تکنیک های طراحی سایت برای جذب مشتری

تکنیک های طراحی سایت برای جذب مشتری

تکنيک هاي طراحي سايت براي جذب مشتري

جذب مشتريان جديد ممکن است کمي دلهره‌آور به نظر برسد. مخصوصا درست پس از ايجاد يک کار و کسب جديد در دنياي پر از رقابت امروز. اما اجازه ندهيد شما را وحشت‌زده کند. در اين مقاله، 10 روش موثر جذب مشتريان آن‌لاين جديد آورده شده است.
 

 براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

1.وب‌سايت و بلاگي جذاب داشته باشيد.

داشتن وب‌سايتي زيبا و بهينه که در پيمايش در آن آسان باشد بسيار مهم است. در کنار توصيه‌ي دوستان و خانواده، جست‌وجوي آن‌لاين روشي است که بيش‌تر مشتريان جديد شما را پيدا خواهند کرد. با جست‌وجوي کليد واژه‌هاي مربوط به کار و کسب شما، مشتريان جديد با وب‌سايت شما روبه‌رو مي‌شوند. در آن‌جا، مي‌توانند خلاصه‌اي از تجارت شما را بخوانند، تصاوير و توضيحات محصولات و خدمات شما را ببينند و هم‌چنين اطلاعات مورد نياز براي تماس با شما را بيابند. مطمئن شويد که اطلاعات مفيد به راحتي يافت مي‌شود و شامل همه‌ي مواردي (محل، شماره تماس، ايميل، ساعات کاري) است که مشتريان ممکن است نياز داشته باشند. گذشته از وب‌سايت زييا، بلاگ‌ها تقريبا از اهميت يک‌ساني برخوردارند. آن‌ها فرصتي براي نوشتن مطالبي فراهم مي‌کنند که مشتريان مي‌توانند بخوانند و در مورد آن نظر دهند. نظرات، بينش ارزش‌مندي به شما مي‌دهد و هم‌چنين مي‌توانيد به آن‌ها پاسخ دهيد و رابطه‌ي خوبي با مشتريان ايجاد کنيد.

2. در شبکه‌هاي اجتماعي حساب کاربري ايجاد کنيد.

بر اساس يک مطالعه، 80? مردم در اينستاگرام حداقل دنبال‌کنننده‌ي يک کار و کسب هستند. فعاليت در شبکه‌هاي اجتماعي، آگاهي از برند (Brand Awareness) شما را کمک مي‌کند چرا که تقريبا نيمي از مردم جهان داراي حساب‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي هستند. هم‌چننين به شما امکان مي‌دهد با مشتريان خود ارتباط برقرار کنيد و نشان مي‌دهد که شخصي حقيقي در پست نام تجاري شما وجود دارد. نظرات‌شان را بخواهيد، مطالبي که ممکن است از آن لذت ببرند اشتراک‌گذاري کنيد و موارد مرتبط را پيدا کنيد. اين‌گونه است که با مشتريام خود ارتباط برقرار مي‌کنيد و به برند خود وجه‌ي انساني مي‌بخشيد.
رسانه‌هاي اجتماي هم‌چنين فرصت خوبي براي کسب ترافيک بدون پرداحت هيچ‌گونه هزينه‌اي فراهم مي‌کنند. با يک پروفايل جذاب در اينستاگرام، افراد به سرعت علاقه‌مند مي‌شوند از لينک وب‌سايتي که در بايو گذاشته‌ايد ديدن کنند.

3.  پيشنهادات رايگان و مسابقات

شبک‌هاي اجتماهي هم‌چنين مي‌توانند براي پيشنهادات رايگان و برگزاري مسابقات اسفاده شوند. آن‌ها راهي عالي براي به دست آوردن مشتريان جديد و قرارگرفتن در معرض ديد هستند و هم براي تجارت شما و هم براي مشتريان مفيدند. از شبکه‌هاي اجتماعي براي ارائه‌ي نمونه‌هاي رايگان از محصول خود يا حتي ارسال رايگان استفاده کنيد. افرادي که شما را دنبال مي‌کنند، پست‌هاي شما را با افراد ديگر به اشتراک مي‌گذارند و در معرض ديد قرار مي‌دهند و شايد حتي مشتريان وفادار جديد نيز براي شما فراهم آورند.
اجراي مسابقات مختلف تقريبا در همه‌ي شبکه‌هاي اجتماهي اتفاق مي‌افتد که براي دنبال‌کنندگان سرگرم‌کننده است و به شکل بالقوه مي‌تواند به جذب دنبال‌کننده‌ي جديد منجر شود. مطمئن شويد که جايزه‌ي مسابقه مربوط به برند شما باشد چرا که اين اصلي‌ترين دليل دنبال کردن شما توسط مخاطبان است. انواع مختلفي از مسابقات وجود دارد: مسابقه‌ي عکس، مسابقه‌ي کپشن، مسابقاتي که افرادي کامنت‌گذار يا لايک کننده برنده مي‌شوند، مسابقات راي‌گيري و بسياري موارد ديگر.
 

4. بهينه‌سازي موتور جست‌وجو (SEO)

آيا براي برند خودد وب‌سايتي طراحي کرده‌ايد اما هيچ کليکي دريافت نمي‌کنيد؟ اين يعني شما به سئو يا بهينه‌سازي موتورهاي جست‌وجو نياز داريد که شامل تکنيک‌ها و استراتژي‌هاي متعددي‌ست که هدف آن‌ها بهبود موقعيت شما در موتورهاي جست‌وجو است. با داشتن وب‌سايتي با سرفصل‌ها و پيوندهاي با کيفيت، محتواي بهينه و منحصر به فرد و بدون خطاهاي دستوري، موتورهاي جست‌وجو وب‌سايت شما را در درياي وب‌سايت‌هاي جعلي به عنوان وب‌سايتي مشروع تشخيص مي‌دهد. دو نوع بهينه‌سازي براي موتورهاي جست‌وجو وجود دارد: سئوي on-page و سئوي off-page.
 
سئوي on-page شامل استفاده‌ي صحيح از کلمات کليدي، عناوين، تگ‌ها، URLها و موارد ديگر است. سئوي off-page مربوط به لينک‌هاي داخل و خارج از وب‌سايت شماست. يعني وجود لينک‌هايي دروب‌سايت شما از ساير وب‌سايت‌ها و هم‌چنين برعکس.
 

5.  بررسي مشتريان

همان‌طور که قبلا ذکر شد، تعامل با مشتريان از هميت قابل توجهي برخوردار است. در بلاگ خود به افراد پاسخ دهيد، ايميل خود را به طور مرتب بررسي کنيد، در نظرات حساب‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي خود (فيس‌بوک، اينستاگرام، توييتر و ...) فعال باشيد.
اين نه تنها باعث ايجاد اعتماد مي‌شود، بلکه به آن‌ها انگيزه مي‌دهد تا نظرات خوبي بذارند که در صورت خوانش ديگران، شايد حتي تصميم بگيرند به کسب و کار شما فرصت دهند. GMB يا Google My Business يک سرويس رايگان براي کار و کاسب است که در آن مي‌توانيد اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را ارائه دهيد و همچنين مشتريان مي‌توانند نظرات خود را بنويسند. اما منبع بهتر نظرات و توصيه‌ها، شبکه‌هاي اجتماعي است.
 
مشتريان را تشويق کنيد تا از هشتگ‌ها استفاده کنند و پس از دريافت محصول يا امتحان خدمات شما، برند شما را تگ کنند. به اين ترتيب، وقتي افراد نام تجاري شما را در آن شبکه‌هاي اجتماعي جست‌وجو مي‌کنند، تمام اين مشتريان راضي را مي‌بينند که حتي ممکن است تصاوير و فيلم‌هايي از استفاده از برند شما تهيه کرده باشند. هيچ چيز مانند نظرات خوب گوياي اين نيست که: «بايد به اين تجارت اعتماد کرد».
 

6.  توصيف مشتريان

اگر مشتري براي امتحان کردن کار و کسب شما مردد است، يک تجربه‌ي خوب و توصيه صادقانه از سوي مشتري نشان مي‌دهد که تجارت شما قابل اعتماد است. اگر توصيفات آن‌ها داراي احساس يا داستان باشد، احتمال بيش‌تري وجود دارد که مشتري جديدي را متقاعد کند تا محصول شما را امتحان کند. يک نظر از طرف مشاغل ديگر اعتبار را نشان مي‌دهد ، اينکه شما مايل به هم‌کاري هستيد و با ديگران به خوبي کار مي‌کنيد. دريافت اين توصيفات بسيار آسان است: کافي است با يک مشتري وفادار يا کار و کسبي که با آن کار کرده‌ايد صحبت کنيد و از آن‌ها بخواهيد که آيا مايل‌اند چند جمله در مورد تجربه‌ي خود با نام تجاري شما بنويسند. مي‌توانيد يک توصيف در صفحه‌ي اول وب سايت خود، صفحه‌ي محصول، يک صفحه‌ي توصيف اختصاصي، بلاگ خود و حتي بروشور قرار دهيد.

7. کارزارهاي بازاريابي

کارزارهاي بازاريابي به ويژه هنگامي که در شبکه‌هاي اجتماعي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بسيار موثر است که در صورت اجراي صحيح، مشتريان جديد هم جذب مي‌کند. قبل از شروع يک کارزار بازاريابي، مطمئن شويد که مشتريان خود را مي‌شناسيد و مي‌دانيد علايق آن‌ها چيست، کلمات کليدي مرتبط با کسب و کار شما را که افراد به دنبال آن هستند را مي‌شناسيد و مخاطبان هدف شما بيش‌تر از کدام شبکه‌ي اجتماعي استفاده مي‌کنند. شايد تعجب کنيد که چرا شبکه‌هاي اجتماعي بهترين مکان براي تبليغات است. دليل اين است که آن‌ها مخاطبين را از طريق اطلاعات جمعيت شناختي هدف قرار مي‌دهند تا مشتريان بالقوه بتوانند برند شما را در فيدهاي خود ببينند. وقتي مردم از اينترنت استفاده مي‌کنند و از وب‌سايت‌ها ديدن مي‌کنند، داده‌هايي توليد مي‌کنند که شامل جنسيت، نژاد، سن، خريدها و وب‌سايت‌هايي است که اغلب از آن‌ها بازديد مي‌کنند. بنابراين، وقتي تصميم به خريد تبليغات در يک شبکه‌ي اجتماعي مي‌گيريد ، آنها را به افرادي نشان مي‌دهد که علايق مشابهي دارند.

8. ايميل مارکتينگ

بازاريابي ايميلي راهي فوق‌العاده موثر براي ارتباط با مشتريان است. حتي اگر مردم حساب شبکه‌ي اجتماعي نداشته باشند، ايميل دارند. و با استفاده از ايميل، مي‌توانيد با هزينه‌ي تقريباً صفربا تعداد زيادي از مردم تماس بگيريد. از کارزارهاي بازاريابي ايميلي مي‌توان براي اطلاع مشتريان خود در مورد معاملات ويژه، فروش و محصولات جديد استفاده کرد. بازاريابي ايميلي نيازي به صرف هيچ‌گونه درآمدي براي چاپ بروشور ندارد و کليه‌ي اطلاعات مهمي که مشتريان به آن نياز دارند مانند لينک به وب‌سايت، شماره تلفن، نشاني و همچنين راه‌هاي ارتباطي ديگري را ارائه مي‌دهد. اما شايد بهترين مزيت بازاريابي ايميلي اين باشد که مي‌توانيد هر ايميلي را که ارسال مي‌کنيد سفارشي کرده و افراد را با نام آن‌ها خطاب کنيد. طبق تحقيقات انجام شده، ايميل‌ها در صورتي که حاوي نام گيرنده باشند، 26 درصد بيش‌تر باز مي‌شوند.

9.  مشارکت

به ياد داريد وقتي اشاره کرديم که داشتن توصيفات از مشاغل ديگر و لينک شما در وب‌سايت‌هاي ديگر مفيد است؟ مشارکت چيزي است که اين‌ها را ممکن مي‌سازد. با هم‌کاري با مشاغل ديگر، مي‌توانيد با تکنيک‌ها و روش‌هاي جديد آشنا شويد، به منابع جديد دسترسي داشته باشيد، مشتريان جديد را به خود علاقه‌مند کرده و به بازارهاي جديد برسيد. مشارکت براي هر دو طرف مفيد است: تجارتي که با آن کار مي‌کنيد مي‌تواند به مخاطبان شما دست پيدا کند و به‌العکس. همچنين به ايجاد آگاهي و اعتبار برند کمک مي‌کند ، زيرا در وب‌سايت آن‌ها ظاهر خواهيد شد. تعداد خدمات ارائه شده‌ي شما نيز افزايش مي‌يابد، بنابراين خوب است با مشاغلي که محصولي مشابه شما ارائه مي‌دهند مشارکت کنيد.

10. فعال باشيد و مشتريان جديد را به شکل آن‌لاين جذب کنيد.

اگر آن‌لاين نباشيد، داشتن وب‌سايت، بلاگ و شبکه‌هاي اجتماعي ارزش چنداني ندارد. اطمينان حاصل کنيد که به طور مرتب تمام حساب‌هاي خود و به ويژه مکان‌هايي را که افراد مي‌توانند نظرات خود را در آن بنويسند، بررسي مي‌کنيد. با مردم تعامل داشته باشيد، به نظرات خوب و بد آن‌ها پاسخ دهيد و به هرکسي که به کمک نياز دارد کمک کنيد. وبلاگ خود را تا آنجا که مي‌توانيد به روز کنيد و جديدترين ترندهاي دنياي طراحي را دنبال کنيد تا وب سايت شما نيز به روز شود. کارزارهاي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي هم‌چنين تجزيه و تحليل ارزش‌مندي ارائه مي‌دهند که بايد روزانه آن‌ها را بررسي کنيد. اين تجزيه و تحليل‌ها با نشان دادن تعداد کليک‌هايي دريافتي، مدت زمان ماندگاري افراد در وب‌سايت شما، تعداد فالوورهاي جديد، سن و مکان آن‌ها و آمارهاي بسيار ديگري به شما نشان مي‌دهد که کارزارهاي بازاريابي شما چقدر موفق هستند.
 
 
 

021 – 88 74 97 24
021 – 88 74 97 25
021 – 88 74 97 26

منبع: w3-lab.com