منظور از Apache چيست

منظور از Apache چيست | شرکت طراحي سايت بهپردازن

نام آپاچي به يک قبيله هندي آمريکايي برمي گردد. اين قبيله از نظر شجاعت و مهارت در جنگ داراي شهرت زيادي بودند که در سال 1995 براي توسعه اولين نسخه از اين وب سرويس اين نام انتخاب شد.

متداول‌ترين دليل استفاده از اين برنامه htaccess. مي باشد که طراحان حرفه‌اي در محيط لينوکس از آن بهره مي برند.

 

براي نمونه زماني که بخواهند اولين صفحه در سايت صفحه بخصوصي باشد با يک دستور در آن پرونده (فايل) اين امر ممکن مي‌شود و يا زماني که صاحب سايت مايل نيست که فايلهاي موجود در سرور ، توسط ديگران دزديده شود و بخواهد که مانع از پيوند مستقيم آنها شود آپاچي کمک مي‌کند تا به خواستشان برسند.

 

زماني که برنامه نويس بخواهد محل واقعي صفحات ديده نشود نيز اين برنامه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

کاربردي‌ترين دليل استفاده از Apache

 

يکي از کاربردي‌ترين موارد مربوط به آپاچي براي برنامه نويسان استفاده از پرونده (فايل) htaccess. است.

برنامه نويس مي‌تواند با اعمال تغييراتي در اين پرونده که بر هر شاخه‌اي قابل اضافه شدن است ، دستورات ويژه آن شاخه را به سرور ارايه مي دهد.

براي نمونه اگر بخواهد که در صورت وارد کردن نشاني aa.html نام آن باقي بماند ولي در واقع پرونده main.php?page=bb اجرا شود به‌وسيله اين پرونده قادر به اعمال دستورش خواهد بود.

نقش استک LAMP را رسماً وب سرور Apache (آپاچي) ايفا مي کند. سرويس دهنده ي اچ‌تي‌تي‌پي آپاچي که اکثراً آن را آپاچي مي‌نامند، يک برنامه‌ي وب سرور است که نقش کليدي در توسعه دنياي وب ايفا مي‌کند و اکثر شرکت هاي هاستينگ از اين وب سرور براي ارائه خدمات ميزباني خود استفاده مي کنند.

 

در سال 2009 آپاچي اولين برنامه ي وب سرور بود که حدود 100 ميليون وب‌ سايت به کمک آن سرويس‌دهي مي‌کردند.

 

آپاچي معمولا در محيط‌ هاي بر پايه يونيکس و لينوکس استفاده مي‌شود.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: