کاربرد IDE چيست

کاربرد IDE چيست | شرکت طراحي سايت بهپردازن

IDE يک محيط است که تمام آن ابزارهايي که براي توليد يک نرم افزار احتياج داريم به شکل منظمي کنار يکديگر قرار ميدهد که اين ابزارها ميتوانند شامل کامپايلر، لينکر، ديباگر (خطاياب) ، مجموعهاي از اشيا وابزارهاي اضافي باشند. به عبارتي ديگر IDE به ما کمک ميکند که بتوانيم برنامه هايمان را سريعتر، راحت تر و با کيفيت بيشتري توليد کنيم.  يا به طور کامل محيط توسعه يکپارچه که مخففي از integrated development environment مي
باشد.  نرم افزاري است که براي کمک به برنامه نويسان و توسعه دهندگان جهت ساخت نرم افزار طراحي شده است.
در دنياي فناوري اطلاعات به برنامه نويس در اصل توسعه دهنده و به محيطي که يک برنامه نويس در آن برنامه نويسي مي کند محيط توسعه يا Development Environment مي گويند. بنابراين IDE يک محيط برنامه نويسي است که مجموعه اي از نرم افزارهاي که معمولا شامل ويرايشگر کد برنامه ( Code Editor ) ، کامپايلر ( Compiler ) ، ديباگر ( Debugger ) و در نهايت رابط گرافيکي يا GUI هستند را در يکجا جمع کرده است و در اختيار برنامه نويس قرار داده است تا بتواند براحتي و بدون دغدغه کدهاي برنامه خود را توليد کند.اکثر IDEها شامل يک ويرايشگر کد منبع , يک يا چند کامپايلر و يک اصلاح کننده خطا ميباشند.
 

IDE ها داري ويژگي هاي زير مي باشد

1- ويرايشگر سورس کد
اولين ويژگي که IDE دارد اين است که مي توان در آنها کدهاي مورد نظر رو نوشت و آنها رو ويرايش کرد. که به اصطلاح به آنها Source Code Editor مي گويند. در واقع اين ويرايشگر محيطي است که برنامه نويس کدهاي خود را درون آن وارد مي کند و کدي که نوشته است توسط کامپايلر يا مفسر تبديل به زبان ماشين و اجرا مي شود ، اين ويرايشگر از نظر کارکرد بسيار شبيه به ويرايشگر هاي کدهاي HTML متني است.

2- کامپايلر يا مفسر
يک کامپايلر که در IDE تعبيه شده است کد نوشته شده در Source Code Editor را تبديل به برنامه اجرايي مي کند و اگر لازم باشد برنامه بصورت خط به خط توسط مفسر يا Interpreter بدون نياز به کامپايل شدن اجرا مي شود.

3- ابزارهاي ساخت اتوماسيون
تمامي فرآيند هاي مربوط به کامپايل، تفسير يا Interpret و Debug همگي توسط IDE انجام مي شود

4- اصطلاح کننده خطا
همه IDE ها داراي Debugger هستند تا متوجه شوند که کجاي Source Code برنامه مشکل دارد.
 

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: