Cross Browser چيست؟

Cross Browser چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

 

Cross Browser در طراحي سايت به اين منظور است که مي تواند از يک وب سايت و يک نرم افزار تحت وب و همچنين يک اسکريپت client side و يا يک ساختار HTML پشتيباني لازم را انجام دهد.

 

هر زماني که يک وب سايت در همه ي مرورگرها که وجود دارند و مي شود از آن ها استفاده کرد يکسان نشان داده شود آن وب سايت Cross Browser است.

 

فناوري Cross Browser از سال هاي ???? که به جنگ مرورگرها معروف بود به وجود آمدند که ابتدا فقط Cross Browser به وب سايت هايي مي گفتند که فقط در مرورگرهاي Internet Explorer و Netscape Navigator نمايش داده مي شدند. که در آن زمان سازندگان مرورگرها بخاطر اينکه از مرورگرهاي ديگر بهتر باشند يکسري قابليت هايي را به نرم افزار اضافه مي کردند گرچه تا حد بسياري از اين قابليت ها با هم يکسان بودند اما طرز برخورد مرورگرها با اين قابليت‌ها متفاوت بود. بودن اين تفاوت ها باعث به وجود آمدن واژه Cross Browser شد. امروزه يکي از مهمترين دغدغه‌ها ي طراحان وب، Cross Browser بودن وب ‌سايت است که دليل عمده آن نقص ها و ايرادات بيشمار در نسخه‌هاي مختلف (به خصوص نسخه‌هاي قديمي‌تر) مرورگر Internet Explorer مي‌باشد.

 

و براي نکته آخر اين را اضافه کنم که عبارت Cross Browser با عبارت Multi-Browser اشتباه گرفته نشود چون Multi-Browser  به معني پشتيباني از چند مرور گر است و کاملا با Cross Browser متفاوت است.

 

 

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: