رپرتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ آگهی چیست؟

احتمالا تا به حال صد بار کلمه «رپرتاژ آگهي» را شنيده‌ايد. شايد حتي تا پيش از مشاهده‌ي عنوان کوچک «رپورتاژ آگهي»، محتواي آن را با مقاله‌اي واقعي اشتباه گرفته باشيد. در حال حاضر تبليغات جهان را تسخير کرده است. يا به هر حال دنياي بازاريابي را. و چند سالي هست که اين چنين است. اما رپرتاژ آگهي چيست؟ چرا اين مفهوم با سرعت نور به سراغ ما مي‌آيد؟ و چگونه خودتان آن را انجام مي‌دهيد؟  همه‌ي پاسخ‌ها در اين راهنماي کامل آورده شده است و شما هم مي‌توانيد در سال‌هاي آينده‌ي اين سلطه‌ي جهاني مشارکت داشته باشيد...

 

رپرتاژ آگهي چيست؟

به شکل خلاصه، در رسانه‌هاي چاپي (و ديجيتال) به تبليغاتي گفته مي‌شود که توسط برندي خريداري شده و به شکل يک مقاله، مانند ديگر مقالات آن وب‌سايت، مجله يا ... به نظر مي‌رسد. وقتي تبليغات شما مانند محتواي اصلي يک رسانه باشد، مي‌توانيد براي انتقال پيام خود، به شکل مستقيم از ارتباط آن رسانه با مخاطبان‌اش استفاده کنيد. و البته که برندها بدون دريافت چيزي در عوض پول، اين هزينه‌ها را پرداخت نمي‌کنند. رپرتاژ آگهي‌ها تبليغاتي بومي با يک هدف واحد هستند: دريافت يک عمل به‌خصوص از خواننده. استانداردهاي رپرتاژ آگهي هم همان چيزهايي‌ست که هميشه بوده: خوش‌حال کردن حاميان مالي، رسانه و کاربران. محتوا بيش‌تر مواقغ توسط خود سفارش‌دهنده تهيه شده و بعدا توسط بخش تبليغات بومي آن رسانه عادي‌تر و عادي‌تر مي‌شوند. يا از آژانس‌هاي خارجي براي تهيه‌ي تبليغ استفاده مي‌کنند.
 

چرا رپرتاژ آگهي؟

چرا که احتمال خواندن يک رپرتاژ آگهي توسط کاربر بيش از يک تبليغ معمولي است. در سال 2007، آزمايشي براي درک تفاوت رپرتاژ آگهي با تبليغات معمولي انجم شد. براي اين کار، دو متن کاملا يک‌سان ايجاد شد که يکي به عنوان تبليغات و ديگري به عنوان رپرتاژ آگهي ارائه شد. در نهايت، محصول معرفي شده در رپرتاژ آگهي، 81? بيش‌تر از محصول ديگر فروخته شد. نتيجه‌گيري اين بود که خوانندگان 500 برابر بيش‌تز از تبليغات سنتي، يک رپرتاژ آگهي را مي‌خوانند.

چگونه رپرتاژ آگهي بنويسيم؟


اگر مي‌خواهيد يک رپرتاژ آگهي عالي تهيه کنيد، اين سه نکته را به خاطر داشته باشيد:

‍1- ايجاد ارزش کنيد

محتوا بايد مرتبط باشد و ارزش واقعي را در اختيار خواننده قرار دهد. خود را به جاي آن‌ها بگذاريد و بپرسيد: «خوانندگان چه چالش‌ها يا نيازهايي دارند و چگونه مي توانيم از طريق محتواي عالي، که با آن‌چه که ما مي‌فروشيم مرتبط است، به آن‌ها در اين چالش‌ها کمک کنيم.» اگر اين کار را نکنيد نسبت به خواننده بي‌تفاوت خواهيد بود.

2. با رسانه و قالب صادق باشيد

اساس رپرتاژ آگهي بر استفاده از ارتباط و آگاهي در قالبي است که مردم از قبل تصيم‌گرفته‌اند بخشي از آن باشند. اگر قالب مقالات را رعايت نکنيد، اعتنماد و علاقه‌ي خوانندگان را از دست مي‌دهيد.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.


3. خوانندگان را حفظ کنيد.

وقتي از رپرتاژ آگهي استفاده مي‌کنيد، مي‌خواهيد رفتار يا عملکرد خواننده را ايجاد کنيد، تقويت کنيد يا تغيير دهيد. بايد چند «دعوت به عمل (Call to Action)» در محتوا يا حداقل ارتباط واضح با نام تجاري و داستاني که با آن کار مي کنيد وجود داشته باشد.بديهي است که جهان مورد نظر شما را نياز دارد. بدون استراتژي مشخص، رپرتاژ آگهي فقط محتوا است و هيچ هدف تجاري دنبال نمي‌کند. از سوي ديگر، اگر خوانندگان را وارد جهان محتوايي خود کنيد، در آن‌جا مي‌توانيد آن‌ها را به صورت رايگان پردازش کنيد و کار و کسب زيادي در انتظار شما خواهند بود.
 
 

021 – 88 74 97 24

021 – 88 74 97 25

021 – 88 74 97 26

منبع: nativeadvertisinginstitute.com