پشتیبان سایت کیست؟ چرا شما به پشتیبانی سایت نیاز دارید؟

پشتیبان سایت کیست؟ چرا شما به پشتیبانی سایت نیاز دارید؟

 
واقعيت تاسف‌بار مالکيت يک وب‌سايت اين است که شما نمي‌توانيد آن را فراموش کنيد. در کم‌ترين حالت، يک وب‌سايت پس از طراحي، نيازمند مديريت امور بک‌اند است. اما هم‌چنين، با تغيير ترندها و تغيير کار و کسب شما، وب‌سايت‌تان نيز نياز به تغيير دارد. وب‌سايتي به عنوان نماينده‌ي ديجيتالي زنده و در حال تنفس کار و کسب شما. به اين شکل به موضوع نگاه کنيد: فروش بخشي هميشه در حال تکامل در هر تجارت است. نمايندگان فروش با تغييرات بازار و کار و کسب شما، نيازمند توسعه‌ي مداوم هستند. يک وب‌سايت هم هيچ تفاوتي ندارد چرا که نماينده‌ي فروش کار و کسب شماست. با تغيير بازار، توسعه‌ي وب‌سايت هم تغيير مي‌يابد. بياييد در اين خصوص بيش‌تر بدانيم...
 

آگاهي از وب‌سايت

در اولين مرحله، وب‌سايت شما چگونه در معرض توجه قرار مي‌گيرد؟ يک استراتژي مناسب سئو براي کشف در فضاي مجازي بسيار مهم است. اما اين نيز مهم است که بدانيد از ابتدا عالي عمل نمي‌کنيد. يک قانون بازاريابي 80 درصدي وجود دارد که در آن مي‌توانيد به 80? دستاوردها برسيد، اما 20 درصد ديگر صرف مرور، يادگيري و سازگاري مي‌شود. بنابراين، با استفاده از Google Analytics، درک بصري آن‌چه درست انجام مي‌شود يا خير را آغاز خواهيد کرد. به همين دليل، پشتيبان سايت بايد در جريان گزارشات افزونه‌هاي سئو باشد. بدون اين گزارشات، نمي‌دانيد که آيا کلمات کليدي، عبارات کليدي، يا خوانايي عمومي مطالب وب‌سايت با معيارهاي موفق سئو مطابقت دارد يا خير.
 

تعامل وب‌سايت

وب‌سايت معمولا پايگاه اصلي بازاريابي محتوا و استراتژي رسانه‌هاي اجتماي شماست. اين يعني احتمالا از پست‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي براي هدايت افراد به محتواي (به عنوان مثال پستي در بلاگ) وب‌سايت خود استفاده مي‌کنيد. به محض ورود بازديدکننده به وب‌سايت، سهولت استفاده و خوانايي صفحه‌ها آن‌ها را درگير خود مي‌کند. تم وب‌سايت، فرم‌ها و پلاگين‌ها بايد به طور مدوام توسط پشتيبان به روز شود تا تجربه‌ي بهينه‌اي براي بازديدکنندگان به ارمغان آورد.

امنيت وب‌سايت

امنيت احتمالا اولين دليل وجود پشتيبان وب‌سايت است. از جايي که وب‌سايت يک رسانه‌ي ديجيتال است، مي‌تواند دعوت‌نامه‌اي براي نفوذ هکرها به شبکه‌ي شما باشد. روشي رايج براي هک وب‌سايت، استفاده از ربات (يک برنامه‌ي نرم‌افزاري که براي حمله به وب‌سايت و/يا شبکه‌ي برنامه‌ريزي شده) است. براي جلوگيري از اين حملات، تمام جنبه‌هاي امنيتي وب‌سايت بايد به روز باشد. بزرگ‌ترين اشتباه، عدم پشتيبان‌گيري (Backup) از وب‌سايت است. اگر وب‌سايت شما هک شود يا به هر دليل دچار اختلال گردد، شما کاملا نيازمند نسخه‌ي پشتيبان خواهيد بود. بدون آن، ممکن است وقت يا هزينه‌ي زيادي صرف تعمير وب‌سايت کنيد يا مجبور شويد آن را از ابتدا بازسازي کنيد. که معمولا مورد آخر رخ خواهد داد.
 

مديريت وب‌سايت

فراتر از دلايل بالا، يکي از دلايل ديگر براي بهره‌مندي از پشتيبان وب‌سايت، سطح تجربه‌ي آن‌هاست. افراد و شرکت‌هايي که به دليل صرفه‌جويي در هزينه‌ها مي‌خواهند خود از وب‌سايت‌شان پشتيباني کنند بي‌شمار است. ولي اثرات ناشي از اين تصميم در طورل زمان، از اشکال‌هاي طراحي ساده تا يک وب‌سايت غيرقابل تعمير متغير است. آن‌چه باعث ناراحتي بيش‌تر مي‌شود اين است که طراحان و توسعه‌دهندگان وب‌سايت به کار خود افتخار مي‌کنند و امضاي خود را در بيش‌تر وب‌سايت‌ها قرار مي‌دهند. نمايش نام آن‌ها براي بازديدکنندگان گونه‌اي تبليغ است و براي اين امر، چيزي بهتر از ايجاد وب‌سايتي عالي نيست. با اين وجود، هيچ چيز بدتر از اين نيست که شاهد باشيد همان وب‌سايت، به دليل تصميم مشتري براي مديريت مستقل آن، به آرامي به زباله تبديل مي‌شود. همه‌ي اين نکات، پشتيباني وب‌سايت را به بخش مهمي از تيم بازاريابي يا فني تبديل مي‌کند. مديريت وب‌سايت‌هاي کوچک‌تر، به نسبت کم هزينه است، در حالي که وب‌سايت‌هاي تجارت الکترونيک بزرگ ممکن است به سرپرست‌هاي تمام وقت نياز داشته باشند. پشتيباني وب‌سايت يک امر قابل ملاحظه‌ي جدي است؛ زيرا آن‌ها شما را زيبا جلوه مي‌دهند و ايمن نگه مي‌دارند.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 

021 – 88 74 97 24

021 – 88 74 97 25

021 – 88 74 97 26

منبع: kakvarley.com