دو نکته سئو در سال 2021 باید رعایت شود

دو نکته سئو در سال 2021 باید رعایت شود | شرکت طراحي سايت بهپردازن

با وجود اينکه سال 2020 پر از اتفاق‌هاي شگفت انگيز از جمله رونق کسب و کارهاي اينترنتي به خصوص براي شبکه‌هاي اجتماعي با توجه به شرايط قرنطينه بود، منتها از چالش‌هاي مختلف هم در امان نبوديم و براي سئوکارها، دنياي پر ريسک و غير قابل انتظاري را رقم زد که خالي از لطف، درس بزرگي به متخصصين سئو داده شد تا هميشه و هر لحظه براي تغييرات گوگل آماده باشند.
تجربه‌اي که به دست آورده‌ايم باعث مي‌شود علاوه بر اينکه تخصص‌مان درعلم سئو بيشتر شود بلکه بازارياب‌ها نيز جستجوي  سريع‌تر و بهتري را براي رسيدن به نيازها و خواسته هايشان داشته باشند.

 
مطالب بيشتر: اهداف SEO چيست؟

نياز و تقاضا در سئو

امروزه مسئله بزرگي که تحليلگران سئو درگير آن هستند، دستيابي به مجموعه داده‌هاي بسيار گسترده عبارات جستجو است که وب سايت آنها مي‌تواند براي آنها رتبه بندي کند. يکي از وظايف تحليلگران اين است که ليست از کلمات کليدي را شناسايي کنند، بنابراين ميبايست خيلي هوشمندانه و کامل وجامع سئو سايت را پيش برد. در واقع نمودارها نشان مي‌دهند که متنوع سازي کلمات کليدي شما تا چه اندازه مهم است و براي شناسايي اين  تغييرات احتمالي جستجوگر، SERP ها و چگونگي تغيير آنها را تحت نظر داشته باشيد.
تغييرات الگوريتم گوگل در چند سال گذشته به توانايي تحليلگران در اندازه‌گيري تقاضاي جستجو و حضور جستجو آسيب رسانده است.
گوگل دائما در حال تغيير الگوريتم مي‌باشد و تجزيه و تحليل براي رديابي تقاضاي جستجو و حضور جستجو به شدت عقب مانده است. در واقع، بسياري از بازاريابان صحبت کرده‌اند که از تغيير روش مشابه قديمي براي رديابي 10 ، 20 ، 100 يا 1000 کلمه کليدي با حجم بالا استفاده مي‌کنند. از جمله مواردي ک حائز اهميت است اينکه اقدام به کاهش سرعت جستجو کرده و براي متنوع سازي کلمات کليدي نيز ارزش قائل شويد.
اگر مي بينيد که بيشتر صفحاتي شروع به رتبه بندي مي‌کنند که هدفي متفاوت از صفحه شما را ارائه مي‌دهند، احتمالاً گوگل در حال آزمايش هدف ديگري است. ممکن است لازم باشد در نهايت صفحه خود را تغيير دهيد يا خطر از دست دادن رتبه را نيز داشته باشيد.
براي رديابي علاقه جستجو، مي‌توانيد از ابزارهاي مختلفي که ميزان جستجو ماهانه را اندازه مي‌گيرند، مانند SEMrush ، Moz يا Ahrefs استفاده کنيد.


مشاغل محلي ميبايست قوي عمل کنند

با توجه به شرايط کرونا و اعمال قرنطينه سراسري، بسياري از مشاغل که اينترنتي نبودند وادار به اين امر شدند که براي ايجاد وب سايت تا ايجاد صفحات اجتماعي تلاش کنند و بسياري از افراد بدون خروج از منزل اطلاعات کافي را در اينترنت جستجو کنند از جمله خريد آنلاين کتاب و اغذيه و مواد مصرفي و گرفتن وقت مشاور و... . از اين جهت رقابت بيشتر شده و ارزش گذاري سايت نيز به مراتب بالاتر رفته است از اين رو، سئو سايت بسيار حائز اهميت شده و هر بازاريابي به نوبه خود تمايل دارد صفحه بالاتري به نسبت رقيب داشته باشد و رتبه خوبي نيز از گوگل دريافت کند. در نتيجه اين امر باعث شد که متخصصين سئو به دنبال راه کار هاي جديد و خلاق باشند. در واقع دغدغه افراد علاوه بر خريد و فروش آنلاين و آفلاين و حتي قرار حضوري و غير حضوري در شرايط مجازي يا فيزيکي نشان دادن سايت و دريافت رتبه خوب از گوگل و بالا بودن سايت در طي زمان مي‌باشد.
چابک ترين مشاغل و متخصصان محلي سئو بايد بتوانند با استفاده کامل از ابزارهاي ارائه شده توسط گوگل و ساير موتورهاي جستجو، از فرصت‌هاي جديد جستجوي محلي استفاده کنند و با افزودن مداوم ويژگي‌هاي جديد، اين مشاغل چابک و جوانب مثبت سئو ادامه خواهند يافت براي رشد فراتر از همه گيري.

نتيجه

2020 نشان داد که تغيير مي تواند خيلي سريع اتفاق بيفتد و شما بايد به عنوان يک متخصص SEO چابک باشيد تا سريع استراتژي خود را تنظيم کنيد تا با رفتار جديد جستجو ، محيط هاي مصرف کننده و محدوديت هاي بالقوه سازگار شود.
در بين بازاريابان ديجيتال (ديجيتال مارکترها) يک حرف کليشه اي وجود دارد: بهينه سازي موتورهاي جستجوseo  ديگر آن چيزي نيست که قبلا بوده است. يک جمله صحيح وجود دارد که اغلب نشنيده ايد: استراتژي سئو در سال 2021 نبايد روي کلمات کليدي تمرکز کنيم. خود را براي الگوريتم هاي گوگل آماده کنيد.


منابع بيشتر :

https://www.searchenginejournal.com/3-things-you-must-know-about-seo-in-2021/
 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: