Flex box فلکس باکس چیست؟

Flex box فلکس باکس چیست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

 

Flexbox يا همان Flexible Box Layout Model هم ناميده ميشود, به مجموعه اي از قوانين CSS گفته ميشود که ميتواند طراحي و چيدمان را براي حالتهاي Responsive بسيار راحتتر نمايد.

Flexbox يکي از اولين تکنيک هاي css ميباشد که در دنياي مدرن وب امروزه مورد استفاده قرار ميگيرد. اين کاملا منصفانه و درست است که بگوييم تا قبل از معرفي شدن flexbox هيچ تکنيک مطمئن و معتبري براي پياده سازي وب سايت هاي ريسپانسيو وجود نداشته است.

بسياري از روشهاي هک در CSS براي اين چنين کارهايي وجود داشته است مانند display: inline-block و مانند اينها. اما همه اينها در وب سايت هاي ريسپانسيو مشکلاتي را هم داشته اند. به همين دليل ميباشد که بسياري از وب سايت ها هنوز هم از زبان جاوا اسکريپت براي ريسپانسيو نمودن استفاده مينمايند که امروزه امري بيهوده به نظر ميرسد.

 

 

Flexbox براي چه طراحي هايي مناسب ميباشد؟

Flexbox توسط سازمان W3C ارائه شد و در نگاه اول براي طراحي آبجکتها در داخل صفحه مورد استفاده قرار ميگيرد مانند طراحي بخش منوها در يک صفحه و نه کل صفحه.

دليل اينکه از flexbox براي طراحي کل صفحه استفاده نمي نمايند اين است که flexbox همراه و در کنار زبان css  ميباشد که معمولا با نام تخصصي Grid Layout Module در بين طراحان نيز شناخته ميشود. Grid layout براي طراحي کل ساختار يک صفحه وب سايت هم ميتواند مورد استفاده قرار بگيرد. اما متاسفانه بسياري از محدوديتها ميتواند در آن وجود داشته باشد. حتي آخرين ورژن از مرورگر گوگل کروم هم ميتواند با آن مشکل داشته باشد.
 
 

مطالب بيشتر : کارايي CGI چيست؟

 

پشتيباني از مرورگرها

فکلس باکس در مرورگرهاي زير پشتيباني مي شوند:

 

+Chrome 29

+Firefox 28

+Internet Explorer 11

+Opera 17

+Safari 6.1

+Android 4.4

+iOS 7.1

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.