جوانب مثبت و منفي فناوري Cloud Computing

جوانب مثبت و منفي فناوري Cloud Computing | شرکت طراحي سايت بهپردازن

مانند هر نوع ديگري از فن آوري، محاسبات ابري داراي ويژگي هاي خوب و بد است. اگرچه ما در مزاياي چند در بخش قبلي لمس کرديم، بياييد به عمق بيشتري درباره مزاياي تکنولوژي ابر، و سپس بررسي ناهنجاري هاي بالقوه.

نياز کمتري براي کارکنان IT در محل کار: هنگام انتخاب يک ارائه دهنده خدمات براي نيازهاي ابر رايانه شما احتمالا خواهيد ديد که اکثر آنها از سطح بالا و پايدار پيروي مي کنند. به عنوان مثال، يک شرکت ممکن است خدمات بدون مشکل را 365 روز از سال و 99.9 درصد از زمان را تضمين کند، و اگر نتواند به اهداف برسد، شما براي خدمات پرداخت نمي کنيد. اگر يک ارائه دهنده را انتخاب کنيد که وعده داده است بسيار قابل اعتماد باشد، به کارشناسان فناوري اطلاعات در محل براي عيب يابي وابسته نخواهد بود.

هزينه بهره وري: همانطور که در بالا ذکر شد، معمولا فقط مي توانيد خدمات ابري را که نياز داريد خريداري کنيد و بعدا در صورت لزوم گزينه افزايش آن را افزايش دهيد. اين بدان معني است که شما مجبور نيستيد سرمايه گذاري هاي زيادي در تجهيزات فيزيکي انجام دهيد که ممکن است در طول زمان خراب شود، دزديده شود يا از بين برود.

نگراني هاي تعمير و نگهداري کمتر: هنگام برخورد با شبکه هاي کامپيوتري، نرم افزار و سخت افزار، نيازهاي تعمير و نگهداري زيادي وجود دارد. شما بايد منابع را براي به طور مرتب بهينه سازي فرآيندهاي کار کنيد اختصاص دهيد. دانلود نسخه هاي جديد نرم افزار، نصب آنها بر روي رايانه ها و حتي اجراي اسکن هاي ويروسي، همه چيزهايي هستند که زمان با ارزش را جذب مي کنند و توجه شما را از ديگر مسئوليت هاي مهم حل مي کنند.

رايانش ابري معمولا به شما اجازه مي دهد تا به يک رابط آنلاين به خوبي نگهداري کنيد و به آخرين نسخه هاي برنامه ها و محتويات دسترسي داشته باشيد بدون نياز به دانلود هر چيزي که نياز به بررسي ويروس ها باشد.

سرويس در هنگام پايين آمدن از اينترنت در دسترس نيست: همانطور که در بالا ذکر شد، بسياري از ارائه دهندگان برتر امروز از تکنولوژي مبتني بر ابر بسيار قابل اعتماد هستند و ميتوانند درصد بسيار بالايي از آپ تايم را باور کنند (تقريبا باور نکردني). با اين وجود، اگر فقط به اينترنت دسترسي داريد، مشکلات ممکن است رخ دهد، و به طور ناگهاني اتصال اينترنت به محل کار و يا خانه شما را خراب مي کند.

اگر با استفاده از محتوا در ابر به طور انحصاري براي اجراي کسب و کار خود، عمليات به توقف متوقف مي شود تا اتصال به اينترنت شما بازسازي شود.

مسائل مربوط به مهاجرت پتانسيل: اگر شما شروع به استفاده از يک سرويس محاسبات ابري کنيد و سپس مي خواهيد فايل هاي خود را به يک ارائه دهنده متفاوت انتقال دهيد، اين روند ممکن است بسيار پيچيده تر از انتظارات باشد. اگر چه پيشرفت در حال انجام است تا اين کار را آسانتر کند، هنوز مسائل ناسازگاري قابل توجهي وجود دارد که ممکن است فايلهاي خود را بين ارائه دهندگان دردناک - در بهترين حالت.

کاهش کنترل مشتري: از آنجا که محاسبات ابري ارائه مي دهد خدمات مديريت شده، به اين معني که مشتريان برخي از کنترل را کنار بگذارند تا از آنچه که ارائه مي شود، خودداري کنند. اين به خصوص در مورد آنچه اتفاق مي افتد در پس زمينه درست است. بسياري از ارائه دهندگان خدمات ابر محاسباتي جزئيات در مورد زيرساخت هاي آنها را ارائه نمي دهند، که ممکن است به مشترياني که ترجيح مي دهند نيازهاي اداري خود را برآورده کنند، نااميد کننده باشند.
 

 براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: