تفاوت بازدیدهای موبایل و کامپیوتر در محاسبه رنک الکسا

تفاوت بازدیدهای موبایل و کامپیوتر در محاسبه رنک الکسا

تفاوت بازديدهاي موبايل و کامپيوتر در محاسبه رنک الکسا

از بين همه‌ي آناليزرهاي آن‌لاين، الکسا يکي از مهم‌ترين معيارهاست. ولي مهم‌ترين مشکل اين ابزار چيست؟

 

الکسا چگونه کار مي‌کند؟

الکسا، يکي از زيرمجموع‌هاي آمازون، يک شرکت آناليز شخص ثالث است که اطلاعات زيادي در مورد وب‌سايت‌ها رديابي مي‌کند و دسترسي به آن اطلاعات را به عنوان يک مدل تجاري مي‌فروشد. اصلي‌ترين مورد الکسا دسترسي دقيق به اطلاعات رقبا است، به شرطي که اين رقبا در رتبه‌ي چند هزار وب‌سايت آن‌لاين برتر باشند. رتبه‌بندي الکسا در درجه‌ي اول بر  100.000 وب‌سايت برتر جهان متمرکز است که توسط خود الکسا رتبه‌بندي شده‌اند. در حالي که اين مقدار بسيار زياد به نظر مي‌رسد ، به ياد داشته باشيد که بيش از 30.000.000 وب‌سايت تحت نظارت الکسا قرار دارد و ميليون‌ها وب‌سايت ديگر نيز وجود دارد. اطلاعات الکسا از يک منبع و تنها يک منبع تهيه مي‌شود: تولبار (نوار ابزار؛ به انگليسي ToolBar) الکسا. کاربراني که وب را با آن تولبار نصب شده مرور مي‌کنند، اطلاعات مربوط به وب‌سايت‌هايي را که در آمازون و الکسا مرور مي‌کنند، تغذيه مي‌کنند.  ساير کاربراني که تولبار را نصب نکرده‌اند، به هيچ وجه بر رتبه‌ي الکسا تأثير نمي‌گذارند. در حقيقت الکسا در تلاش است که به جاي استفاده از داده‌هاي کامل از وب‌سايت‌هاي جداگانه، نتيجه‌گيري و آناليز دقيق را از نمونه‌هاي موثر دريافت کند. با اين وجود، افراد زيادي نيستند که براي تغذيه‌ي الکسا با داده‌ها از تولبار آن استفاده کنند. از نظر آماري، حجم نمونه معقول است و داده‌هايي که الکسا ارائه مي‌دهد کاملاً بي‌پايه و اساس نيست، اگرچه به ويژه براي سايت هاي کوچک‌تر، تا حدودي دقيق نيست.

مشکل رتبه‌دهي الکسا

 
بزرگ‌ترين مشکل الکسا، منبع اطلاعات آن، يعني نوار ابزار است. نوار ابزار الکسا فقط در مرورگرهاي اينترنت اکسپلورر، گوگل کروم و فاير فاکس کار مي‌کند. کاربران هر مرورگر وب ديگري مانند اپرا، اندرويد، سافاري، بلک‌بري يا لينکس همه حذف شده‌اند. آن‌ها نمي‌توانند از نوار ابزار استفاده کنند و بنابراين نمي‌توانند داده‌هاي الکسا را تغذيه کنند. صبر کن، اندرويد؟ درست است. الکسا هيچ ويژگي تولباري براي نسخه اندرويد کروم، مرورگر سافاري اپل يا هر مرورگر تلفن همراه ديگري ندارد. اين يعني که 30 درصد از کل ترافيک (سهم ترافيک تلفن همراه در سال 2014) ناديده گرفته مي‌شود. هم‌چنين به اين معني است که گروه‌هاي قابل توجهي از کاربران، کساني که به دلايلي از مرورگرهاي جايگزين استفاده مي‌کنند نيز ناديده گرفته مي‌شوند. علاوه بر اين، پذيرش و نصب اين نوار ابزار بسيار ژئوسنتريک است. برخي از کشورها فاقد داده هستند زيرا کاربران کافي در کشور مورد نظر براي ارائه داده هاي قابل اجرا وجود ندارند. مطالعات متعددي در مورد بسياري از سايت هاي معروف ، از جمله Moz، انجام شده است که صحت اطلاعات الکسا و دقت گوگل آناليتيکس را در کنار ساير خدمات تجزيه و تحليل رايگان مانند DoubleClick ، Compete و Quantcast مقايسه کرده است.

بهبود رتبه الکسا

هرچند که الکسا چندان دقيق نيست، متأسفانه هنوز به دلايلي تعداد زيادي از بازاريابان آن را مفيد مي‌دانند. اين يعني بسياري از مديران وب هنوز مي‌خواهند بفهمند چگونه رتبه‌ي الکسا و معيارهاي مربوط به آن را ارتقا دهند. براي حمايت از اين هدف ، در ادامه نکاتي براي بهبود رتبه‌ي الکسا ارائه شده است. بازاريابان بهتري را استخدام کنيد يا بازاريابان فعلي خود را متقاعد کنيد که ديگر از تکيه بر داده‌هاي نادقيق که مبناي کمي در واقعيت عيني دارند، دست بردارند. خوب، اين واقعا يک راهنماي مفيد نيست. اگر واقعاً مي‌خواهيد ادامه دهيد، موارد زير را امتحان کنيد:

ترافيک خود را افزايش دهيد.

الکسا تقريباً يک بازي اعداد است. «کاربران بيش‌تر» به معناي «کاربران بيش‌تر با نوار ابزار نصب شده» است. کاربران بيش‌تر با نوار ابزار نصب شده، به معناي ترافيک بيش‌تر ثبت شده براي سايت شما در الکساست، که در رتبه‌بندي به نفع شما عمل مي‌کند. بسياري از اين موارد SEO و بازاريابي محتوا خواهد بود، که داراي سايت‌هاي خاص خود هستند.

نوار ابزار الکسا را در مرورگرهاي خود نصب کنيد.

به عنوان يک کاربر شخصي و صاحب وب‌ساست، شما روزانه از سايت خود بازديد مي‌کنيد و اين امر بر رتبه‌ي شما تأثير مثبت مي‌گذارد. اگر کارمند داريد، از آن‌ها بخواهيد تا از تولبار نيز استفاده کنند. هرچه شرکت شما بزرگ‌تر باشد، مي‌توانيد از اين روش بيش‌تر سود ببريد.
 

يک تولبار الکساي سفارشي ايجاد و کاربران را به اجراي آن تشويق کنيد.

الکسا به شما امکان مي‌دهد يک نسخه‌ي سفارشي و مارک‌دار از نوار ابزار الکسا ايجاد کنيد. در واقع مي‌توانيد مستقل از رتبه الکسا خود، از اين راه مقداري ارزش کسب کنيد، بنابراين ممکن است ايده‌ي بدي نباشد. البته ممکن است يک برنامه يا تولبار سفارشي شما حتي بهتر باشد. توجه داشته باشيد که نوار سفارشي الکسا فقط با فايرفاکس و اينترنت اکسپلورر کار مي‌کند، نه با گوگل کروم.

ويجت الکسا را در سايت خود نصب کنيد تا به کاربران خود، بازخورد قابل مشاهده‌اي نشان دهيد.

اکثر کاربران عمومي نمي‌دانند الکسا چيست و چرا اهميت دارد. اگر به آن‌ها بگوييد تولبار را نصب کنند تا به رتبه‌ي شما کمک کنند، اهميتي نمي‌دهند. با اين حال، يک عنصر بصري که به آن‌ها مي‌گويد اين کار چرا بايد انجام شود، مي‌تواند به تبديل کاربران بيش‌تر به هدف شما کمک کند.

سايت خود را در الکسا تأييد کنيد.

مانند گوگل کروم، شما بايد فايل يا قطعه کدي در وب‌سايت خود قرار دهيد و از الکسا بخواهيد آن را تأييد کند. اين کار به خودي خود، رتبه‌ي الکسا را افزايش نمي‌دهد، اما به شما اجازه مي‌دهد تا به اطلاعات بيش‌تري از آن‌ها دسترسي پيدا کنيد.
 

تا حد امکان بک لينک مفيد بسازيد.

بک لينک‌ها عامل مهمي در رتبه‌بندي نتايج موتورهاي جست‌وجو هستند که طور کلي مي‌توانند به وب‌سايت شما کمک کنند. رشد آن به طور کلي مفيد است، اما اين بدان معناست که مي‌توانيد کاربران بيش‌تري را که قبلاً نوار ابزار نصب کرده‌اند ، جذب کنيد.

با ساير وب‌سايت‌هاي متمرکز بر الکسا شبکه‌سازي کنيد.

اگر مي‌توانيد مخاطبان آن‌ها را به اشتراک بگذاريد، يک منبع آماده از کاربراني با تولبار الکساي فعال خواهيد داشت.

حضور قدرتمند خود را در رسانه‌هاي اجتماعي حفظ کنيد.

درست مانند ايجاد يک پروفايل بک لينک قوي، حضور در رسانه‌هاي اجتماعي وب‌سايت شما را در معرض جريان بالاتري از ترافيک قرار مي‌دهد. ترافيک بيش‌تر منجر به تعداد بيش‌تري از کاربران الکسا مي‌شود که در نهايت، رتبه‌ي الکساي شما را بالاتر مي‌برد.

خريد تقويت کننده‌ي رتبه‌ي الکسا

در واقع، رتبه‌ي الکسا معناي چنداني ندارد. کافي است راه خود را به صد هزار نفر برتر خريداري کنيد، آن‌چه را که نياز داريد گرفته و آن را پشت سر بگذاريد.

 براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 
021 - 88 74 91 24
021 - 88 74 97 25
021 - 88 74 97 26

منبع: growtraffic.com