طراحي سايت تعاملي

طراحي سايت تعاملي | شرکت طراحي سايت بهپردازن

طراحي سايت تعاملي

 

طراحي سايت تعاملي چيست؟

طراحي سايت تعاملي،روند ايجاد و طراحي سايت به صورت تعاملي است که موجب ايجاد يک طراحي سايت کاربرپسند و مفيد مي شود. اين طراحي سايت معمولا شامل سطوح مختلف برنامه نويسي و ايجاد اسکريپت ها و ويژگي هاي مختلف است که امکان تعامل کاربر با وب سايت را به سادگي فراهم مي کند. برنامه هاي مختلف مي توانند براي توسعه و طراحي سايت اين نوع وب سايت ها استفاده شوند.
 

رابط کاربري(UI)

ماهيت دقيق اين سايت ها بستگي به هدف طراح سايت دارد. طراحي سايت تعاملي (طراحي سايت interactive) اغلب از جنبه هاي مختلف "قابليت استفاده" براي ايجاد يک رابط کاربري براي يک وب سايت قدرتمند و بصري استفاده مي کند.يکي از مهم ترين جنبه هاي طراحي سايت ، مفهوم و پياده سازي رابط کاربري (UI) براي يک وب سايت است. رابط کاربري به طور معمول، به شکل يک رابط کاربري گرافيکي (GUI) در نظر گرفته مي شود، روشي که در آن کاربر در سايت حرکت مي کند و از سايت استفاده مي کند. اين شامل تعداد زيادي دکمه، منوها، دايرکتوري ها، و گزينه هاي مختلف است که اجازه مي دهد افراد صفحات مختلف و اطلاعات موجود در وب سايت را مشاهده نمايند.
 

روش هاي ايجاد UI

روش هاي مختلفي را مي توان براي ايجاد يک رابط کاربري در طراحي سايت تعاملي به کار برد، هرچند هدف کلي، ايجاد يک رابط کاربري است که استفاده از آن ساده و انعطاف پذير باشد.طراحي سايت تعاملياين نوع طراحي سايت بايد به راه هاي مختلف تعاملي باشد، اما نبايد پيچيده باشد. اين بدين معني است که کاربر سايت بايد به راحتي قادر به حرکت به صفحات و منوهاي مختلف سايت باشد. اگر يک وب سايت بيش از حد تعاملي باشد، بدين معني که معمولا داراي تعداد زيادي منو و گزينه هاي ناوبري است که موجب پيچيدگي طراحي سايت مي شود و به عنوان يک مانع براي کاربر محسوب مي شود.
 

ابزارهاي طراحي سايت تعاملي

ابزارهاي مختلفي معمولا در طراحي سايت تعاملي به کار مي رود که شامل انواع مختلف برنامه ها و نرم افزارها است. اين تنها شامل برنامه هاي طرح بندي وب سايت نمي شود بلکه برنامه هايي که مي توانند در ايجاد منو ها و دکمه هاي تعاملي و گزينه هاي مختلف براي کاربر سايت استفاده شوند، را نيز شامل مي شود. اين منو ها مي توانند متحرک باشند به گونه اي که کاربران به راحتي عملکرد خود در وب سايت را مشاهده مي کنند. اين مي تواند شامل تغيير رنگ و فونت براي نمايش چگونگي عملکرد کاربر در سايت است.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

مزاياي طراحي سايت تعاملي

-در اين سايت ها بطور دقيق قوانيني براي نحوه عملکرد کاربران بسته به نوع کاربر تعيين مي شود.
-کاربران در اين سايت ها قادر به درج نظر و پيشنهاد و گفتگو و تعامل آنها هستند.
-در اين نوع سايت شما اطلاع بيشتري از نياز و سليقه کاربران پيدا مي کنيد و آن ها را بيشتر مي شناسيد و اين باعث مي شود بتوانيد خدمات خود را با کيفيت بالاتري ارائه کنيد.
-اين سايت جذابيت و زيبايي بيشتري براي کاربران دارند و آن ها را جزو کاربران نگه مي دارد.