الگوریتم Freshness و تاثیر آن در سئوی سایت

الگوریتم Freshness و تاثیر آن در سئوی سایت

به‌روزرساني الگوريتم Freshness، يک تغيير قابل توجه در رتبه‌بندي با پيامدهاي بسياري در موفقيت موتور جست‌وجو بود. براي اطلاعات بسش‌تر ادامه‌ي متن را مطالعه کنيد.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

علت نام‌گذاري اين‌چنين چه بود؟

به روز‌رساني اين الگوريتم، مسقيما از سرچ داخلي بلاگ اطلاع رساي گوگل الگوبرداري شده.

 

علت ايجاد به‌روزرساني Freshness

پيش‌بيني مي‌شد که در سال 2017، محتواي بيش‌تري نسبت به کل تاريخ 5000 ساله‌ي بشريت توليد شود. روندي که براي چند سال است که ادامه دارد و گوگل را وادار به به تلاش براي تامين محتواي تازه، در دسترس و به روز مي‌کند. با کنار هم گذاشتن اين داده‌ها و رشد محتوا با کلمات کليدي مورد جست‌وجو؛ شناسايي، مديريت و الويت‌بندي رتبه‌دهي محتواي تازه در فهرست نتايج جست‌وجو توجيه مي‌شود.

 

به گفته‌ي مقاله‌ي سال 2012 ReadWrite، بين 16 تا 20 درصد کلمات کليدي که هر روز جست‌وجو مي‌شود، پيش از آن هرگز مورد استفاده قرار نگرفته بودند. هدف اصلي اين الگوريتم تاکيد بيش‌تر بر اهميت جديدترين مطالب است که به طور خاص به موضوعاتي مثل «آخرين اخبار»، «رويدادها»، «اخبار سياست»، «افراد مشهور»، «ترندها» و موارد ديگر مربوط مي‌شود؛ به ويژه در مواردي که کاربر انتظار دارد از جديدترين اطلاعات باخبر شود.

 

چه کسي تحت تاثير الگوريتم Freshness قرار گرفت؟

در سطح قابل ملاحظه‌اي، بين 6 تا 10 درصد از جست‌وجوها تحت تاثير اين الگوريتم قرار گرفتند. اما درجه‌اي از تغيير در يک سوم کل جست‌وجوها اعمال شد. يکي از جنبه‌هاي جالب الگوريتم Freshness اين بود که به نظر مي‌رسد تعداد سايت‌هايي که پس از اين به‌روز رساني بازديدشان افزايش يافته، از آن‌هايي که بازديدشان کاهش يافته بيش‌تر بود. چيزي که کم‌تر در به‌روزرساني الگوريتم‌هاي گوگل شاهد آن هستيم.

 

به گفته‌ي Searchmetrics، گوگل سايت‌هايي مانند سايت‌هاي خبري، وب‌سايت‌هاي پخش ويديو، برندها و ... را ترجيح مي‌دهد. هم‌چنين آن دسته از وب‌سايت‌ها که مرتبا محتواي تازه به همراه برندي معتبر و CTR بالا دارند.

 

واکنش صنعت به الگوريتم Freshness

با توجه به ماهيت اين الگوريتم که يک تغيير مثبت اساسي است؛ واکنش اوليه‌ي توليدکنندگان محتوا، ارائه‌دهندگان اخبار آخرين اخبار تازه و مرتبط و خيلي از برندهاي بزرگ‌تر که در توليد محتوا سرمايه‌گذاري مي‌کنند، به آناليزها و ماهيت منطقي اين به‌روزرساني گره خورده است. آناليزها در کنار اعلاميه‌ي گوگل مبني بر تاثير اين به‌روزرساني بر 35? از کل نتايج جست‌وجو، تاثير اين الگوريتم جديد را «زياد» پيش‌بيني کردند و مقدار بسيار کمي بازخورد منفي گزارش شده است.

 
به‌روزرساني Freshness يکي از الگوريتم‌هاي محبوب گوگل است زيرا کاملا منظقي است و براي تغيير بهتر ليست نتايج جست‌وجو به روشي منطقي، آسان و علمي اثرگذار بود.
 

به‌روزرساني Freshness چه‌قدر موفق بوده است؟

اگرچه الگوريتم Freshness در بسياري از مکالمات موضوعي اين صنعت مورد اشاره قرار نمي‌گيرد و بيش‌تر تحت‌الشعاع الگوريتم‌هايي مانند پنگوئن، پاندا، مرغ مگس‌خوار و ... است، اين مي‌تواند نشانه‌ي موفقيت آن باشد.

وقتي کلمات کليدي مبتني بر زمان (مانند نتايج فوتبال) را جست‌وجو مي‌کنيد، متوجه مي‌شويد وب‌سايت‌هاي برتر درحال ارائه‌ي اين اطلاعات هستند:

 

تعداد گل‌ها به صورت زنده

به‌روز‌رساني‌هاي ميان بازي

آحرين نتايج

و ...

اين نتايج مفيد و متغير (که معمولا ساعت به ساعت تغيير مي‌کنند)، منعکس‌کننده‌ي مزاياي عملي اين الگوريتم براي نتايج جست‌وجو بوده و فرصتي براي شرکت‌ها فراهم مي‌کند که قادر باشند بر روي آخرين داده‌ها کار کنند.

 

021 – 88 74 97 24

021 – 88 74 97 25

021 – 88 74 97 26

 

منبع: searchenginejournal.com