مفهوم SSH چيست

مفهوم SSH چيست | شرکت طراحي سايت بهپردازن

SSh مخفف  Secure shell يک پروتکل امن براي ايجاد ارتباط بين Client(سرويس گيرنده) و Server(سرويس دهنده) مي باشد. SSH قبل  از ارسال اطلاعات انها را در سمت کاربر (بدون دخالت کاربر) رمزگذاري کرده و به سرويس گيرنده مي فرستد.

انواع SSH

SSh در دو نسخه SSH-1 و SSH-2 وجود دارد .(پس از ورود به صفحه اس اس اچ با استفاده از کد # ssh -v ميتوانيد از ورژن SSh خود مطلع شويد). Open SSh نسخه باز openSource اين نرم افزار است که براي سيستم عامل لينوکس و يونيکس و مک قابل استفاده است. براي ويندوز هم از برنامه ي معروفي به نام Putty استفاده مي شود.
 
 
مطالب بيشتر: هندلر چيست؟

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 

پس از نصب PUTTY در  صفحه نخست ادرس هاست (براي مثال Server.ir) يا در صورتي که هاستتان با مشکل رو به روست IP را وارد نماييد. Connection type را برروي SSh بگذاريد و بر روي گزينه ي Open کليک کنيد. صفحه ي مشکي براي شما باز مي شود که در ان username و پسورد از شما خواسته مي شود. پس از وارد کردن user و pass شما قادر خواهيد بود Command هاي دلخواه خود را وارد کرده و تغييرات مورد نياز را در هاست خود ايجاد نماييد. بيشترين کاربرد SSh زماني نمايان مي شود که به دليل بروز مشکلي شما قادر به Login کردن در سي پنل (Cpanel) خود نيستيد. در چنين وضعيتي تنها از طريق SSh مي توانيد به فايل هايتان دسترسي پيدا کنيد.

منظور از SHELLچيست

همانطور که در ابتدا اشاره کرديم SSh از لغتي به معناي سپر SHELL گرفته شده است. SHELL يک قطعه نرم افزاريست که به کاربر اجازه دسترسي مستقيم به سيستم عامل را ميدهد .اکانت Shell اکانتيست که به کاربر اجازه ي دسترسي به نرم افزار شل کامپيوتري را از راه دورميدهد.براي انجام اين فرايند اکانت شل به يک پروتکل امن جهت انتقال اطلاعات نياز دارد اين پروتکل SSh نام دارد.
جالب است بدانيد که براي ساختن VPN ها از SSH استفاده ميشود( البته به صورت پيشفرض فعال نيستند)