کارايي SASS چيست؟

کارايي SASS چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

SASS مخفف Syntactically Awesome Style Sheets مي باشد و يک زبان پيش پردازنده CSS يا CSS Preprocessor Language به حساب مي آيد. SASS اساسا يک روش توسعه يافته از کدنويسي در CSS همراه با سينتکس به حساب مي آيد.

 

تعدادي از تصورات غلط از SASS براي افرادي که اصلا از آن استفاده نکرده اند وجود دارد. يکي از آن تصورات غلط اين است که آيا SASS جايگزين CSS مي باشد؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت خير ، جواب منفي مي باشد ، SASS جايگزين CSS نمي باشد بلکه يک روش براي کوتاه تر نويسي CSS مي باشد که در نهايت بعد از کامپايل شدن به همان CSS تبديل مي شود.

 

تبديل SASS به CSS :

 

برداشت اشتباهي که خيلي از افراد از SASS دارند اين است که پس از اتمام کار مي بايست فايل ها (SASS،SCSS) مستقيما بر روي سرور قرار گيرند تا مرورگر آن ها را بخواند.

 

متاسفانه اين برداشت غلط مي باشد و شما بعد از اتمام کار مي بايست براي خوانده شدن توسط مرورگرها آن فايل ها را به CSS تبديل کنيد. به اين صورت که شما بايد به روش لوکال کد نويسي خود را انجام دهيد و بعد از کامپايل آن خروجي CSS را بر روي سرور قرار دهيد.

 

براي کامپايل يا تبديل SASS به CSS مي توانيد با استفاده از Ruby و نصب SASS روي آن و يا نرم افزارهايي همچون Prepros اين کار را به صورت لحظه به لحظه و يا به يکباره انجام داد.

 

 چرا بايد از SASS استفاده کرد؟

 

 اگر شما با برنامه نويسان کامپيوتري در مورد کدنويسي front-end صحبت کرده ايد آن ها به شما گفته اند که HTML و CSS زبان احمقانه ايست چون کدهاي آن از پيش از تعريف شده است و بارها و بارها تکرار مي شود ، حقيقت اين است که آن ها در اين مورد نصف شما حق دارند.

 

زبان هاي برنامه نويسي همچون C++ داراي يک مفهوم رايج به نام DRY يا ( Don’t Repeat Yourself ) مواجه هستند و نمي توانند همچون طراحان front-end کدهاي زيادي را کپي کنند. آن ها با مفاهيم ساختي همچون تعريف توابع و … رو به رو هستند.

 

اما اين دليل نمي شود که شما در برابر دوستان برنامه نويس خود سرخورده شويد اينجا است که SASS به کار مي آيد.

 

شما مي توانيد با استفاده از سينتکس ها و نوشتن توابع سرعت و قدرت خود را در کدنويسي front-end افزايش دهيد و هم به دوستان برنامه نويس خود بگوييد که کد نويسي front-end آن چنان که فکر مي کنند بد نيست. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.