 44.7 درصد از فروش تجارت الکترونيک ايالات متحده در سال 2019 در تلفن همراه اتفاق مي‌افتد، در حالي که در سال 2018 اين آمار 39.6 درصد بود. اما شايد تعجب کنيد که بدانيد وقتي بازديدکنندگان از موبايل، خريد نمي‌کنند! سال گذشته، نرخ تبديل رايانه‌هاي روميزي 3.91 درصد بود، در حالي که نرخ تبديل تلفن همراه 1.61 درصد بود. اوه اوه! اين دقيقاً به چه معناست؟ بازديدکنندگان فروشگاه آن‌لاين از دستگاه‌هاي تلفن همراه خود براي خريد استفاده مي‌کنند، اما فروشگاه‌هاي زيادي تجربه‌ي کاربري خوبي در موبايل براي تبديل بهينه‌ي «بازديدکننده» به «خريدار»، ارائه نمي‌کنند؛ به همين دليل، بسياري از فرصت‌هاي فروش از بين مي‌رود.
 

4. از افزونه‌هاي SEO استفاده کنيد

بهينه‌سازي فروشگاه آن‌لاين شما براي موتورهاي جست‌وجو، به ويژه اگر بتوانيد در ليست نتايج يکي از کلمات کليدي در ربته‌ي اول قرار بگيريد، ترافيک ارگانيک شما را افزايش مي‌دهد. و چه کسي ترافيک رايگان را دوست ندارد؟ فرآيند سئو براي فروشگاه‌هاي آن‌لاين واقعا وقت‌گير نيست و مي‌توانيد از بين چندين افزونه‌ي عالي انتخاب کنيد تا روند کار ساده شود. برخي از آن‌ها پولي هستند و برخي ديگر رايگان، اما در نهايت، اين افزونه‌ها عمدتا مقرون به صرفه هستند و در صورت استفاده از حداکثر پتانسيل ، نرخ بازگشت سرمايه‌ي خوبي داريند.

5. اقلام پرفروش خود را به نمايش بگذاريد.

صفحه فرود وب‌سايت شما چگونه است؟ صفحه‌ي فرود شما بايد محل پرفروش‌ترين محصولات فروشگاه شما باشد. اين اولين چيزي است که بازديدکنندگان شما مي‌بينند و تنها فرصت شما براي تاثيرگذاري اوليه است. با نمايش موارد پرفروش خود در صفحه‌ي اول، نه تنها تأثير اوليه‌ي فوق‌العاده‌اي بر جاي مي‌گذاريد، بلکه به جاي سردرگم کردن بازديدکننده با گشت‌وگذار در منوها و محصولات مختلف، نقطه‌ي شروع شگفت‌انگيزي ايجاد مي‌کنيد.
 
 

 براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 
 
 
 
021 – 88 74 97 24
021 – 88 74 97 25
021 – 88 74 97 26

 

منبع: getsitecontrol.com