کارايي css در طراحي سايت

کارايي css در طراحي سايت | شرکت طراحي سايت بهپردازن

CSS يا Cascade Style Sheets زبان برنامه نويسي است که کنسرسيوم بين المللي شبکه جهاني وب يا W3C براي غلبه بر مشکلاتي که در طي زمان با استفاده از HTML بوجود آمده است پيشنهاد داده شد. عملا اين زبان برنامه نويسي، مکملي بر زبان باستاني HTML مي باشد و سعي در پر کردن نقاط ضعف آن دارد.

CSS زباني است که توسط آن قادر خواهيد بود تا استايل طراحي صفحات وب سايت تان را يکبار تعريف کنيد و به صفحات مورد نيازتان اعمال نماييد.

تصور کنيد که سايت شما شامل 100 صفحه استاتيک باشد و شما آنها را تماما به زبان HTML نوشته باشيد. بعد از يک هفته تصميم مي گيريد تا فونت تمام کلمات را کمي بزرگتر کنيد. انجام اين کار بسيار راحت است. ولي آيا در عمل تغيير 100 صفحه نيز به همان راحتي خواهد بود؟
قطعا نه. CSS دقيقا همان زباني است که جمله يک خطي شما را تبديل به همان يک جمله ميکند. شما تنها کافي است تا استايل مورد نيازتان را در طراحي تغيير دهيد و آن هم تنها با تغيير يک يا چند مورد کوچک.

استفاده از CSS باعث تميزتر شدن کدهاي برنامه نويسي تان مي شود، تغييرات آتي را آسان مي کند و همچنين ديد شما را بيشتر به طراحي معطوف مي کند تا سر و کله زدن با کدهاي برنامه نويسي.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 
مطالب بيشتر : تفاوت سي اس اس با اچ تي ام ال چيست؟
 

قوانين css

 CSS ها ساختارهاي ساده اي دارند و از تعدادي کلمات کليدي انگليسي براي مشخص کردن ويژگيهاي مختلف در طراحي استفاده مي کنند. يک CSS از تعدادي قوانين تشکيل شده است. هر يک از اين قوانين، از يک يا تعداد بيشتري انتخاب کننده يا selector تشکيل شده است و هر کدام از آنها داراي يک بلوک توصيف هستند. بلوک توصيف، از تعدادي توصيف تشکيل شده است که همه آنها درون يک بلوک آکلاد ({}) قرار گرفته اند. هر توصيف به خودي خود، از يک مشخصه يا property، يک کالن (:)، و يک مقدار تشکيل شده است. چنانچه چندين توصيف در يک بلوک وجود داشته باشد، از سمي کالن (;)، براي جداسازي آنها استفاده مي شود. در CSS، انتخاب کننده ها مشخص مي کنند که ويژگيهاي طراحي، به کدام تگ يا المان مي بايست اعمال شوند. انتخاب کننده ها همچنين مي توانند به تمان المانهاي يک آيتم خاص در صفحه اعمال شوند و يا مي توانند تنها به المانهايي که ويژگيهاي مشخصي را دارند اعمال شوند. المانها ممکن است بسته به اينکه در صفحه، به چه نحوي نسبت به هم قرار گرفته اند، با يکديگر منطبق شوند. ارتباط المانهاي والد و فرزند نيز در صفحات سايت ها مي تواند به نوعي انطباق محسوب شود. شبه کلاسها نوعي ديگري از ويژگيهايي هستند که در CSS ها مورد استفاده قرار مي گيرند تا به المانهاي روي صفحه، هويت بخشند. در برخي حالات، از ID هاي يکتا براي اعمال بلوکي از CSS ها استفاده مي شود. يکي از مرسوم ترين مثالها در اين مورد، شبه کلاسها، کلاس :hover است که هنگاميکه کاربر موس خود را روي الماني مي برد، کلاس خاصي را به آن المان اعمال مي کند. اين کلاس، به انتخاب کننده اي متصل مي شود نظير a:hover و يا #elementid:hover. بعنوان مثالهاي ديگر، مي توان به شبه کلاسها و شبه المانهاي :first-line و :visited يا :before اشاره کرد. شبه کلاسها، کل المانها را انتخاب مي کنند. بعنوان مثال، :link يا :visited ، درحاليکه شبه المانها عناصري را انتخاب مي کنند که ممکن است از المانهاي ريزتري تشکيل شده باشند، نظير :first-line يا :first-letter. انتخاب کننده ها ممکن است به شکلهاي ديگري نيز با هم ترکيب شوند تا انعطاف پذيري بيشتري بدست آيد، بويژه در CSS 2.1.
 

CSS3 چيست؟

CSS3 در واقع آخرين نسخه CSS است که داراي قابليت ‎هايي فراتر از دو نسل اول است. CSS3 به خاطر ساختار ماژولارش، به توسعه‎ دهندگان وب اين امکان را مي ‎دهد که صفحات وب با محتواي غني که نياز به کد سبک‎تري دارند، ايجاد کنند. اين يعني ايجاد ظاهري خيال انگيز، واسط‎ هاي کاربري بهتر و لود سريعتر وب ‎سايت به‏ کمک عملکرد‎ هايي که براي طراحان وب تقريبا غير ممکن بود تا بتوانند بدون استفاده از jQuery و  Photoshop  آنها را خلق نمايند. ويژگي هايي نظير سايه دار کردن متن، منحني کردن لبه هاي کادرها، استفاده از چند تصوير پس زمينه به عنوان بک گراند، ايجاد افکت هاي حرکتي بر روي عناصر صفحه تنها بخشي از قابليت هاي منحصر بفرد CSS3 است.