کارايي دستگاه فکس چيست؟

به دستگاهي که امکان ارسال و دريافت فکس را با استفاده از خطوط تلفن مهيامي کند فکس يا فاکس مي گويند

به دستگاهي که امکان ارسال و دريافت فکس را با استفاده از خطوط تلفن مهيا مي کند فکس يا فاکس مي گويند .هم چنين دستگاه هاي چندکاره اي در بازار وجود دارد که يکي از کارکردهاي آنها مربوط به فکس مي باشد.روش کار به اين صورت است که کاغذي که وارد دستگاه مي شود ابتدا اسکن شده و بعد از طريق خط تلفن ارسال ميشود. در طرف ديگر هم دستگاه فکس ديگري هست که داده ها را دريافت و روي کاغذ چاپ مي کند.بنابراين دستگاه هاي فکس زيرگروه دستگاه هاي چندکاره هستند يعني علاوه بر فکس هم پرينتر هستند وهم اسکنر تنها با اين تفاوت که عمل چاپ و اسکن تنها براي صورت گرفتن عمل فکس هستند و کيفيت دستگاه پرينتر و اسکنر را ندارند.
 

فکس چگونه کار ميکند؟

 دستگاه فکس يا نمابر با استفاده از يک نور روشن، سند اصلي را که قرار است نسخه اي از آن ارسال شود اسکن مي نمايد. سپس مقدار نوري را که پس از برخورد با علايم روي سند، اعم از نوشتاري يا تصويري منعکس مي شوند، اندازه گيري مي کند. قسمت هاي تيره نور را منعکس نمي کنند، از اين رو سنسورها در حالت خاموش و غيرفعال قرار ميگيرند. قسمت هاي سفيد سند، نور را منعکس مي کنند .

در اين فسمت شيوه ي عملکرد دورنگار سنسورها فعال و روشن مي گردند. به اين ترتيب شاهد الگويي از سيستم هاي خاموش و روشن هستيم که از طريق خط تلفن به دستگاه فکس گيرنده ارسال مي شوند. دستگاه دريافت کننده با استفاده از سنسورهاي حرارتي، اين الگوها را که به صورت علائم الکتريکي اند دريافت و از همان نسخه اصلي کپي برداري مي نمايد. اميدواريم با ارائه ي مقاله اي در زمينه ي فکس چيست و چگونه کار ميکند توانسته باشيم اطلاعات شما عزيزان را افزايش دهيم .
 

 ارسال فکس

براي ارسال فکس ابتدا اطمينان حاصل کنيد که دستگاه  به برق و همچنين تلفن متصل مي باشد. سپس دستگاه فکس را روشن کنيد. در مرحله ي بعدي شماره مورد نظر جهت ارسال فکس را شماره گيري نماييد. پس از اين مرحله صفحاتي را که قصد ارسال آنها را داريد به ترتيب ترجيح دريافت در قسمت بالاي دستگاه فکس قرار دهيد.
( حتما به علامت جهت قرار گرفتن کاغذ توجه فرماييد ) . معمولا جهت نوشته شده رو با بالا است. درنهايت بايد کليد FAX يا Send را فشار دهيد. ارسال فکس يکي از مراحل مهم در طرز کار فکس مي باشد. درحقيقت طرز کار فکس مهمترين نکته اي است که کاربران دورنگار بايد نسبت به فراگيري آن اقدام نمايند .

دريافت فکس

دريافت فکس از ديگر نکات کليدي در طرز کار فکس مي باشد . براي فرستادن دورنگار لازم است به موارد زير توجه نماييد :

    مطمئن شويد که فکس کاغذ و جوهر کافي دارد.
     منتظر صداي دريافت فکس مي شويم و گوشي را برنميداريم.
     دستگاه فکس به صورت خودکار نسبت به چاپ صفحات دريافتي اقدام مي نمايد .

    در ابتدا مطمئن شويد که دستگاه فکس به برق و همچنين تلفن متصل است.
     سپس دستگاه فکس را روشن کنيد.
    فکس را در حالت اتوماتيک يا Fax قرار دهيد.
شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: