کارايي CGI چيست

کارايي CGI چيست | شرکت طراحي سايت بهپردازن

CGI مخفف Common Gateway Interface است. CGI يک بخشي از وب سرور (Web Server) است که اين قابليت را فراهم ميکند تا برنامه اي در سمت سرور اجرا شده و خروجي آن برنامه براي کاربر متصل شده به سرور از طريق صفحه ي وب به نمايش در آيد. CGI يکي از اولين روش ها براي توليد صفحات وب پويا (Dynamic) است که داراي قدمت زيادي ست. به عنوان مثال در موتور هاي جستجو کاربر تنها يک صفحه در مقابل خود ميبيند که شامل يک کادر براي وارد کردن کليد واژه و يک دکمه‌ي جستجو ست. وقتي کاربر دکمه ي جستجو را ميزند، CGI يه اسکريپت را (فرضا" به زبان Perl) که در پوشه‌ي خاصي (cgi_bin) روي سرور قرار گرفته اجرا مي کند. با اجراي اين اسکريپت کليد واژه ي کاربر به عنوان ورودي استخراج شده و در پايگاه داده‌اي اين کليد واژه جست و جو مي‌شود تا نتايج جست و جو به دست آيد.
در نهايت در خروجي اسکريپت يک فايل HTML درست شده که نتايج جستجو را شامل مي‌شود و CGI اين HTML را به عنوان پاسخ براي کاربر ارسال ميکند. چون پويش در يک پايگاه داده به طور مستقيم از راه HTML ممکن نيست، مجبور شديم از کد Perl براي اين کار کمک بگيريم و CGI فقط نقش يک واسطه را بازي ميکند.
 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

مطالب بيشتر: اسپرينت چيست؟
 

ويژگي هاي CGI

– آسان بودن کار با آن

– قابل اتصال به برنامه هاي روي سرور

– سبک و سريع

– بهترين روش ارسال مرورگر هاي وب

– اجراي اسکريپت روي سرور

– برنامه هاي رابط مستقل از زبان

– قابليت نوشتن برنامه هاي رابط مشترک Gateway در هر زبان برنامه نويسي

– امن بودن به دليل اجراي برنامه ها بر روي سرور


الگوهاي ارسال اطلاعات براي يک برنامه CGI


-استفاده از الگوي GET

-استفاده از الگوي POST

در الگوي GET داده هاي جمع آوري شده از صفحه وب آدرس URL ضميمه آن شده و به سمت سرويس دهنده ارسال مي شوند.،اين روش زماني مناسب است که طول داده ارسالي کمتر از 1000 کاراکتر  باشد، بنابراين اکثر برنامه هاي CGIاز الگوي POST استفاده مي کنند.

الگوي POST، اين الگو براي ارسال داده هاي حجيم و يا با حجم نامشخص استفاده مي شود.اگر براي فراخواني داده ها از اين الگو استفاده شود، سرويس دهنده HTTP داده ها را از طريق متغيير محيطي به برنامه نمي فرستد، بلکه از طريق “ورودي استاندارد” به برنامه هدايت مي شود.