نکات مهم در طراحي سايت

نکات مهم در طراحي سايت | شرکت طراحي سايت بهپردازن

انتخاب يک دامين مناسب

 

نام دامين، آدرس اينترنتي وب سايت شما مي باشد. تمامي وب سايت ها بايد قبل از ورود به دنياي اينترنت و سايت، نام دامين داشته باشند. اگر شما براي ترويج و تبليغ کسب و کار خود بودجه تبليغاتي در نظر گرفته ايد، راهي سود آور وجود دارد، آن هم اين است که قبل از طراحي سايت، نام دامنه اي انتخاب کنيد که نزديک به نام کسب و کار شما است، تا کاربران به محض ديدن نام دامين شما، دريابند که کار شما چيست و چه خدماتي ارائه مي دهيد. اما اگر بودجه کافي نداريد سود آورترين راه اين است که نام داميني انتخاب کنيد که يک کلمه کليدي را شامل شود. در اين صورت وقتي مردم عبارت و کلمه خاصي را جستجو مي کنند احتمال اين که سايت شما نيز جزو نتايج جستجو باشد، بيشتر خواهد بود. از نامي استفاده کنيد که با زمينه و اهداف کاري شما متناسب باشد.

 

رعايت استاندارد هاي طراحي

 

به استانداردهاي طراحي سايت توجه کنيد. در اينترنت وب سايت هايي وجود دارد که از بيش از 6 يا 8 فريم در صفحه استفاده کرده اند. استفاده از تکنيک هاي غير متعارف و عدم توجه به استانداردها هرچند ممکن است باعث زيبايي وب سايت شود، اما باعث ناراحتي برخي ديگر از بازديد کنندگان سايت خواهد شد.

 

سرعت بارگزاري سايت

 

هر روز به تعداد افرادي که از اينترنت استفاده مي کنند افزوده مي شود، اما اين بدين معني نيست که سرعت اتصال آن ها به اندازه سرعت اتصال شماست. تحقيقات و مطالعات اخير نشان داده است که سرعت لود صفحه مهم ترين فاکتور رنکينگ مي باشد. يک مشتري بالقوه علاقه و اشتياق خودش را براي ديدن وب سايت شما از دست مي دهد اگر بعد از چند ثانيه هيچ بخشي از سايت بالا نيايد. پس سايت خود را سبک و روان طراحي کنيد تا بتوانيد مشتريان و بازديدکنندگان را راضي نگه داريد.

 

مطالب و محتواي سايت

 

درباره محتواي وب سايت خود فکر کنيد. هر چقدر که وب سايت شما زيبا طراحي شده باشد چنانچه اطلاعات مورد نياز کاربران را ارائه ندهيد، از شما رو برمي گردانند. کاربران به دنبال اطلاعات و محتوا به سايت شما آمده اند و وب سايت بايد به آنها حس خوبي از يافتن اطلاعات درست، مفيد و سهل الوصول همراه با زيبايي گرافيکي القا کند. در ارائه اطلاعات و توضيحات دست و دل باز باشيد، شايد برخي از اطلاعات ساده اي که به نظر شما حائز اهميت نيستند براي کاربران وب سايت شما بسيار جذاب باشند.

 

رنگبندي سايت

 

رنگ ها مي توانند نقش مهمي در طراحي سايت شما داشته باشند. حتي بيشتر از چيزي که فکرش را مي کنيد. رنگ ها بر قابليت استفاده سايت تأثير مهمي دارند. علاوه بر رنگ هايي که در کنار هم جلوه خاص و زيبايي را به سايت شما مي بخشند، رنگ هايي هم وجود دارند که کاربران به محض ديدن آنها سايت شما را ترک ميکنند. موارد ذکر شده تنها تعدادي از نکات مهم در طراحي سايت مي باشد که هر چند ابتدايي، ولي بسيار کاربردي و پر اهميت هستند که در عين سادگي بسياري از صاحبان سايت به آن ها توجه نمي کنند. پس آن ها را حتماً جدي بگيريد و آنها را امتحان کنيد. در پايان نتيجه را نسبت به حالت قبل مقايسه کنيد و متوجه تأثيرات اين نکات شويد.

 

دستيابي آسان به موضوع (حداقل کليک)

 

اين نکته در طراحي سايت بسيار مهم است. بين بازديدکنندگان و اطلاعات، حداقل کليک ممکن را در نظر بگيريد تا بازديدکننده مجبور نباشد براي دستيابي به اطلاعات مورد نيازش چندين بار کليک کند. کليک کردن زياد باعث مي شود که بازديدکنندگان سايت را ترک کنند.

 

بهينه سازي و سئو سايت

 

وب سايت شما بايد براي موتورهاي جستجو بهينه شود. بهترين و کم هزينه ترين راه براي جذب مخاطب براي وب سايت شما، استفاده از کليک ارگانيک است. کليک ارگانيک يعني بازديدکنندگاني که با کليک برروي لينک وب سايت شما در موتورهاي جستجو به وب سايت شما آمده اند. اين نوع کليک کم هزينه ترين راه براي جذب بازديدکنندگان به وب سايت شماست. در حين طراحي وب سايت به اين موضوع توجه کنيد.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: