وردپرس چه کاربردي دارد

وردپرس چه کاربردي دارد | شرکت طراحي سايت بهپردازن

وردپرس يکي از محبوب ترين و قدرتمندترين سيستم هاي مديريت محتواي دنياست که به صورت اوپن سورس منتشر شده است يعني هرکسي ميتواند آن را توسعه داده و بنا به نياز خويش استفاده کند.

 

وردپرس براي دو ويژگي منحصر بفردش، محبوبيت بالايي دارد: ?. سادگي کار با آن. ?. ساختار بهينه براي موتورهاي جستجو و اصطلاحاً سئوي بالا.

 

البته بحث سئو، صرفاً به سيستم مديريت محتوا محدود نميشود و نحوه ي اداره سايت توسط مديريت آن نيز بر سئو مؤثر است. در ادامه به بررسي برخي ابعاد سيستم مديريت محتواي محبوب وردپرس مي پردازيم:

 

انعطاف پذيري سيستم

وردپرس، يکي از منعطف ترين سيستم هاي مديريت محتواي جهان است که افراد با حداقل آشنايي با کد، خواهند توانست آن را براي کاربري دلخواه خود اديت کنند. همچنين تگ هاي بسيار پرکاربرد وردپرس، اين امکان را به توسعه دهندگان و برنامه نويسان وب مي دهد تا هر نوع سيستم دلخواهي را بر پايه ي وردپرس ايجاد نمايند اما در نهايت هوش طراحي خواهد بود که تعيين کننده ي به صرفه بودن اين توسعه است.

 

در هر صورت، وردپرس بستري را آماده کرده است که در آن ميتوان وبگاههاي متفاوتي داشت از يک وبلاگ ساده تا يک پرتال سازماني گسترده!

 

تنوع قالب ها

 

نکته ي ديگر درباره وردپرس، تنوع بسيار بالاي قالبهاي آن است. اين تنوع باعث شده براي هر نوع سليقه اي قالب دلخواه وجود داشته باشد و البته براي هر نوع فعاليتي… .

 

همچنين طراحان زيادي هستند که مي توانند براي شما قالب اختصاصي وردپرس طراحي نموده و نيازهاي شما را تأمين نمايند. انعطاف بالاي وردپرس باعث شده تا قالبهاي بسيار زيبايي براي آن طراحي شود.

 

افزونه ها و پلاگين ها

 

افزونه (پلاگين) ها در واقع بسته هاي نرم افزاري هستند که امکان خاصي را به سيستم مي افزايند. به لطف اوپن سورس بودن وردپرس، افزونه هاي رايگان و تجاري بسياري وجود دارد که هر يک امکان خاصي را به وردپرس مي افزايند و آن را کامل و کامل تر مي کنند. مثلاً افزونه هايي براي ساخت فروشگاه، افزونه هايي براي اشتراک گذاري مطالب در شبکه هاي اجتماعي و … .

وردپرس در چه جاهايي کاربرد دارد؟

 

اين سئوال از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، به راستي چه جاهايي بايد از وردپرس بهره گرفت؟ در پاسخ به اين سئوال بايد گفت: همه جا

 

با وردپرس مي توان هر نوع وب سايتي طراحي نمود و انعطاف پذيري آن، جلوي هر نوع محدوديتي را گرفته است اما دو نکته وجود دارد: ?. اينکه اين توسعه براي طراحي سايت جديد چقدر هزينه دارد و ?. اينکه موضوع فعاليت سايت جديد چيست؟

 

?. گاهي براي ساخت يک فروشگاه بر پايه وردپرس نياز به حدود 700 هزار تومان هزينه است در حاليکه با اسکريپت هاي مخصوص فروشگاه، همين هزينه به 200 تا 300 هزار تومان (البته بسته به مورد بيشتر يا کمتر) کاهش مي يابد. يعني دقيقاً بعضي جاها توسعه وردپرس هزينه ي بالا و غير منطقي خواهد داشت.

 

?. وردپرس يک سيستم اوپن سورس است لذا هم توسعه دهنگان خوب و هم توسعه دهندگان بد به سورس آن دسترسي دارند. يعني هم طراحان وب و هم هکر ها! اين باعث مي شود هکرها به حفره هاي امنيتي آن آشنايي کامل داشته باشند از اين رو ريسک هک شدن سايت طراحي شده با وردپرس بالاتر مي رود. با اين حساب، شايد طراحي يک سيستم مالي مبتني بر وب بر پايه ي وردپرس، انتخاب چندان مناسبي نباشد.

 

با تمام اين تفاسير، سيستم مديريت محتواي وردپرس، در حال حاضر يکي از برترين سيستم هاي مديريت محتواي وب سايت (و در بسياري رنکينگها، برترين) به شمار مي رود و انتخاب اول بسياري از وبمسترها، همين وردپرس است.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: