سئو اینستاگرام به چه صورت است؟

سئو اینستاگرام به چه صورت است؟

در نوامبر 2020، اينستاگرام به‌روزرساني قابل توجهي در قابليت جستجوي خود انجام داد. به جاي اين‌که فقط بتوانيد پروفايل‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها را جست‌وجو کنيد، مي‌توانيد کلمات کليدي عمومي را جست‌وجو کنيد و همه پست‌هايي که شامل کلمات خروجي هستند را نشان مي‌دهد. اين به دو معني است: اول اين که الگوريتم اينستاگرام تغيير کرده است. مورد دوم اين است که سئو اينستاگرام بايد بخشي از استراتژي بازاريابي شما باشد. همه‌ي ما با SEO براي گوگل آشنا هستيم، اما بايد به خاطر داشته باشيم که شبکه‌هاي اجتماعي نيز به طور گسترده از توابع جست‌وجو استفاده مي‌کنند و با اين عمل‌کرد جستجوي گسترده در اينستاگرام، بهينه‌سازي پروفايل و پست‌هاي شما براي سرچ اينستاگرام يک راه عالي براي رقابت است.
در اين مقاله، به طور دقيق، دليل اهميت سئوي اينستاگرام را بررسي مي‌کنيم و سپس پنج مرحله براي بهينه‌سازي حساب خود براي جست‌وجو ارائه مي‌دهيم. آن ها عبارتند از:

 

سئو اينستاگرام چيست؟

سئوي اينستاگرام فرآيند بهينه‌سازي محتواي شما به منظور رتبه‌بندي پروفايل شما در نتايج جست‌وجوي اينستاگرام است. و اگرچه ممکن است جذابيتي مانند پخش زنده يا تبليغات چند اسلايدي نداشته باشد، اما به اندازه هر چيز ديگري ارزش وقت گذاشتن دارد. با پيروي از بهترين شيوه‌هاي سئو‌ي اينستاگرام (که به زودي در مورد آن صحبت خواهيم کرد) شانس خود را براي کشف شدن توسط کاربراني که در جست‌وجوي کلمات کليدي مربوط به کسب و کار شما هستند، افزايش مي دهيد. يعني که تعداد بازديد، لايک و فالوورهاي بيشتراست!

براي نمونه، بياييد از محتواي باغباني استفاده کنيم. عبارت gardening را در نوار جستجوي اينستاگرام تايپ کنيد و اين را خواهيد ديد:

ادامه دهيد و «مشاهده‌ي بيش‌تر» را لمس کنيد، و ليست نتايج جست‌وجوي پيشنهادي گسترش مي‌يابد:

انتخاب «Gardening Ideas» شما را به اين صفحه مي‌رساند:

و اگر بخواهيد بالاترين نتيجه (در بالا سمت چپ) را باز کنيد، درست زير کلمه «vegetable» به اين پست هدايت مي‌شويد:

خوب، اگر بخواهيد از صفحه‌اي که آن را پست کرده بازديد کنيد، مي‌بينيد که متعلق به يک کار و کسب کوچک است.

اين کار و کسب به جاي خريد تبليغات، با بهينه‌سازي محتوا براي يک کلمه‌ي کليدي مربوطه، به سادگي ما را از کالاهايش مطلع کرد: «gardening ideas». آن‌ها البته اين کار را کردند زيرا مي‌دانند کاربراني که اين کلمه‌ي کليدي را جستجو مي کنند به محصولات مرتبط با باغباني خود علاقه‌مندند.

عملا سئوي اينستاگرام اين گونه!

اکنون، قبل از اين که جلوتر برويم، بايد تأکيد کنيم که خريد تبليغات اينستاگرام براي بسياري از مشاغل يک تاکتيک فوق‌العاده موثر است. پس، سئوي اينستاگرام بايد به عنوان مکمل تبليغات اينستاگرام مورد استفاده قرار گيرد، نه جايگزيني براي آن.

هم‌چنين بايد توجه داشته باشيم که سئو‌ي اينستاگرام منحصرا در مورد رتبه‌بندي پست‌هاي فردي براي کلمات کليدي بلند (به عنوان مثال، gardening ideas) نيست. بياييد دوبراه نگاهي به پيشنهاداتي که هنگام تايپ کردن «gardening» در نوار جست‌وجو مي‌کنيم، بياندازيم:

به عنوان يک کاربر، به جاي گسترش ليست جست‌وجوهاي پيشنهادي، مي‌توانيد مستقيما به يکي از اين پروفايل‌هاي مربوط به باغباني برويد. و تصادفي نيست که اين پروفايل‌هاي خاص در بالاي ليست پيشنهادات قرار دارند. بار ديگر، اين سئوي اينستاگرامم در عمل است!

 

چرا سئوي اينستاگرام مهم است؟

اهميت سئو‌ي اينستاگرام در اين‌جاست که به شما امکان مي دهد با افرادي که به طور فعال در حال جست‌وجوي محتواي مربوط به کار و کسب شما هستند، ارتباط برقرار کنيد. اين‌طور فکر کنيد: هر بار که يک کاربر کلمه‌ي کليدي مربوط به کار و کسب شما را تايپ مي‌کند، اين فرصت را داريد که تأثير مثبت بگذاريد و ترافيک با کيفيت بالا را به پروفايل (و وب‌سايت) خود هدايت کنيد. سئوي اينستاگرام، کليد استفاده از اين فرصت‌ها است. کليد جذب مشتريان احتمالي که بيش‌تر از سايرين نرخ تبديل دارند. همه چيز خوب است، اما يک سوال مهم وجود دارد که بايد به آن بپردازيم: در واقع آيا مردم به اين شکل از اينستاگرام براي تعامل با مشاغل استفاده مي‌کنند؟ آيا واقعاً ارزش دارد که محتواي خود را به منظور رتبه‌بندي بالاتر در نتايج جست‌وجو بهينه کنيد؟

بله و بله. طبق گزارش AdEspresso، روزانه بيش از 200 ميليون کاربر اينستاگرام از يک پروفايل تجاري بازديد مي‌کنند. 66 درصد اين بازديدها از کاربراني است که پروفايل‌هايي را بازديد مي کنند که هنوز دنبال نمي‌کنند. به علاوه ، 60 درصد از همه‌ي کاربران اينستاگرام مي‌گويند که از طريق اين پلتفرم با محصولات جديد آشنا شده‌اند. بديهي است که بسياري از افراد (از جمله مشتريان احتمالي شما) اينستاگرام را راهي براي کشف کار و کسب‌هاي جديد، مارک‌هاي جديد و محصولات جديد مي‌دانند. صادقانه بگويم، جست‌وجوي کلمات کليدي خاص تنها يکي از چندين راهي است که کاربران کار و کسب‌هاي جديد را کشف مي‌کنند. تبليغات اينستاگرام باعث کشف مي‌شود و Explore نيز اين کار را انجام مي‌دهد. به عبارت ديگر، سئوي اينستاگرام همه چيز نيست. با اين حال، اين تنها راهي است که مي‌توانيد به طور ارگانيک با مشتريان احتمالي که به محتوا يا کسب و کار شما علاقه نشان مي‌دهند ارتباط برقرار کنيد. تبليغات ارگانيک نيستند و شما را با چشم‌اندازهاي فعال مرتبط نمي‌کنند. کشف از طريق Explore ارگانيک است، اما، دوباره، هيچ عنصري براي فعاليت وجود ندارد.

 

 براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 
 
021 – 88 74 97 24
021 – 88 74 97 25
021 – 88 74 97 26
 

منبع: wordstream.com