۸ راه افزایش فالوورهای اینستاگرام

راه افزایش فالوورهای اینستاگرام، افزایش فالوورهای واقعی اینستاگرام، فقط دغدغه‌ی شما نیست. در واقع، کار و کسب‌های زیادی بیش از پیش، به این پلتفرم هجوم آورده‌اند و این یعنی رقابت تنگاتنگی برای هرکه می‌خواد تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهد

افزايش فالوورهاي واقعي اينستاگرام، فقط دغدغه‌ي شما نيست. در واقع، کار و کسب‌هاي زيادي بيش از پيش، به اين پلتفرم هجوم آورده‌اند و اين يعني رقابت تنگاتنگي براي هرکه مي‌خواد تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزايش دهد. افزايش فالوورهاي واقعي اينستاگرام مخصوصا وقتي حساب کاربري خود را از ابتدا پايه‌گذاري مي‌کنيد، مي‌تواند مانند نبردي تمام عيار در برابر الگوريتم‌هاي اينستاگرام احساس شود. در اين مقاله، راهنماي گام به گام دستيابي به فالوورهاي واقعي اينستاگرام گردآوري شده است.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

8 راه افزايش فالوورهاي اينستاگرام

منظور از «روش‌هاي اصولي» براي افزايش تعداد فالوور چيست؟ براي افرادي که در تلاش براي افزايش تعداد دنبال‌کننندگان خود هستند، خريد فالوور و لايک وسوسه‌انگيز است. با اين حال، اين روش‌ها اغلب منجر به دنبال‌کنندگان فيک يا جعلي (يا حتي بدتر از آن، جريمه‌هاي اينستاگرام ) مي‌شود.
 

ناگفته نماند که تعداد فالوورها، تا زماني که آن‌ها محصولات يا خدمات شما را خريداري نکنند، از وب‌سايت‌تان بازديد نکنند و محتواي شما را با دوستان‌شنان اشتراک‌گذاري نکنند، اهميتي نخواهد داشت.

 
در اين مقاله، اصول افزايش تعداد فالوورهاي واقعي که مي‌خواهند با شما در تعامل باشند، توضيح داده خواهد شد.

 

1. به طور مداوم (و در زمان صحيح) پست بگذاريد.

با اين که بديهي به نظر مي‌رسد، در اينستاگرام ثبات اهميت زيادي دارد. نقطه اشتراک بسياري از حساب‌هاي کاربري با بيش‌ترين تعداد دنبال‌کننده اين است که فيدهاي آن‌ها با محتواي تازه پر شده است. توليد محتوا براي انتشار روزانه مي‌تواند نقطه‌ي آغاز خوبي باشد. مفهوم اين کار واضح است: هرچه محتواي بيش‌تري منتشر کنيد، فرصت بيش‌تري براي اشتراک‌گذاري و کشف شدن خواهيد داشت. قرار نيست کميت بر کيفيت اولويت داشته باشد، اما متعهد شويد که حضور خود در اينستاگرام را افزايش مي‌دهيد.

به علاوه، محتواي قدرت‌مند و مداوم به شناخت شما و هويت برندتان توسط دنبال‌کننده‌هاي احتمالي کمک مي‌کند. در بدترين حالت، توليد محتواي مداوم نشانه‌ي فعال بودن حساب‌کاربري شماست.

 

2. شروع به گفت‌وگو کنيد و به کامنت‌ها پاسخ دهيد.

بيش‌تر فرآيند جذب فالوور اينستاگرام به فعاليت‌هاي شما در اين بستر بستگي دارد. به بيان ديگر، شما نمي‌توانيد به شکل منفعلانه پست بگذاريد و از الگوريتم‌ها انتظار توجه داشته باشيد. مي‌بايست با ديگران، چه فالوورها و چه افرادي که شما را دنبال نمي‌کنند به شکل يک‌سان در ارتباط باشيد.اين بدان معناست که مي‌بايست براي پاسخ‌گويي به هرگونه سوال و نظر دنبال‌کنندگان نکته‌اي بيان کنيد. انجام اين کار نه تنها علامت مثبتي براي الگوريتم‌هاي اينستاگرام است، بلکه راهي‌ست براي اثبات اين‌که براي گفت‌وگو مشتاق هستيد.

 

فراتر از حساب کاربري خود، نظرات‌تان را براي شروع مکالمه، زير پست‌هاي ديگران اشتراک‌گذاري کنيد. اين کار شامل صفحه‌ي ساير برندها، کار وکسب‌ها و اينفلوئنسرهاي فضاي مجازي است. فعاليت مداوم در بخش کامنت‌ها راهي سر راست براي معرفي خودتان به ديگران است.هم‌چنين مي‌توانيد از طريق تگ کردن‌هاي استراتژيک نيز جلب توجه کنيد. براي نمونه، اغلب اوقات ديده مي‌شود که اينفلوئنسرها در پست‌هاي خود صفحه‌ي برندهاي مختلف را تگ مي‌کنند.

 

3. کپشن‌هاي جذاب‌تري طراحي کنيد.

باز هم تکرار مي‌کنيم: بيش‌تر افراد براي برقراري نوعي ارتباط حساب‌هاي مختلف را دنبال مي‌کنند. پس بايد در طراحي کپشن، مقداري خلاقيت داشته باشيد. براي مثال، اين قالب کپشن‌ها را براي دريافت پاسخ بيش‌تر در نظر بگيريد:
 

•    پست‌هاي مبتني بر طرح سوال

•    درخواست پيشنهاد

•    يک داستان شخصي

•    درخواست تگ کردن دوستان

•    پست‌هاي اشتراک عکس

 
از طرح سوال تا طنز، استفاده‌ي موثر از کپشن روش منسابي براي تشويق فعاليت مخاطب در پست‌هاي شماست. به همين ترتيب مي‌توانيد با مرتبط کردن محتواي بصري پست با کپشن، توجه مخاطب را جلب نموده و آن‌ها را به مشارکت تشويق نماييد.

 

4. بايوي صفحه را براي دنبال‌کنندگان تازه‌وارد بهينه کنيد.

شايد بايوي پيج چندان مهم به نظر نرسد؛ ولي در نظر داشته باشيد که بيش‌تر اوقات، بايو اولين قسمت از پروفايل شماست که هر دنبال‌کنننده‌ي بالقوه‌اي آن را خواهد ديد. پس به خوبي از آن استفاده کنيد. در ادامه، برخي عناصر براي جلب توجه مخاطبان آورده شده است:
 

•    يک تصوير پروفايل شفاف و واضح

•    يک دعوت به عمل (Call to Action) مانند استفاده از هشتگ براي اشتراک‌گذاري محتوا، قرار داد لينک، اطلاعات تماس

•    استفاده از لحني دوستانه و نه ربات مانند.

 

بايوي پيج را مانند صفحه‌ي اصلي وب‌سايت خود در نظر بگيريد. بايو بايد بلافاصله به مخاطبان شما بگويد که اين حساب واقعي و معتبر برند شماست (چه داراي تيک آبي باشيد يا خير).با يک لوگوي مناسب، هويت برند خود را تقويت کنيد و با استفاده از ايموجي‌ها مي‌توانيد بين جملات بايو فاصله بيندازيد ولي به خاطر داشته باشيد که زياده‌روي نکنيد.
 

متوجه روال کار شديد؟ با بياني کوتاه‌تر، نگذاريد اين قسمت از صفحه هدر رود.

 

5. حضور خود در اينستاگرام را فراتر از اين پلتفرم تبليغ کنيد.

جذب فالورهاي بيش‌تر نيازمند تبليغات در خارج از فضاي خود اينستاگرام است. اين‌طور در نظر بگيريد که حضور شما در اينستاگرام کم‌رنگ است؛ اما مقدار زيادي مشترک ايميل، ترافيک وب‌سايت يا دنبال‌کننده‌هايي در ديگر پلتفرم‌ها داريد. در اين صورت، شما بايد از مخاطبان خود در ديگر پلتفرم‌ها استفاده کرده و راهي براي هدايت آن‌ها به اينستاگرام پيدا کنيد.

 

6. در استوري و ديگر قالب‌هاي محتوا فعال باشيد.

اينستاگرام به طور منظم ويژگي‌هاي جديدي ارائه مي‌کند و فعالان اين عرصه مي‌بايست در تمامي اين قالب‌ها حضور داشته باشند. براي نمونه، ويژگي استوري براي رقابت با شبکه‌ي اجتماعي «اسنپ‌چت» شروع به کار کرد؛ اما در حال حاضر مسلما محبوب‌ترين ويژگي اين پلتفرم است.
 

فعاليت در استوري دو مزيت عمده دارد: با انتشار هر محتواي جديد، خارج از نوبت صفحه‌ي فيد، در بالاي پروفايل دنبال‌کننده‌ها قرار مي‌گيريد و در ضمن به آن‌ها يادآوري مي‌کنيد که مرتبا در حال توليد محتوا هستيد. فهم عرفي حکم مي‌کند که تقريبا هر الگوريتم شبکه‌هاي اجتماعي، از حساب‌هايي که به طور منظم در حال تجربه‌ي انتشار و توليد محتوا هستند همايت مي‌کند. به همين دليل مي‌بايتس به ويژگي‌هايي مانند IGTV و Reels هم توجه داشته باشيد. براي آگاهي از ويژگي‌هاي بيش‌تري که شايد از وجود آن‌ها بي‌اطلاع باشيد، به بلاگ رسمي اينستاگرام رجوع کنيد.

 

7. در پست‌هاي خود از هشتگ‌هاي خاص جامعه يا برند خود استفاده کنيد.

در اينستاگرام، پست‌هاي داراي هشتگ از پست‌هاي فاقد هشتگ، نظرات و لايک‌هاي بيش‌تري دريافت مي‌کنند. اين يک واقعيت است. از هشتگ‌هاي اختصاصي برند گرفته تا هشتگ‌هاي مورد توجه جامعه، براي تضمين بيش‌تر ديده شدن، در پست‌هاي خود از هشتگ‌ها استفاده کنيد. استفاده از تعدادي هشتگ در هر پست و به ويژه در اولين کامنت، اقدامي هوشمندانه‌ست که اغلب توسط برندهاي مختلف انجام مي‌پذيرد. علاوه بر اين، داشتن هشتگ اختصاصي براي صفحه يا بِرندتان در بايو، مي‌تواند مخاطبان را به اشتراک‌گذاري بيش‌تر تشويق کند.

 

8. انواع مختلف محتوا را آزمايش کنيد.

وقتي درگير چگونگي جذب فالوورهاي بيش تر هستيد، «توليد محتواي خوب» توصيه‌ي خيلي مفيدي نيست. توصيه‌ي عملي‌تر، انتشار مطالب متنوع است.
 

اگرچه عکس‌ها به وضوح محتواي اصلي اينستاگرام هستند؛ ولي از ساير گونه‌هاي محتوايي از جمله ويديو (به خصوص ويديوهاي زنده)، GIFها، يا محتواي توليد شده توسط کاربران (UGC يا محتوايي که توسط مخاطبان‌تان براي شما تهيه شده) غافل نشويد.

در صورتي که مطمئن نيستيد، انتشار گونه‌هاي مختلف محتوا را آزمايش کنيد تا بفهميد کدام‌يک بيش‌تر ننيجه‌بخش خواهد بود.

 

در آخر به خاطر داشته باشيد که جذب فالوورهاي بيش‌تر در اينستاگرام يک شبه رخ نخواهد داد؛ اما غير ممکن نيست. با برداشتن گام‌هاي علمي مانند مراحلي که در اين مقاله ذکر شد، مي‌توانيد زمينه‌اي براي جريان جذب مداوم دنبال‌کننده‌هاي جديد ايجاد کنيد.

 

شرکت طراحي سايت بهپردازان، در کنار ارائه‌ي خدمات شرکت طراحي سايت  بهپردازان   طراحي سايت فروشگاهي، طراحي سايت خبري، طراحي سايت ارگان‌هاي دولتي  و ....، مديريت صفحه‌هاي اينستاگرام اشخصاص حقيقي و حقوقي را نيز به عهده مي‌گيرد. براي اطلاعات بيش‌تر، مي‌توانيد از طريق شماره‌هاي زير، با کارشناسان شرکت در ارتباط باشيد.

 

021 - 88 74 91 24

021 - 88 74 97 25

021 - 88 74 97 26