ده دلیل که سئو کار نمی کند

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجوگر است.

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization به معني بهينه‌سازي براي موتورهاي جستجوگر است.  سئو به طور دقيق‌تر به معني کنترل و تغيير نتايج گوگل هم هست؛ وقتي کلمه يا عبارتي را در گوگل وارد مي‌کنيد، يک سري نتايج به شما نشان داده مي‌شود. حالا اگر ساختار و محتواي سايت شما براي گوگل قابل درک باشد، مي‌توانيد با يک سري تکنيک‌ها و بهينه سازي‌ها کاري کنيد که با جستجوي يک عبارت خاص، سايت شما در نتايج جستجو ظاهر شود.
سئو در واقع فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.
 
 
بطور کلي اهداف سئو را مي توان بصورت زير خلاصه نمود:
•    در بازديد وب سايت تاثير بسزايي دارد.
•    باعث ايجاد برند مي‌شود.
•    باعث افزايش ترافيک سايت خواهد شد.
•    باعث شده وب سايت در صفحه نتايج موتور جستجو از رتبه بهتري برخوردار شد.
•    باعث افزايش فروش محصولات خواهد شد.
•    بهترين ابزار براي تبليغات است.
اما گاهي اوقات اين پروسه به مشکل مي‌خورد و داراي خطرات احتمالي مي‌شود که با هم به بررسي اين مشکلات مي‌پردازيم.
 
 
 

10دليل براي اينکه SEO کار نمي کند:

 

1: انتظارات غيرواقعي

اگر ما آخرين تلاش خود را براي نجات مشاغل بر پايه منبع سئو بگذاريم و تمامي هدف‌ها و خواسته‌هاي ما از سايت به سئو سايت برگردد سخت در اشتباه هستيم بايد با واقعيت و ديد منطقي موضوع را بررسي کنيم. مشکلات خيلي زيادي هستند که در اين پروسه مي‌توانند دخيل باشند. يکي از اين انتظارات غير واقعي آنها اين هست که براي سئو سايت فقط قسمت CR را در نظر مي‌گيرند و اگر مالک سايت فروشنده باشد تنها و تنها خروجي و ميزان خريد را مهم مي‌داند در صورتي که پيشرفت سئو پله پله و لازم اندکي صبر مي‌باشد.
 
 

2: خيلي زود تسليم شدن

به دليل عدم تعهد سئوکارها هميشه اين نارضايتي وجود دارد از طرف مديران و مالکان سايت تحت فشار باشند.
واقعيت اين است که مديران يا مالکان سايت و... وقتي نتايجي سئو سايت را بررسي مي کنند و نتايج قابل رضايت آنها نباشد قطعا راضي نخواهند بود. منتها اين موضوع نبايد به کار حرفه اي شما لطمه اي بزند شما ميبايست بنا بر اهداف سايت و خواسته کارفرما به نتيجه دلخواه برسيد. بنابراين از شما مي‌خواهيم که به بررسي مجدد سايت بپردازيد و از دانش بيشتر تو اين امر غافل نشويد. هرچه فضاي رقابتي‌تر باشد ، زمان بيشتري نيز نياز داريد. نکته شناخته شده‌اي که باعث مي‌شود SEO از کار بيفتد، کشيدن خيلي زود پلاگين است.
 
 

3: تفکر تاکتيکي به جاي استراتژيک

ساده‌ترين بيان تفاوت استراتژي و تاکتيک در اين است که استراتژي، تصميمات کلي اختصاص دادن منابع مؤسسه براي تحقق اهداف مؤسسه است، در حالي که تاکتيک در رابطه با به حرکت درآوردن اين منابع، يعني به اجرا گذاشتن آنهاست.
تاکتيک‌ها از انديشه و اجراهاي خيلي ويژه و کوتاه مدت‌تر شکل مي‌گيرد که از جمله آنها مي‌توان به تصميماتي اشاره کرد که نه تمامي سازمان، بلکه در برگيرنده قسمت‌هايي از آن است که بيشتر مبتني بر طرح‌هاي متکي بر تجزيه و تحليل‌هاي درون‌سازماني و يک واسطه کمکي در تحقق‌پذيري استراتژي است.

فکر کردن به شکل استراتژيک يعني پروراندن «فکرهاي بزرگ» يا مطالعه تحقيقات علمي و پژوهشي درباره گرايش‌هاي کسب‌وکار. تفکر استراتژيک حياتي است . استراتژي به اين معني است که ما از تحقيق، تعيين اهداف، برنامه ريزي روش، اندازه گيري تأثير و سازوکارهايي استفاده مي‌کنيم که امکان چابکي را فراهم مي‌کنند. وقتي سئو، کار نمي‌کند اغلب به اين دليل است که با چک ليست يا مجموعه‌اي از تاکتيک‌هاي بدون جهت شروع شده است يعني هدف و برنامه ريزي و استراتژي‌اي در کار نيست!
 
 
 
مطالب بيشتر: دو نکته سئو در سال 2021 بايد رعايت شود.
 
 

4: شيوه هاي منسوخ شده

اگر وبسايت شما مثل سابق ترافيکي جذب نمي‌کند، وقت آن رسيده است که در مورد استراتژي سئو سايت تجديد نظر کنيد. الگوريتم‌هاي سئو ثابت نيستند و همواره در حال تغييرند. به روز کردن تاکتيک‌هاي سئو سايت از عوامل حفظ رتبه و يا بهبود آن در صفحه نتايج جستجو مي‌باشد.
الگوريتم‌هاي موتور‌هاي جستجو همواره در حال تغييرند و در صورتي که نتوانيد با آنها همگام شويد، رتبه و جايگاه خود را از دست خواهيد داد. چه يک سئوکار حرفه اي باشيد، چه يک تازه کار، همواره بايست خود را نسبت به روش هاي سئو به روز نگه داريد تا جايگاه سايت خود را از دست ندهيد.
 
 
 

5: عدم تقاضاي مخاطب

يکي از اتفاقاتي که در زمينه سئو بسيار شاهد آن هستيم اين است که شخصي به خوبي روي سئو يک سايت فعاليت کرده و نتيجه بسيار خوبي نيز در صفحه نتايج جستجو بدست آورده است؛ با اين وجود هنگامي که کاربران به وبسايت و صفحه مورد نظر مي‌رسند از نتيجه بدست آمده راضي نيستند يا به مشتري تبديل نمي‌شوند.
گوگل مصرانه وبسايت‌هايي که براساس معيارهاي مشخصي نتوانستند رضايت کاربران را بدست بياورند شناسايي، آنها را به رده‌هاي پايين‌تر نتايج جستجو منتقل و وب‌سايت‌هاي بهتر را جايگزين آن‌ها مي‌کند.
از مرحله اي که کاربر وارد وبسايت مي‌شود، وظيفه جلب رضايت وي برعهده وبسايت است. اگرچه بررسي برخي پارامترهاي وبسايت‌ها مانند سرعت و کدنويسي‌هاي استاندارد، لينک‌سازي داخلي و منوها نيز جزئي از فعاليت سئو بحساب مي‌آيد اما در نهايت باز هم سئو به تنهايي قادر به تاثيرگذاري بر کليت آن نيست و وظيفه‌ي کنترل وبسايت به طور کلي، بخشي از وظايف سئو محسوب نمي‌شود.
اگر شما يک کسب و کار محلي داريد، بهينه سازي وب سايت براي سرچ محلي کاري بسيار حياتي و مهم است. امروزه کاربران بسيار زيادي از سرچ محلي براي يافتن کسب و کار مد نظرشان در يک موقعيت خاص و مسيريابي به سمت آن استفاده مي‌کنند. شناسايي مخاطب در اين امر حائز اهميت هست بايد مشخص شود چند مخاطب وجود دارد و نياز و هدف هر کدام چيست در صورت عدم شناسايي اين مخاطبان مطمئنا از ارزش سئو شما کاسته خواهد شد.
در اين بين، micro-conversion ها اهميت بالايي دارند. Micro-conversion ها مجموعه فعاليت‌هاي کوچکي هستند که افراد در سايت شما انجام مي‌دهند تا زمان بيشتري در سايت شما بگذرانند. آن‌ها مي‌توانند يکي از کارهاي زير را انجام دهند:
•    کليک روي يک لينک
•    ثبت نام براي دريافت خبرنامه
•    تماشاي يک ويديو
•    پاسخ به سوالات
مخاطبان شما، پس از انجام هر Micro-conversion توسط بازديد کننده:
•    درمورد برند شما بيشتر مي‌دانند.
•    با برند شما ارتباط بيشتري برقرار مي‌کنند.
•    تمايل بيشتري به پيمايش سايت پيدا مي‌کنند.
•    تمايل بيشتري به پايان کاري که شروع کرده‌‌اند، پيدا مي‌کنند.
•    سايت شما را بوکمارک(Bookmark) مي‌کنند .
 
 
 

6: ويژگي هاي نامطلوب SERP

SERP نحوه نمايش سايت شما در صفحه اول گوگل را تعيين مي‌کند.
به‌عنوان‌مثال، شما جايگاه سايت خود را در صفحه اول گوگل براي کلمه کليدي “نحوه راه‌اندازي يک وب‌سايت” بررسي مي‌کنيد
اين عالي است… تا زماني که ببينيد ويژگي‌هاي SERP نتيجه شماره 1 را به پايين مي‌آورند.
در گذشته و در آغاز کار گوگل نتايجي که در SERP به نمايش در مي‌آمدند کاملا شبيه به هم بودند. به اين معنا که در تفاوتي از لحاظ ظاهري و امکانات در SERP وجود نداشت.
اما امروز با پيشرفت‌هايي که در زمينه تبليغات اينترنتي به وجود آمده و همچنين با توجه به اين که رقابت در فضاي اينترنت به رقابتي بسيار نزديک بدل شده است امکانات متعددي به SERP افزوده شده که مي‌تواند يک وب سايت را در نتايج جستجو متفاوت از سايرين به نمايش بگذارد.
 
 
 

7: مسائل فناوري اطلاعات

بسياري از متخصصان فناوري اطلاعات بر اين باور هستند که  اينقدري که زيرساخت و پشتيباني سايت اهميت دارد SEO اهميت ندارد. اعتقاد دارند که امنيت ، عملکرد و داده ها را بالا ميبرد و درواقع اگر اين زيرساخت‌ها نباشدSEO کار نمي‌کند.
 
 
 

8: مسائل UX

اگر در مسائل مربوط به UX موفق عمل کنيد ميتوانيد در امتيازدهي و رتبه بندي گوگل موفق عمل کنيد.
عواملي که از نظر گوگل باعث پايين آمدن امتياز UX مي شود :
 
•    طراحي سايت گمراه کننده يا فريب دهنده کاربر
•    ريدايرکت کردن اشتباهي کاربران به صفحات ديگر
•    ايجاد دانلود ها و اسپم فايل هاي مخرب که به سيستم کاربران آسيب بزند يا مزاحمت ايجاد کند
•    محتواي توليد شده توسط هرز نامه ها (از نظير نظرات و پست‌هاي غير مجاز و نامربوط)
•    محتواي اصلي با کيفيت پايينMC  (main content of the page)
•    محتواي تکميلي و فرعي با کيفيت کم SC ÷ (supplementary content)
 
 
 

9: ساختار تيم ضعيف

چگونه مي‌توان در شرکتي که اصلا تيمي تا حالا نداشته، تيم‌هاي کاري موفقي ايجاد کرد. يک تيم خوب زماني مشخص مي‌شود که در قبال تمامي تعهدات و تجربه‌ها و حتي اولويت‌بندي و مهارت‌ها متعهد باشد و از کساني که نياز به پشتيباني دارد حمايت کنند.
 
 
 

10: عدم سرمايه گذاري

با توجه به اينکه در SEO هزينه ها به صرفه و ترافيک رايگان هست منتها مخاطبين ميبايست علاوه بر هزينه‌هاي داخلي از جمله هزينه‌هاي نرم افزاري و سخت افزاري، کارمندان و... ميبايست براي سئو نيز هزينه نمايند در واقع ديدن نياز کل سرمايه گذاري بسيار مهم است.

 
 
 
منابع :
https://www.searchenginejournal.com/10-reasons-why-seo-doesnt-work/390440/
 
 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.