معايب استفاده از CDN چيست؟

معايب استفاده از CDN چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

هر وسيله و تکنولوژي در کنار مزاياي خود، داراي معايب خاص خود مي باشد. معايب CDN مي توان گفت هزينه هاي زيادي است که هر ماه بايد پرداخت اما خب در حالت کلي چون مسير ارسال داده را کاهش مي دهد، مي تواند باعث صرفه جويي کلي گردد. چندتا از معايبي که CDN دارد:

 

در نقاطي به خوبي عمل نمي کند( نقاط جديد شکست دارد)

نقاطي در ارسال محتوا وجود دارد که باعث شکست در کل زنجيره مي شود ( البته اگر اتفاق بيفتد)

 

متفاوت بودن زمان پاسخ

 

شبکه توزيع منابع داراي کلاينت هاي زيادي است و از اين رو زمان پاسخ به خاطر حجم ترافيک ديگر CDN ها ممکن است متفاوت باشد.

 

براي رشد کسب وکار شما منفعت ممکن است نداشته باشد

مالکان وب سايت ها بايد قبل از خريد CDN ، در خصوص موقعيت هاي مشتريان خودشان تحقيق کنند و شبکه توزيع محتوايي را انتخاب کنند که از نظر موقعيت باعث رشد کسب وکار آن ها گردد. براي مثال مشتريان اصلي شما از ايران هستند، خريد CDN از اروپا يا ديگر کشورهاي آسيا منفعتي براي شما ندارد ولي خب از نظر سئو تاثير گذار است.

 

مشکل مديريت محتوا

شرکت ها براي توليد محتوا بهينه خود، از سيستم توليد محتوا استفاده مي کنند که اين سيستم در هر حوزه و ناحيه اي مخصوص به خود است که ممکن است توسط CDN پشتيباني نگردد.

 

نداشتن کنترل مستقيم

تغييرات در محتوا بايد توسط افراد و ارائه دهندگان CDN انجام گيرد و هيچ مالکي نمي تواند مستقيم به آن دسترسي داشته باشد که اين ممکن است باعث مشکلي گردد.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.