منظور از متدولوژي Agile چيست

منظور از متدولوژي Agile چيست | شرکت طراحي سايت بهپردازن

متدولوژي Agile در سالهايي بوجود آمد که شرکت هاي نرم افزاري در توليد محصول خود با شکست مواجه مي شدند. علت اين شکست برطرف نشدن نيازهاي مشتريان بود. به عنوان مثال روي يک پروژه نرم افزاري زمان و انرژي گذاشته ميشد ولي در هنگام تحويل آن، نيازهاي مشتري را رفع نمي کرد.
دليل آن هم عمدتا اين بود که آنها به نيازمندي و رضايت مشتري که يکي از اهداف اصلي پروژه است کمتر توجه مي کردند. در اين هنگام مديران چند شرکت نرم افزاري در سال 2001 جمع شدند و متد هاي مديريتي را بوجود آوردند که باعث مي شد محصول نهايي کامل مطابق نياز مشتري باشد.

شکست در پروژه ها Agile را بوجود آورد!

طبق تحيقات انجام شده توسط سازمان IEEE، حدود نيمي از پروژه هاي نرم افزاري با شکست مواجه ميشوند يا اصطلاحا Fail ميشوند. عمده دلايل شکست پروژه هاي نرم افزاري عبارتند از :
1-    زمانبندي نا مناسب
2-    کيفيت پائين در توليد نرم افزار
3-    ارتباط نداشتن با مشتري
4-    تحليل نادرست نيازمندي ها
5-    کمبود در تست کردن نرم افزار
بعد از پيدا کردن دلايل شکست پروژه، Agile راه کارهاي مناسب جهت توسعه مناسب آن را ارائه مي دهد. از ديدگاه اين متدولوژي، مشتري يکي از مهمترين افراد در توليد پروژه است، زيرا اصلا پروژه براي مشتري است و تنها کسي که از نيازمندي هاي واقعي نرم افزار مطلع است، در واقع خود اوست. براي رفع مشکل تحليل نادرست نيازمندي ها، از ديدگاه Agile نيازمندي هاي مشتري توسط تيم توسعه بايد به يک ويژگي در نرم افزار تبديل شود تا بتوان بوسيله اين ويژگي ها، امکان سنجي صحيحي براي آن انجام داد.

 
مطالب بيشتر: سيلورلايت چيست؟

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 
Agile براي چه پروژه هايي مناسب است؟

 

گاهي اوقات شرکت ها با پروژه هايي روبرو مي شوند که هيچ تجربه اي در آن ندارند. به همين علت ممکن است تيم پروژه با خطاهاي تکراري و غير قابل پيش بيني روبرو شود و وقت آنها به هدر برود. بنابراين استفاده از روشي مناسب که بتواند در اين نوع پروژه ها به تيم کمک کند بسيار ضروري است. همچنين شرکت ها ممکن است با پروژه هايي روبرو شوند که نيازمند تغيير و ارتباط پيوسته با مشتري است. پس استفاده از Agile در اين گونه شرکت ها منجر به مشتري راضي، محصولي خوب و همچنين دادن انگيزه به تيم توسعه مي شود.